|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Naturligtvis Dr Tinnitus. Din 740iL är både snabbare än M5, snålare än 316 och mest utrustad av alla 7-serie. Det är redan utrett i tidigare trådar. Överlag är Alain:s tidigare 750iA mycket gott utrustad, det finns ju ingen bil som verkligen har ALLT. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Jäkligt trevligt attityd du har då, Herr Philip Sahlsten. Har jag månne trampat på dina tår någon gång för att föräras denna åthutning av dig...? Om du nu ska hoppa på mig så kan du väl ändå hålla dig till sanningen, eller...? Jag har liksom aldrig påstått det du påstår, även om jag anar ironin. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Ser nu att även Scheckheft är inne på samma sak som mig ang. utrustningsnivån på Alains gamla pärla, så jag är inte helt ute på cykeln om man säger så. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Jag förstår inte problemet? Kom tillbaka när du hittar en bil som har all utrustning från fabriken. Jag vill återigen påpeka att Alain:s tidigare 750 är tämligen välutrustad. Hur många exemplar i Sverige har EDC, dubbelglas, konturstolar, värmeratt mmm...? Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Jag tycker Alains förra 750i har klart bra utrustning, definitivt över snittet på en tidig E38. Tex: Volleder Nappa Xenon Konturstolar Navigation Proffesional Hifi Proffesional DSP Sidorollo EDC Antracit innertak Rattvärme Bensinvärmare med fjärrkontroll Telefon Taklucka Dubbelglas 18" M-Parallelleker 37 En faceliftmodell hade ju ännu fler options att välja på, men detta är nog ändå en av de bättre utrustade 96or jag sett. Annonsen är katastrofal, och nuvarande skicket vet vi inte mycket om. Den var mycket snyggare här Länk BMW CS #5139 |
|
|
Sahlsten. "Problemet" är väl att du enligt mig hade en rätt "nedlåtande" attityd mot mig och mitt svar om utrustningsnivån på Alains gamla bil. Var det verkligen nödvändigt med den attityden? Var jag otrevlig mot dig? Samt att du faktiskt skrev så här om Alains bil... ___________________________ Köp annars Alain:s gamla trotjänare. Maken till fullutrustad 750 har jag aldrig varit med om. Den har nästan allt. _____________________________________ Nu skriver du att den är "tämligen välutrustad" vilket i alla fall jag anser vara rätt väsentlig skillnad mot "maken till välutrustad har jag aldrig varit med om" Visst kan Alains gamla bil ha varit välutrustad, relativt sett då. Men det räcker med en kort blick på bilderna för att se att det verkar finnas en hel del luckor i listan för extrautrustning på den bilen. Inte ens min egen 740iL har precis all utrustning, fattas t ex Individual-valen, och en del annat som gick att få för den som behagade bryta isär lädret mycket nog. Vissa saker fattas alltså, eller kunde inte fås därför att de då innebar att nåt jag kanske nu har istället fick utgå. Hur som, så är utrustningslistan för min 740iL betydligt längre än den för Alains gamla bil, men vissa saker kanske inte ens gick att få -96 utan kom först 98-99 Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Håller med J.L att det är rikligt med utrustning. Låter som min i utrustning. Underbart med EDC o Dubbelglas. |
|
|
Du är ju också en provokativ debattör Herr Tinnitus som ofta står upp för vad du tycker. Då är det väl inte mer än rätt att någon annan också får göra det?! Jag skrev: "Köp annars Alain:s gamla trotjänare. Maken till fullutrustad 750 har jag aldrig varit med om. Den har nästan allt". "Överlag är Alain:s tidigare 750iA mycket gott utrustad, det finns ju ingen bil som verkligen har ALLT". Personligen har jag aldrig sett en mer utrustad 750 -96 i verkligheten. Nästintill fullutrustad är en definitionsfråga. Från och med faceliften erbjöds ytterliggare utrustningsalternativ vilket gör det ointressant att jämföra. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Craile Hur gick det med försäljningen av 750? Du blev väl bjuden 45.000 kr om jag inte missminner mig. Vad hade du valt mellan 728 och 750? ;) Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
Scheckheft |
en lyxdiskussion :) Länk Mvh Scheckheft |
|
