|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har varit helt inställd på att 530iA är rätt val! Är intresserad av en 06-07a och rimligen borde det komma ut en del på marknaden när de är 3 år och tjänstebilarna skall bytas ut....men som sagt, utbudet är ju väldigt begränsat. Finns desto fler 525 ute till hyfsade pengar och låga mil. Men...Är 525 för trött? Kommer jag ångra mig om jag ínte köper en 530 med tanke på prestandan? Ge gärna input ni som har kört båda och utvärderat. | |
|
Jag tror det finns risk att du ångrar dig. Vet hur det känns när man tröttnat på att leta och inget nytt dyker upp. Tills slut slår man till bara för att få slut på bil-letandet. Och så grubblar man efteråt. Men det beror lite på hur du prioriterar. Om motor inte är så viktigt (för mig var det viktigt) så satsa på en välutrustad med mindre motor, men om du tänker som jag (vilket jag misstänker, eftersom du var lite intresserad av min bil) så skulle jag öka omfånget och även titta på 535d, 545 och 550 för att öka på sannolikheten att du hittar nått. |
|
|
Du åker väl runt i en 525:a i dag? Då borde du kunna svara på om den är för trött eller ej. Jag vet att det har skett en uppgradering av motorn, men så stor skillnad verkar inte folk ha upplevt själva trycket i motorn. Att bränsleförbrukningen sjönk en del är en effekt som många uppskattar. Mvh/ Niclas |
|
|
coldhex du har nog rätt att jag börjat tröttna på letandet och att inte finna objekten som är "perfekt". Finns inte mycket prisvärda 530 IAMT just nu, men man tycker det borde komma ut lite gamla tjänstebilar som jag sade ovan. Har ju haft gamla 192hk på en sedan, men det skiljer ju lite på touring och sedan också så jag vill ju absolut inte gå ner i prestanda. |
|
| marlock, tyckte du inte 525:an var seg? Har själv en E39 525 och segare bil får man leta länge efter... Finns ju inget bottenvrid alls utan man får göra kick downs som en galning om något ska hända :( | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Utbudet just nu är sjuuukt dåligt. Jag kollar dagligen efter någon rolig BMW, men det finns knappt några till salu! Kolla utbudet av X5:or, för ett halvår sedan var det 3 gånger så många till salu! Till bättre priser.... Jag sitter lugn, ingen idé att köpa en bil som sedan känns sunkig. Mvh Johan |
|
Så här ser utbudet ut för 530i Touring med M-sport: Länk! Inte så lysande. Bilen i Tråvad är förmedling och har ett pris som är helt verklighetsfrämmande. Bilen på Paulssons bil är manuel och har inte utökad klimat (något som jag dock själv lärt mig leva med), men med de långa milen också känns det inte intressant. Ucars känns tveksamma som säljare etc. Jag är glad att jag knep min bil till slut efter någon vecka i betänketid, den var mycket bättre än vad jag kunnat hoppats på. Perfekt med låga mil och panorama till våren. Har lite nya bilder i min profil för övrigt :-) |
|
|
Det krävs att lägga till ett utropstecken ! i slutet av coldhex länk för att det ska fungera. ______________________________ //Lövet |
|
|
Verkar inte denna ha ett väldigt bra pris? Och bra utrustning? Länk! When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Oj, jag fick nog bra för min 530 iAMT -05 i alla fall, 240' för en mycket välutrustad 12000-milare.... Mvh Johan |
|
enig att utbudet är grymt dåligt då jag vill ha en automat också. Var på BMW GBG igår o kollade en 525IAT M-sport 06:a med 2500 mil på mätaren. Länk Var ute o provkörde, och precis som nämns ovan så saknas bottenvridet i 525:an samt att gasresponsen är relativt dålig om man vill ha lite aktiv körning. Kollade med säljaren och de ville ha 290 för den. Tycker det är helt fel pris då jag vet att coldhex 530 kunde gått för 275' eller billigare. Var samma säljare och jag "ställde honom mot väggen" ang denna men han prata om utrustningsnivå bla bla bla. Enda som skiljer är ju kliman o Navi.....så det resonemanget köper jag inte. Johan: Har du ringt på den i Tråvad? Har inte lagt manken till för att det känns som utopi att få ner den i rimlig peng. Ja som sagt....jakten går vidare och mina tankar kring motor har väl klarnat lite då jag tycker 525:an är lite seg trots allt. |
|
| Enligt annonsen så säljs den 525:an för en kund,så blir ju lite annorlunda jämfört med Coldhex:s bil.Som dom sålde för egen räkning så att säga. | |
|
nää..det blir samma, förutom att du inte får lämna inbyte. De skulle isåfall regga den på sig och sälja den till mig. Så jag skulle alltså köpa den av bilfirman. |
|
| Här är en carbonsvart 530 från -06 med mycket utrustning Länk | |
| Såg bra ut Grandy. Är ju "allergisk" mot träinlägg dock...så jag vet inte. Kanske mörka inlägg mot beige klädsel är snyggt ändå? | |
|
Var o kollade på den grandy länkade till. Den var riktigt fint i ordning och hade ALL utrustning verkligen (utom sollucka). TYVÄRR var den såld när kom dit i eftermiddag. Gick för under 300' enligt säljaren...så det var ett riktigt klipp med tanke på utrustningsnivå och att den var Svensksåld. |
|
| Är det bara jag som fått känslan av att E61 M-sport marknaden tagit skjuts? I höstas och innan jul var det stiltje i jämförelse med hur det är nu. Har även bevakning på E91 och där är det samma visa. Attraktiva bilar med ett i sammanhanget konkurrenskraftigt pris säljs ofta omgående, trots relativt stor prislapp. | |
|
Personligen tycker jag det är väldigt få objekt på marknaden, och de som finns är ofta felprisade. Men det är som sagt min åsikt. |
|
| Tycker att marknaden är rätt död. Kolla tex. 335:or, samma bilar ligger ute månad efter månad och inget nytt dyker upp direkt. Tror att folk väntar in i det sista att sälja bilen. Generellt är det låg omsättning på det mesta just nu. Man pratar om köparens marknad och ja visst mitt bilbyte från diesel till bensin kunde väl kanske utnyttja det faktum att handlaren hellre har en diesel i hallen, men i övrigt tycker jag väl att det bör vara lite fler objekt ute för att man ska kunna kalla det för köparens marknad. | |
| Som det ser ut just nu finns det såklart ett starkt argument för att inte köra diesel men min övertygelse är att om några få år är skatteskillnaden mindre eftersom debatten om koldioxid troligen fortsätter, om inte lågkonjungturen blir extrem. Om du står ut med att inte kunna njuta av ljudet från en spinnande bensinsexa kanske vridet från en dieselsexa kan få möjligheten att på kort tid skicka dig till oanade hastigheter? | |
|
Beslutat är fattat. Det blev en 525 IAT M-sport med rejäl utrustning. Hämtade den idag och jag anser väl att motorn räcker gott och bäl, även om en 530 givetvis är mer rapp och har bättre gasrespons. Med tanke på det dåliga utbudet just nu så tror jag det blev en bra affär. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.