AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.849

Sjukt fin 328 säljer här på AP

Sida 1 av 2
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tjenare, tänkte bara tipsa till folk som är ute efter en E36 Coupe om den här 328an!
Länk

Verkar vara i ohyggligt fint skick, och enligt mig perfekt utrustad! hade jag inte köpt min 325 förra året hade jag hängt på denna.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Noterar också att jag inte kan stava.... =)

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Dessutom FELLÄNKAT!
Länk

Blir nog ett par vita veckor framöver...

Ser väl vettig ut i annonsen men att den skulle vara sjukt fin vet jag inte.

///Micke
Min cabrio Länk
Om man utgår ifrån att han begär 50papp utan att gå ner något:
*Frågan är vem som slänger ut 50papp på en 328:a E36 när man kan köpa en flera år nyare 328 E46:a för ett par tusen kronor mer.

Tror att den där E36 328:an inte kommer att säljas för mer än max 35papp det kvittar iprincip hur fin den är, det är trotts allt ca:13år gammal bil.

MVH
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Sjukt fin var definitivt inte förarstolen :-( Undrar om den stolen någonsin sett en flaska skinnlotion...

b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Sjukt fin :DDD

Jag trycker priset är för högt satt, 33-37k nånstans känns mer rimligt. med tanke på ålder och mil så är nog stöt dämparna och kopplingen inne på sista versen snart.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Som ni alla vet så är E36 Coupe rean väldigt övervärderade, 4-5 tusen av från priset hade inte skadat. Att ta interiörbilder med blixt är aldrig smickrande =)

Och 33-37 är tyvärr fantasipris för en sådan Coupe.

Menarde mer på utsida samt att historik och dokumentation verkade vara perfekt! Rent subjektivt hade jag varit spekulant på bilen och ville tipsa, priset går väl kanske alltid att diskutera.

Och nej, jag känner inte snubben som säljer bilen haha.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Med fantasipris så menar jag att det egentligen vore ett rimligt pris, men så övervärderade som de är så hittar man inte en sådan här bil för de priserna.

Lite övervärderad.. var är M3 speglarna?
Inte så "sjukt fin" inredning..

328 E36 priserna har rasat sen förra sommaren, då fick man samma bil som denna för ca 45k, så 50k utan prut är lite optimistiskt.

Men annars så är den faktiskt i fint skick, finns ju värre hehe
Dessutom ser man att vänster halvljus lyser svagare på två bilder.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tänkte bara meddela att bilen såldes för det begärda priset. 50.000 kr. Det var väldigt många intresserade, kul för han som slog till!

Vad betyder då detta? Att priset på begagnatmarknaden bestäms av köparna. Och sålänge det finns köpare som är villiga att betala 50.000kr för en felfri E36 Coupe så kommer bilarna ligga så högt i pris.

Jag har tyvärr själv fått erfara detta när jag letade efter min bil, vill man under de summorna så måste man tyvärr nöja sig med äldre årsmodeller/större miltal eller med skavanker. Tråkigt men sant!

Såg att bilen åkte upp på garaget:
Länk

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Är anledningen att du startade tråden att du marknadsförde din kompis bil?
Ja det är verkligen svårt att hitta billiga bilar nu...
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det här är en Riktigt fin BMW som gått mindre än 70 mil om året! Länk
Med tanke på dessa tider så tror jag inte ett smack på att han fick 50papp och att det var "väldigt många intresserade"..... du får gärna BEVISA motsatsen men tills dess så tror jag bara det är bullshit!

Kostigt att du har så mycket information ang bilen trotts att du "inte känner snubben"..

MVH
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Haha! Aja tänkte väl att jag skulle få en sån här flejm =). Nä känner inte killen/tjejen/mannen/kvinnan som säljer bilen. Sysslar inte med marknadsföring om jag inte får betalt för det hehe, borde kanske skicka fakture. Jag vet ju inte mer än vad som stod i annonsen.

Slängde iväg ett nyfiket PM till nya ägaren via garaget, om vad han fick ge. Hur många spekulanter det fanns på riktigt kommer jag inte veta säkert men säljaren fick det att låta så iaf ... enligt nya köparen.

Visst konjuktursvängen är här, men kan någon visa mig en billigare 328 Coupe med likvärdig utrustning, mil och framför allt historik (1 Ägare!) De håller ett sådant pris för att de är sällsynta, de flesta är om inte snikutrustade så trimmade/sönderstylade! De välhållna är en utdöende art när det gäller E36.

TYVÄRR säger jag ännu en gång, då jag väldigt gärna hade köpt min 325a billigare än vad jag till slut fick den för, de har alltid varit överprisade. Och då fick jag nöja ändå mig med en som tyvärr hade sollucka(tyngd), inget m-chassi eller m-optik. De är för populära helt enkelt...

Men ja ni är välkomna att hitta bättre! För jag har inte sett något de senaste två veckorna iaf, bör väl dyka upp.

Länk

Här har ni en sökning. Inte ens om man vill köpa en E36 328 för 100.000 papp hittar man en sådan nu.

Jag har sett många som vart mycket finare och tom någon lapp billigare, men är man ute efter specifikt de här kriterierna har man inte mycket att välja på!

Jag kan bara säga att jag hade uppskattat om någon tipsade mig om den här bilen när jag letade, vissa av oss betalar extra för rätt bil. Tyvärr är det ironiska att det då också håller uppe priset på dem.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Och den nye ägaren verkar ju ha "feta stylingplaner" på gång, så där rök väl ännu en fin coupe...

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Såg nu att det var en import, men fortfarande...

vad är syftet med tråden?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.