|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
coldhex// Det blir nog lättare för dig att gå igenom dem om du frågar vilka jag tycker är snygga. :) |
|
|
Tycker oxå att BMW ligger bra till designmässigt jämfört med övriga bilmärken. Robban |
|
|
BMW har snygga "originalfälgar" anser också jag... Ok, finns några varianter till främst 3-serien som gärna hade kunnat vara ogjorda, men generellt sett så har BMW lite design och fräschet överlag på fälgarna, dessutom "ordentligt gjorda" dvs håller bra och utan en massa obalans o sk*t.. Mvh Janne. |
|
|
Dessa orginalfälgar är enligt mig en av de grymaste fälgarna någonsin!Länk Stilrena, feta, sååååå bmw över dom! Men priset! ja rent skrattretande. Till min e61:a skulle BMW ha 34500:- med däck! bara fälgarna gick på 17500:-! finns bara i 19". Men ändå! Vill nog säga att till en BMW, MB eller motsvarande premiumbil, så är de Orginal, eller någon av de märkesbundna stylfirmorna som gäller! t.ex. AC schnitzer, Hartge, Alpina.....För MB Carlsson eller Brabus... Men skulle aldrig sätta ett par "mekonomen" fälgar på annat än vinterdäcken möjligtvis... ser liksom billigt ut! |
|
|
Kolla in BMW Performancefälgarna. Två grisigt snygga fälgar som BMW designat. Ni hittar dom på bmws hemsida om man klickar in sig på originaltillbehör sedan sök tillbehör. |
|
|
Vissa fälgar ser dåliga ut oavsett bil men i många fall ser man folk som satt på fälgar som inte alls följer bilens formspråk. Ser helt malplacerat ut. :) Angående BMWs originalfälgar tycker jag att de har många grymt snygga fälgar om de är matchade med rätt bil. T ex de Performance-fälgar som Arn3 nämner skulle inte i mina ögon passa på en E28, E30, E34 eller E39 t ex men de sitter som en smäck på E90. |
|
|
Jag valde Stjärneker 189 18" till min nya 325i. Tycker det är rätt snygg. Kolla länken. Min nästa BMW: Länk |
|
|
Varför finns de inte med i här? Länk |
|
|
Har inte sett några snyggare fälgar till BMW-bilar än BMWs egna. Cab-Ing |
|
|
Grodan: Menar du 189an? Ingen aning. För ny? Min nästa BMW: Länk |
|
|
Här Länk finns 189:an med. ___ //Ulf |
|
| Anser att de har mycket olika snygga originalfälgar, det som däremot är helt absurt är priset! Det kan inte vara någon större marknad på originalfälgar modell typ M5 eller M6 när du får riktigt schyssta kopior för säkerligen hälften (om inte mer) av priset! | |
|
Håller med. Många av fälgarna är snygga men gräsligt dyra. Jag köper original till sommar men andra vinterfälgar. Lägger inte över 20000 på vinterfälgar+däck. Min nästa BMW: Länk |
|
|
Sahlback// De var grymma, grattis. Bland de få Originalfälgarna som jag tycker är snygga. Själv fick jag 17" styling 169 på min. Som redan nämnt är numera vinterfälgar. Kör med dessa istället när det är sommar. :) Länk Länk |
|
| 165:or till vinterdäcken, och 216 Bavaria Motorsport till sommardäcken. Tycker att båda är riktigt snygga och passar bilen klockrent. Köpte 216-fälgarna med däck hos BMW, en uppsättning som aldrig hade vart monterad till halva nypriset. Fick med två uppsättningar 165 när jag köpte bilen, tyckte att likadana fälgar sommar som vinter blev lite väl tråkigt. | |
|
Om man kan nöja sig med bättre begagna så är prisbilden betydligt bättre. Köpte själv för några år sedan 18" Krysseker style 42 som rullat 100 mil för 12-13' med lika nya däck vilket är under halva nypriset. ___ //Ulf |
|
| Original är snyggast. De flesta eftermarknadsfälgar ser tyvärr för "pimpiga" eller billiga ut. Eller både och. | |
|
Tycker de är svårt att hitta snyggare fälgar än original. De få fälgar som kan mäta sig med original är ofta svindyra. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.