|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Fattar inte att företag kan få göra så här..! "Under februari och mars månad ingår programmering av valfri mätarställning!" Länk Om ja fattat de rätt så skulle ja alltså kunna lämna in min 13000 milade bil och få tillbaka den som en 5000 milare om ja ville. | |
|
Har sett annonser tidigare med ren mätarjustering, vilket inte verkar vara lagreglerat i detta paradisland för bedragare av olika slag.. Seriöst att skryta med att de inte använder haldant skräp och hemmagjorda lösningar. Mätarställningen kan däremot vara hur hemmagjord som helst. Nej, moderatorerna på Blocket skall nog få en litet tips... |
|
| Härligt, dom verkar syssla med personbilsförsäljning också. Snacka om att gräva sin egen grav...Länk | |
| Jag rapporterade konsekvent annonser om mätarskruvning till Blocket fram till för något år sedan. I början togs sådana annonser bort ibland, men efter ett tag inte alls. En dialog med Blockets moderatorer klargjorde att dom ansåg att eftersom det inte är olagligt att justera mätare så fanns ingen anledning att ta bort annonsen heller. | |
| Jag har provat nu ändå, men även om det är lagligt så är det ju lite omoral av Blocket att spara den och dra in nån tjuga i annonsintäkter.. | |
| Tycker de e helt förjävligt att de får reklamera sådär. De lockar ju folk till att fiffla och sedan när de säljer bilen så begår de ju något olagligt "OM" de inte talar om att de fifflat... | |
|
Förj*vligt att de får göra reklam så! Man borde fan anmäla dem till blocket och fråga om hur de får göra så enl. deras användaravtal. //amullo |
|
|
Blocket har bara för avsikt att sälja så många annonser som möjligt och därmed tjäna så mycket pengar som möjligt. Med tanke på hur många tusentals felaktiga och oseriösa annonser det finns så skiter de uppenbarligen i vad som står i annonserna och vad folk annonserar om. Blocket är engentligen en direkt oseriös annons-site, man kan vara helt annonym och skriva i nästan vad som helst i annnosen. Problemet är att det i princip inte går att sälja något utan att annonsera just på Blocket. |
|
| Kan tillägga att omnämt företag har uppdaterat min mor och fars A6 2,0TFSi. Med den uppdateringen har det inte vart några som helst problem. Ibland finns det ju faktiskt anledning att justera mätarställning, som t.ex. när man bytt kombiinstrument, | |
|
Fördelen när sådana tomtar utför mätarjusteringar på instrumenthuset är att det är lätt att upptäcka. Mätarställningen ligger ju kvar även i ljusmodulen. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Enligt bokslutet går det inte heller särskilt bra för dem, idel röda siffror. (vilket betyder minusresultat) BMW CS #5206 |
|
|
Inte för att försvara företaget men hur många "tuning-företag" går med vinst officiellt sett? Ta t.ex. ett stort etablerat företag som Chip Center, de visar inte heller speciellt bra resultat... |
|
|
Men om man omsätter 154000:- på ett år, då har man problem. Det är ungefär vad månadsomsättningen behöver ligga på. BMW CS #5206 |
|
|
Med tanke på vad verksamheten går ut på misstänker jag att en hel del pengar passerar utanför skattemyndigheten... ______________________________ //Lövet |
|
|
Företaget startades för drygt två år sedan och är sannolikt ingen heltissysselsättning. Tycker hysterin med företag som utför justering av mätare är lite löjlig. Sedan dessutom smutskasta ett företag utan att komma med något konkret. Vill påpeka att jag inte har någonting med detta företag att göra utan endast baserar mina erfarenheter på resultatet av uppdateringen mina föräldrars A6. "Trimmning" är ju det de huvudsaklingen sysslar med. Vill man gnälla så kan man ju gnälla på att de håller på med trimning, det är betydligt mer olagligt än "mätarjustering". |
|
|
Vet absolut inget om företaget. Tycker ju självklart att det är kanon att de kan fixa pixel fel. Men att reklamera med att de kan justera mätarställning efter kundens önskemål tycker ja e helt förjävligt. De är ju pga såna oseriösa personer som de rullar allt för många skruvade bilar i landet. |
|
| Om ni har firefox kan man spara "bevismaterialet" genom med Arkiv->Save Page as PDF. Har alltid funderat på vilka det är som sysslar med sånt. Funderar allvarligt på att ringa dit någon morgon då jag är på dåligt humör och spy lite galla på dom. | |
|
"Vi säljer så väl utrustning som reservdelar. " :) |
|
| Det är väl inget fel på dom som erbjuder tjänsten däremot dom som köper den! | |
|
Har varken hört det ena eller andra sedan jag rapporterade igår. Endera ligger modereringen efter eller så skiter dom högaktningsfullt i det, för annonsen är ju kvar. För mig är det i alla fall "fel" på de som erbjuder tjänsten. Ett moraliskt fel som gör att jag inte skulle göra affärer med dom efter detta. |
|
| Jojje81: det är väl inget fel på dom som säljer knark till ungdomar heller eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.