|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Har idag en svart bmw 328 i original utförande förutom vita blinkers runt om och kolfiberemblem, samt lite sänkt. Har länge velat köpa en kolfiberhuv till den och är nu nära att slå till. Men tänkte höra vad ni tycker först? * Tycker ni det är snyggt med kolfiberhuv ? * Är det smartare att lägga 8 000 kr på någon annan styling i stället för en huv? * Eller bör man lägga dem pengarna på något bromskitt eller liknande? Vad hade ni gjort? | |
| Allt man gör på sin bil är ju till sig själv o vad man tycker är snyggt o visst vill du ha en huv så köp en,det är snyggt,men visst ,för 8000 får man ju en del andra grejor oxå,hadde jag hafft din bil så hadde jag nog köpt andra grejor först o till sist en huv,men gör det som känns bäst för dig..Mvh Jocke | |
|
Jag gillar kolfiber, men de handlar ju inte enbart om materialet utan dess design också.. finns många fula varianter med scoop och luftintag på de mest konstiga vis. En originallik huv fast i kolfiber vore inte fel! Jag tycker helt klart du ska skaffa en huv om du är riktigt sugen på just en sån, men de finns annat som gör mer för utseendet enlgt min mening. För 8000 kan du ju som sagt få en hel del andra prylar. |
|
|
Klart att man gör mycket på sin bil för egen skull, men jag vill också att omgivningen ska tycka att det ser okej ut. Sen är det två huvar som jag kollat på. Båda har dock gälar. Alternativ Nr:1 Vorsteiner GTR Motoruhuv - Länk 14 000 kr Alternativ Nr:2 GTR-LOOK - Länk 7 000 kr Självklart vill jag köpa Vorsteiners huv, men det är ju ganska stor prisskillnad. |
|
|
Hej! Sk-t i omgivningen. Det är vad Du själv tycker som är viktigast. Hälften av dom Du frågar tycker inte om modifieringar. Själv har jag en Vorsteinerhuv på min M5a. Jag trivs med den fast jag lackade den. Tycker att båda dessa huvar är snygga. Strassentechläppen i länk nr 1 är inte heller fy skam och jag vet att en liknande sådan är på G för M5an (dock ej Strassentech) |
|
tornet |
Allt beror på vad du vill med din bil, ska den se "grym" ut eller original? Jag personligen uppskattar en fin BMW som allra mest när jag ser den helt i originalutförande. Mint condotion är det då som gäller och hade jag t ex haft en fin M3 e36 (lite av en dröm) så skulle jag aldrig satt på en kolfiberhuv, eller nåt annat som inte är originaldelar, överhuvudtaget. Never. Hade jag haft 2 M3 e36 (hehe...) hade jag kanske övervägt att busa till den ena bilen lite... Men smaken är som baken, och som easy rider säger så kommer det ändå alltid vara några som tycker det är snyggt, och andra som inte gillar det. vad tycker du själv är snyggast? mvh tornet |
|
Jag vill inte ändra för mycket på bilens utseende. Men nu har jag börjat få lite rost på original huven, inget jätte synligt men tillräckligt för att störa mig. Så då började jag tänka på ett bytte, till en kolfiberhuv. Jag gillar ju kolfiber looken, men har svårt att se framför mig hur min bil skulle se ut med en kolfiberhuv på plats. Aja, jag får vela ett tag till :) easy rider: Har du någon bild på bilen, med kolfiberhuven på? Skulle vara kul att se. Vart köpte du den huven? |
|
|
Hej Nibor Har sedandessa bilder togs lackat huven. Det blev litet för mkt skillnad mellan kolfibret och originalfärgen speciellt i solsken. Länk |
|
| Glömde: Köpte den direkt från USA (Evosport). Fanns ett gruppköp för några år sedan på m5.com. | |
|
Verkligen en härlig bil du har easy rider!! Som du sa så var det ganska stor skillnad mellan kolfibret och originalfärgen i solsken. Men då har jag två följd frågor om din huv. 1.) Hur var passformen? förmodar att det inte är något problem? 2.) Hur mycket skitigare blir det i motorrummet när man har gälar? Nu kör du kanske inte din M5:a på vintern, men även på sommaren borde det bli smutsigare under huven med gälar. |
|
|
Hej, Monterade huven själv med hjälp av min grabb. Inga problem. Mkt bra passform. Enda problemet var njurarna men med litet Dremelarbete och MarinTekniklim så sitter dom som "gjutna". Blir inte speciellt skitigt under huven. Inga problem i ösregn heller. Rätt, kör inte bilen på vintern. |
|
|
Här får ni en åsikt som säkerligen får kaffet att stanna halvvägs ner : ) Kolfiberhuv är inte snyggt om inte bilen i övrigt håller svart färg i samma lyster. Kolfiber skaffar man för att minska vikten på bilen, inte som ett blingbling. |
|
| 330-mike. LOL. Du tillhör de 50%-en. | |
|
Kolfiber är riktigt läckert men håller med 330-mike om att det är för vikten man köper kolfiber delar. Dock så håller jag inte med om att bilen måste vara i samma färg. Men ser konstigt ut om resten av bilen är helt original och har kolfiberhuv. Mvh Viktor www.schmiedmann.se |
|
|
En av anledningarna till att stylingdetaljer görs i kolfiber kan ju ha att göra dels med priset, en motsvarande stylad plåthuv skulle nog kosta betydligt mer och naturligtvis också vikten.Blir kanske 10kg på en motorhuv. Är väl också litet svårare att göra en motorhuv i plåt om man inte har pressverktygen... |
|
|
Glasfiberhuvar är betydligt billigare än kolfiber. En GTR-Look huv i glasfiber kostar hälften mot en i kolfiber. Mvh Viktor www.schmiedmann.se |
|
|
Visst är glasfiber mkt billigare än kolfiber dels beroende på priset på materialet och tillverkningsprocessen. Allmän kunskap. Men kolfiberdetaljer (inte bara huvar) kan ju göras så mkt lättare, tunnare och är betydligt starkare. |
|
|
"En av anledningarna till att stylingdetaljer görs i kolfiber kan ju ha att göra dels med priset, en motsvarande stylad plåthuv skulle nog kosta betydligt mer och naturligtvis också vikten" Om det var för att göra det så billigt som möjligt varför skulle dom välja kolfiber istället för glasfiber? Mvh Viktor www.schmiedmann.se |
|
|
Ja Du CopperVickis. Originalfrågan gällde kolfiberhuvar. Inte glasfiberhuvar. Visst håller fullständigt med Dig om att glasfiber är billigare än kolfiber. Kommer alltid att vara billigare än kolfiber. Finns ingen som försökt göra saker så billigt som möjligt i kolfiber om det nu är det du funderar över. Alltså: Billigt = Glasfiber. Dyrt = Kolfiber. |
|
|
Nej jag menade bara att jag inte tror att dom tillverkar det i kolfiber för att det ska vara billigt? Eller jag kanske missuppfattade dig? Mvh Viktor www.schmiedmann.se |
|
| Precis. Det tror inte jag heller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.