|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har kollat runt i forumet men hittar ingen fråga som jag tycker stämmer in med min riktigt. Så jag undrar varför min BMW e30 320i 89a alltid är svårstartad både när den är varm och kall? när den väl hostar igång går den ojämt och även ibland låter det som att den inte går på alla 6. Lite lustigt är det också att batteriet laddades ur efter bara en natt förut, men jag kom på att det var larmet och stereon som var boven och kopplade ur dessa. Sen dess har det inte laddats ur en enda gång... förens idag, som vanligt misslyckades jag med att starta bilen på 1a försöket p.g.a att den som sagt är svårstartad och andra gången jag vred om nyckeln orkade den knappt runt !! Så om någon har en ide´ om dessa felen, skriv gärna en rad :P Mvh : Alexander | |
|
Jag har samma fel på min eller liknande. Jag ger numera alltid gas när jag ska starta då brukar den starta nästan direkt. Går dock på ~4cyl när den precis går igång, och sen är där nått mög som drar batteri (larmet har redan rykt, och jag tror inte det är stereon). Ska till en snubbe på lördag, har kanske lite att tillägga då om vad som kan vara fel. |
|
|
Okej, jag brukar också försöka ge lite gas men hjälper inte direkt mycket på min iallafall. Okej. ja kommer ni på nått så säg gärna till. Jag läste även idag att man kunde försöka vrida på tändningen i 5-10 sekunder och sen starta... ska testa de idag. |
|
|
Kollat så insugsgummit är helt?? För mitt gick sönder på min 320..o då gick den ojämnt o va ganska svår startad... Mvh |
|
|
Okej, tack för tipset. Ska kolla det imån då. |
|
|
ALex, Kollat om det var det nu?? Mvh SpitFire_ |
|
|
Jajemen, insugsgummit var helt men hittade en annan liten kort gummi bit som var sprucken... vet inte vad den biten heter men ska beställa en ny nu, beställer man den från BMW eller vart finner man en sån ?? Jag vet inte hur man laddar upp en bild här men det var nån brun sörja i insugningsgummit som inte såg så bra ut !! tog en bild på skiten, ska försöka ladda upp den här så ni kan se de :) mvh // alex |
|
|
Ahh okey...Det e inte den gummibiten som går till tomgånsregulatorn eller till köldstarten?? Mvh |
|
|
De är en liten böjd gummibit, tror att den går till tomgångsregulatorn ja. Mvh, Alex |
|
|
Kolla på RealOEM.com om du hittar bild på den. Kanske här? Länk Ja du köper den enklast och antagligen hyffsat billigt hos BMW! |
|
|
Min gummi bit ser inte exakt ut som nån på bilden, men skulle kunna tänka mig att de är nr 11 isåfall. Om jag lyckas så ni kan se länken så är det den gummi biten som är ca 1 dm från oljestickan åt vänster i verkligt mått.Länk MVH // Alexander |
|
|
Så här ser nummer 11 ut i verkligheten, den går från insuget till ICV'n (Tomgångsmotorn). Länk I fall det skulle vara den så är del-nummeret: 13411730397 Kostar inte många kronor hos BMW |
|
| Japp det är de !! Ringde nyss till bmw och beställde ett sånt... hoppas bara de blev rätt nu. | |
|
Alltid bra att utesluta problem, du kan ju prova silver eller vulktejpa slangen riktigt hårt för att testa om det blir bättre. |
|
|
Faktum är att det faktist va lite tejp på den när jag tog bort den... men nu har jag ändå beställt ett nytt. Föresten, är det någon som har en idé om vad den bruna sörjan va som låg i insugningsgummmit?? jag kan ju fatta att de inte ska va där, men va den kommer ifrån kan jag inte fatta...? |
|
| Om ni vill kan ni kolla i mitt galleri på insugsgummit :) | |
|
Haha det där ser inte mysigt ut, kan vara klegg som samlat på sig under åren. Rensa och köra på. Vet dock inte om det är normalt ! |
|
| hehe nää de känns inte som att de ska vara där iallafall :P men de blir väl att tvätta ur och köra ett tag och se om det kommer tillbaka. | |
|
Nu medans jag väntar på delar från BMW... Nån som har en idé om urladdningen, tog ju som sagt bort larmet och stereon och de funkade ett tag men nu verkar de va nått nytt som drar ur det !?! // Alex |
|
DMZ |
Alex199: Under tiden tills Du tagit körkort, så kör då förslagvis på vägen istället för trottoaren;-)) |
| mm, eller så väntar jag dom här få dagarna som de är kvar och kör vart ja vill ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.