Jag har ej sålt bilen! Äger inte bilen själv utan ihop med min far! Så under 50 ville han inte gå. Han tycker den är för fin för att sälja billigare. Hade jag valt mellan en 750 och 728 så hade jag väl valt 750. 728 blir lite väl seg. Men o andra sidan ganska billig i drift. Lite vad man är ute efter. Men när man startar o kör 750:in så gör man det ju med ett leende på läpparna. Underbart ljud och vrid från 12:an. |
|
|
Jag håller helt med dig Craile, skönt att dela kostnaderna med någon också. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Sahlsten. Du får gärna stå upp för vad du tycker, men det var väl lite onödigt att "hoppa på" mig som du gjorde? Jag var väl inte otrevlig mot dig i mitt svar på på ditt inlägg? Jag gluttade lite på bilderna på Alains bil och kan inte se att den har dessa saker. Egen Klima i baksätet. Picknikbord i baksätet, jo det fanns att få även på "kortmodellerna" Elektriskt justerbara ryggstöd i baksätet. Pneumatiska svankstöd i baksätet. Jag ser inte, men gissar att den heller inte har telefon även bak i mittarmstödet, eller nåt annat kul mer än bara ett förvaringsfack där? Har den elbaklucka med full öppning och stängning, alltså inte bara softclose? Har den röststyrning? Den verkar inte heller ha cromeline interieur (heter det väl?) med div. kromutsmyckning på bl a högtalargallren låsknoppar växelspak m.m. Är det något av ovanstående som kom först på facelift -99? I övrigt är det en trevlig vagn på många sätt, och kanske lite bättre utrustad än de flesta bilar från -96. Men det är en bra bit kvar till rejält eller maxad vad gäller utrustningen. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Nu blir det väl uppror här, men varför gör ni så stort väsen av utrustningsnivån? E38:orna börjar bli gamla och inte ens våra bayerska vänner bygger bilar som håller för evigt. Nej, personligen bryr jag mig så mycket om utrustningsnivån utan letar efter en bil med anständigt miltal, helst 1-2 vettiga ägare, och en rejäl bunt kvitton på alla servicar och underhåll som ska vara gjort. Måhända kan man hitta både en bil med måttligt miltal och med en utrustningsnivå som passar er specifikation, men det gör inte saken lätt. |
|
| Dr Tinnitus. Vilken fin bil du har, dessutom väldigt smakfulla foton på bilen. Den eleganta formen på bilen kommer till sin rätt på bilderna. Miljön runt bilen förstärker det ytterligare. | |
Scheckheft |
Picknikbord i baksätet, jo det fanns att få även på "kortmodellerna" - fanns inte i kombination med Konturstolen. Mvh Scheckheft |
|
Helautomatisk baklucka samt chromeline interiör kom först på 99- Tror det samma gäller språkstyrning BMW CS #5139 |
|
|
Friedrich S. Utrustningsnivån är mest bara en kul grej att diskutera, även om den känns lite viktigare på bilar av denna typ än på en Vaz Niva.... :) smilla. Tack för det. Bilderna är tagna mest på kul en dag när jag hade vaxat bilen, utan att ha lagt så mycket krut på hur de togs. Ville ju passa på att testa kameran lite med. Jag planerar att ta fler och bättre bilder under våren då bilen är mycket blankare och finare idag då den är maskinpolerad, än den är på de där bilderna. Ska försöka ta riktigt bra interiörbilder då jag har skaffat en riktigt bra vidvinkelzoom på 10-22. Speciellt nattbilder på interiören vill jag få till, så man kan se belysningen i alla knappar och paneler överallt. Scheckheft. Tack för den infon. Jag anade att det var så, men var inte helt säker. Nu vet jag varför jag inte vill ha konturstolarna.... :) Det fanns väl inte massage i dessa heller va? J.L. Ok, kan nog vara så då jag har för mig att jag läst det med någonstans. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
Scheckheft |
nej, ingen massage i konturstolen Mvh Scheckheft |
|
Precis som Scheckheft skriver så har utrustningsnivån vid begagnatköp inte så stor betydelse. Jag tittar först och främst på skicket. Min 740 saknar en hel del, men det är en färsk rostfri -96 vilket fortfarande gör den rolig att titta på. Vad det gäller "picnicborden" så finns de av någon anledning i min 740 samt elstyrt baksäte. Jag har tänkt tanken att jag någon gång ska hitta en svetsskarv i mitten av karossen :-) Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.