AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.659

Hur hittar jag ny eller lätt beg m3 e46 sv-såld?

Sida 2 av 2
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Stefan L,

Tack och bock! :)

Jag hängde inte med där med att 4800/år skulle räcka att finansiera 80 KSEK till med det stämmer säkert, tänk på att det är dock bara de tre första åren som vagnskadegarantin gäller. Lägsta räntan ges väl av att belåna hus eller bostadsrätt (om man nu har ngn sån)?

Summa sumarum så skall man göra en ordentlig kalkyl för att kunna fatta beslut från denna om det inte är så att man köper bil i Tyskland för att just den bil man vill ha inte går att hitta här.

MagnusT, Länk
de har i min mening det bästa E46 M3-forumet.

Johann,

Skall inte fördjupa mig i räkneexemplet - jag dummade mig och tänkte bort amortering eftersom jag själv skulle klara mig utan den i mina kalkyler pga ofinansierat inbyte. Påståendet dementeras alltså härmed - 4800 täcker bara räntor. Och - precis som du säger - det ÄR viktigt att göra en ordentlig kalkyl eftersom finansieringsvillkor och försäkring KAN göra att man fattar ett felbeslut vid bedömning av pris på en importbil annars. Jag har fått intrycket att många inte gör den kalkylen och hamnar med en i pris billigare importbil som kostar dem mer eller lika mycket varje månad än vad den dyrare svensksålda skulle gjort. Kapitalbindning är iofs inte heller någon oviktig fråga, det kan ju vara rationellt att göra så ändå. Och villa/brf-belåning ger förstås allra bäst villkor som du skriver.

CBM3C - Jo, jag håller egentligen med dig, det är ingen färg jag skulle välja vid beställning, men utsikten att köra ny M3 redan denna sommar istället för först i januari 2003 osm det blir om jag beställer en efter egen spec. gjorde att tanken vandes vid LSB. Men det var nog tur att det blev som det blev, kanske. Stålgrå, Carbonsvart eller TiSilver är nog mina egna favoriter. Med Imolarött skinn.

Stefan L
an
81
andrkv
E60 520dA -07
E61 525dA -09
ha ha
Jag fick min för en vecka sedan. Lyrisk!

AK
bumse3a
Ha Ha Haaa
Min är redan inkörd (400 mil).Inkörd!!!

/janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.