|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
DMZ |
Här finns bl,a en äkta 325IM, priset går garanterat att pruta bort med minst 15-20.000 Då hamnar vi ungefär på samma summa som du gett. Länk Om det är en s.k bruksbil (brukad året runt) som Du betalat 38.000 för, så tror jag nog det är lite för mkt. Tror snarare prislappen borde hamnat på 15-20.000:- Spelar ingen roll om ägaren har kvitto på 20.000 för div,rostlagning, detta höjer ej värdet, tror nog snarare på motsatsen. |
|
DMZ: Har du nån koll alls på vad en 325iM kostar? Kan garantera att man inte hittar en pedantskött E30 325IM en som aldrig tidigare är vinterkörd. 100% rostfri. (Entusiastbil) för 38000:- Dessutom finns det knappt några rostfria iM. En del tror det innan de plockar av dörrpanelerna tex. Där brukar de finnas en del. Jag personligen räknar alltid med en del rost på en 20år gammal bil. /Johan |
|
DMZ |
Det finns nog många gamla välskötta E30 325IM, som står undanstoppade i varmgaragen under vinterhalvåret. Har själv ett sådant extrem ex, kör ej ens i sommarregnet med den. Den har aldrig smakat på saltet. Finns ytterligare två E30IM i området där jag bor. Samtliga är mkt välskötta samt att en av dem är klassad som entusiastbil. Fick förresten min värderad & klassad som entusiastbil av LF med ett försäkringsvärde på 125.000:- Men detta försäkringsvärde är ej representativt som saluvärde ute på begagnatmarknaden. Ett mer verklighetstroget pris torde vara omkring 35-40.000:- Kom även ihåg att i dagsläget får man loss en fräsch E46:a för runt 50.000:- Så dessa 38.000:- som trådskaparen betalat för ett renoveringsobjekt med omfattande rostskador för 20.000:- detta låter mkt illavarslande. Jag skulle aldrig komma på tanken att köpa en E30IM som är rostlagad för 20 papp. Jag kan bara gissa hur det ser ut under golvmattorna, speciellt under gaspedalen. Samt i nederkanten på dörrarna bakom M-kittet och till sist inne i hjulhusen. |
| DMZ, jag är inte säker på detta, jag snackade bara snabbt med en ägare som haft bilen för några år sedan två ägare efter honom, han snacka bred skånska så jag hörde inte riktigt allt ville mest ha reda på ifall det var nåt konstigt med bilen, tyckte han sa att han hade lagt ut 20 papp på den bla på rostlagningar men jag hörde inte riktigt, jag är inte orolig för rost för fem öre har kollat hjulhusen och under och det är verkligen inte ett renoveringsobjekt den är i toppskick är inte ens en förnimmelse till rost. | |
DMZ |
Det går att åtgärda rosten på två olika sätt, antingen gör man ett bra jobb och byter plåten på båda sidor där det finns dubbelplåt. Eller så fuskar man med plåtarbetet (mkt vanligt) för att bli klar så fort som möjligt, sedan går ett år eller två och så blommar rosten upp igen. (kommer som ett brev på posten) Hoppas verkligen att den som lagade rosten passade på att rostskydds behandla de lagade områdena efter svetsningen. Har du lyft på golvklädseln ännu? Lossa tröskelpanelerna i plast, så kan du sedan vika upp mattan o kontrollera omfattningen av svetsningen. |
| DMZ Har du några bilder på bilen? | |
|
Återigen kommer frågan upp om värdet på en 325iM E30 i utställningsskick och såsom tidigare framförs olika uppfattningar.Det skulle vara intressant om ni som äger en lågmilad entusiastbil i detta skick skrev en rad om er bil;skicket,miltal,utrustning,hur den används och uppfattningen om värdet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.