AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.626

Köp av 335 , med eller utan automat ?

Sida 1 av 3
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
Hejsan

Tänkte se vad ni tycker här på forumet , om man beställer en 335 , ska det vara med eller utan automat ...
iofs en smaksak men frågar ändå ...

tackar.
Jag skulle då ha valt en manuell låda, kan tänka mej att dom är grymt roliga bilar!
Manuell skulle jag välja..
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Automat... Varför växla en bil 2009, då den antagligen växlar bättre än 99% av dagens bilförare.

Automat är skönt och antagligen mer hållbart.
DMZ
Med tanke på 2:a handsvärdet, så skulle jag rekommendera Dig att välja manuell.
Är det den vita 335:an på Blocket som du är intresserad av? (Hase)
pe
184
peterjarvelid
BMW 318d -13
Hejsan,

Jag skulle tveklöst köpa automat.

Hejs!
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Finns den inte med DKG lådan numera? En sådan skulle jag ha valt :)

Mvh/ Niclas
Buspelle
335an är enlig min uppfattning otroligt mycket mer körupplevelse med manuell låda. Min personliga uppfattning är också att en bil av denna "kaliber" ska ha manuell låda för att komma till sin rätt. Självklart går bilen utmärkt med autmatlåda också, men det är en betydligt "mjukare och tamare" körkänsla. Provåk så får du se!
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Automatlåda skulle jag välja i alla nyare BMW:er överhuvudtaget.

Som någon sa så är de ju nu så snabba o tekniska att de gör det bättre än de flesta förare.
Visa användare
10
Ellingsen B.
E36 M3 Compact -95
manuelt gir!

-E36 M3 Compact
-A6 2.6q Avant - Vinterbilen
www.autobb.no
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Köp DKG lådan som finns till Coupé. Överlägsen både manuell och klassisk automat.

Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har enbart kört den som Cab och automat och jag måste säga att jag blev lite besviken just när det gäller körupplevelsen. Tittar man på hastighetsmätaren så märker man givetvis att bilen rör på sig ordentligt men generellt kändes den ganska osportig. Automaten som sådan gör annars sitt jobb mycket bra och trots att automaten i min 530 funkar utmärkt så märks det att utvecklingen gått framåt.

Utan att ha kört en manuell så kan jag föreställa mig att den ger betydligt mer körglädje men vad det handlar om i slutändan är ju ändå vilken växellåda man själv trivs bäst med i vardagen.

___
//Ulf
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

I en 335 bensinare skulle jag definitivt välja manuell.
Argumentet om "varför växla en bil 2009" är så urbota dumt i mina ögon. Om man anser att en bil är en bil och bör växlas med automat oavsett motor och modell, så är man nog en ta sig från a till b-förare snarare än någon som gillar att köra bil.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
oj oj , tack så innerligt för alla svar så snabbt :) roligt ...

Det är en bensinare det handlar om och det ska eventuellt beställas en fabriksny då, coupe också.

Tror nog att jag också tycker att det blir en sportigare känsla och lite roligare med manuell , har dock sett många sportbilar med många hk som det sitter automatare i ... därför jag tänkte kolla lite med er också va ni tycker :)

Tror det lutar åt manuell iaf.

@DMZ : hur tänker du det där med 2:a handsvärdet ? =)
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
ingen av dem, hade valt DKG
DMZ
TigerDejan: Med automatlåda får du förmodligen ett sämre 2:a handsvärde på bilen, när du en gång tänker sälja den. Den stora massan föredrar nog manuell.

Automater är svårsålda = Sämre 2:a handsvärde. Förstår du kanske nu vad jag menar?
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
DMZ har du belägg för det? Har du studerat prisnivåer etc. De som hänger på detta forum är inte alls representativa för flertalet spekulanter på BMW.
Jag skulle lätt ha valt en automat. Att en automat skulle ha sämre andrahandsvärde betvivlar jag starkt.
Ös
138
Östra Aros
[Ingen BMW just nu]
Sämre andrahandsvärde för automat gäller väl bara bland sura gledbygdsbor? :-)

Om jag ska åka till jobbet - automat. Om jag ska åka och ha roligt - manuell. DKG har jag inte provat, men det låter som det bästa av två världar.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Att bilar med automat skulle ha lägre andrahandsvärde kan vi avskriva direkt. Det gäller helt enkelt inte längre. Prata med din handlare och be dem kolla gröna listan (som är det enda de går efter) så ser du att även begagnat får du bättre betalt för en bil med automat. Även 3-serien.

Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.