AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
8.448

Varför gör BMW så fula originalfälgar?

Sida 2 av 3
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Mercedes exempelvis har "fler" snygga originalfälgar i sortimentet än BMW.
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Håller med om att BMW har en hel del fina originalfälgar. Svarta 20-tummare med kromad kant ser riktigt tacky ut.
Finns dock en fördel med att så många ska få till en "fet" look på sina bilar genom diverse eftermarknadsgrejor, och det är att man kan göra superfynd på originalgrejor när man ska ha fälgar till vinterdäcken. :-)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Grodan, jag tittade igenom MB:s fälgkatalog på nätet och såg inte någon som var riktigt snygg, däremot flera med alldeles för mycket "blib-bling vibbar".
Över huvud taget är snygga fälgar inget som jag förknippar med de Mercedes-bilar jag ser i trafiken.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
dags att ta till den gamla beprövade slagängan: "sma.................".

Grodan har du några "fula" original fälgar jag kan få köpa av dig för ett vrakpris? behöver nämligen vinterhjul.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag håller med trådskaparen, tycker t.ex. bättre om dessa fälgarLänk som kostar 1900:- än de här originalfälgarna Länk som kostar en halv förmögenhet. Men de är säkert de som tycker tvärt om.

BMW CS #5206
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
coldhex//

De sitter redan på mina allround-däck. :)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Nockenwelle//

Dessa är väl inte så fula...
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

No
5.161
Nockenwelle
Inte fula så man kräks, men inget jag skulle betala för att montera på min bil.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
OK men alla är ju 5-ekrade och ganska lika.
Jag hade fälgarna på bild2 på min C32 och skaffade Carlssonfälgar som jag tyckte var snyggare. BMW är mer innovativa i sin design!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker BMW har väldigt många riktigt fina fälgar men visst finns det ett par som jag aldrig hade satt på en av mina bilar. Generellt är det väldigt få eftermarknadsfälgar jag hade kunnat tänka mig men några av t ex BBS, Hartge eller AC Schnitzers modeller är ju inte helt fel.

På en E39 så är ju denna originalfälg Länk en av favoriterna.

___
//Ulf
No
5.161
Nockenwelle
Håller med dig Programmer, det är en mycket snygg fälg.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Kan instämma den där fälgen är verkligen sanslöst vacker. Det finns väl en del kopior av denna typ som ex. Imola fälgarna från ASA om man vill komma billigare undan. Var nära att införskaffa dessa då jag hade min E46:a, men det blev csl kopior från stylab**** istället som sedan färgen tyvärr ramlade av på.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Här har du lite ögongodis grodan som kanske kan öppna dina ögon :-)

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Och när snygga fälgar är på tapeten så infinner sig en stark längtan till våren...;)

___
//Ulf
Den enda fälg av de nyare modellerna som jag är riktigt allergisk mot är Style 193: Länk

Ser trasig ut. Annars så tycker jag att BMW håller överlag bra design på sina fälgar, men visst finns det mycket eftermarknadsmaterial som är snyggare, tex BBS CH som nämnts tidigare i tråden.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
coldhex//

Jag har inte sagt att alla är fula, men det är inte många procent som är fina om du jämför med antal fälgar som finns att välja emellan. ;)
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Fått mail nu.
Det blev en Mitsubishi Pajero Wagon.
Fick ett kortfattat SMS (j...a Norrlänning) så jag vet inte vad han gav för den eller mer info.

Ska maila honom på datorn och se om han svarar ikväll.
Han sitter väl hos Mitsubishihandlaren och blir blåst nu på fredagseftermiddagen.

Men Pajero Wagon är väl en skaplig vinterbil det med?

/L
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Förlåt mitt inlägg hamnade i fel tråd, Kaos!!

/L
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Grodan, vilka i min länk tycker du är fula? Skulle vara kul att veta, jag kan hålla med om att det finns några stolpskott, men inte många.
No
5.161
Nockenwelle
Grodan, jag tycker inte heller att andelen som är fina är särdeles hög i BMW:s sortiment. MEN, det är än lägre andel hos MB och det är än lägre andel hos eftermarknadssortimentet som är snygga. Dessutom är andelen riktigt fula fälgar klart högre i eftermarknassortimentet än i BMW:s sortiment.
Men smaken är olika.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.