|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| hej och hå. vilka kommentarer det var på garaget. skönt att vi inte har ett sådant dagis här inne. | |
| mattiaskorp: det är inte så att du har den berömda waste-gate mjukvaran som gör bilen segare än en 330? | |
|
Det där måste du förklara. Blir den segare än en 330 och vad är det för mjukvara du pratar om ? Vänligen utveckla... |
|
|
mattiaskorp: Du behöver lite motor godis . Typ JB 3 , Dp's,ny ic . + nytt DCI är som natt & dag i min 335:a. :-) |
|
|
Coolt. Kan du skicka lte mer info eller en länk om var man kan investera i sådana godsaker :-) ? |
|
|
Hmm detta var skumt.. om s40n var enbart chippad så borde han inte ha ett suck mot dig.. låter som att du inte kör bilen till max.. dvs varvar ut ordentligt vid typ 6-7000 varv? men å andra sidan så kanske s40n var vråltrimmad därav resultatet. jag körde jämnsides med s60 som hade drygt 300hk samt drog en och en annan chippad s70 t5 med min förra 330ci. MVH ///Bimmarkomanen |
|
|
mattiaskorp: läs följande tråd och bilda dig en egen uppfattning om det är mjukvaran som spökar i din bil. Länk Kort version: 335i kunder har tydligen klagat över att wastegaten skrammlar, vilket har lett till att BMW släppte en mjukvara som höll wastegaten öppen vid tomgång. Men i och med att den är öppen kan det uppstå ett lag, dvs tidsfördröjning innan trycket byggs upp. Om du har en gammal mjukvara är det lugnt, men om du någon gång uppdaterat mjukvaran finns det risk att du har den med lagg. Jag säger inte att det är så, men det är värt att kolla upp. |
|
|
Coldhex: Tack för tipset. Jag skall kontrollera detta, även om bilen känns helt ok. Man vill ju gärna var helt säker... |
|
|
mattiaskorp. Här har du några länkar till grejorna jag kör med ! Länk Länk Länk samt ett bra USA forum :Länk |
|
|
tyvärr så lyckas dom ju skrämma upp s40s rätt bra o dom väger hyffat lite o mycket japanskt i konstruktion, samma bottenplatta som mitsubishi carisma.. Länk |
|
| Den filmen verkar lite för bra för att vara sann. Har inte lamborghinin över 500 hästar? | |
| kanske de man vet ju inte ifall personen i lambon ger fullt, men man hör ju att han taggar ner o gasar när dom kör om, i vilket fall som helst är mätaren i botten flera gånger på s40n :P | |
|
Vad tror ni pojkar? Är det 112 HK GL B23A motorn i den här? Eller det måste väl nästan vara en GLT med 131HK B23E ?? ;) Länk |
|
| Ett passande uttryck: WTF!! | |
| Coldhex, Gallardo hade ca 500hk från årsmodell 2003, 2006 fick den 520hk och nu 2008 560hk. Tyvärr väger 4-hjulsdrift en hel del, varav 500hk i S40 som är en lättare bil lär kunna erbjuda en tuff match. | |
| OBS jag säger inte att S40'in i filmen hade 500hk! | |
|
FRIFART >> finns lite info här Länk om s40n i filmen. En chippad T4 hänger inte på en 335i över ett längre intervall, men i ett kortare intervall som 70-140, dvs typisk acceleration vid påfart till motorväg, kan den säkert hänga på i baksuget utan att det ser ut som att den tappar mark. Ett sånt intervall är lite för kort för att prestandaskillnaden ska synas tydligt. T5 -05 |
|
|
Inget att skämmas över, Volvo är lätta att trimma. Problemet för senare modeller brukar vara greppet inte effekten. En framhjulsdriven bil kommer aldrig att ha samma förutsättningar för att få ner kraften i backen. Jag förudmjukade en massa vassa bilar under de tre månader jag fick behålla min gamla 242'a. (Blev sedan stulen och det luktade beställningsjobb lång väg.) |
|
|
Har själv ägt en T4:a. Sålde den för drygt 2 år sen (innan jag entrade BMW träsket) och ägde den i 5 år. Det var en pigg liten jäkel. Lite som en gocart. Ljudet var också väldigt speciellt tycker jag, den hade nått slags vinande symaskinsljud (mer vinande ljud än vad en turbo normalt har tycker jag) som påminde lite om gamla saabar. Funderade länge på att chippa den, men bytte bil istället när den började kännas sunkig i växellådan. Funderar lite på vad det är som gör att den är så tacksam att trimma. Visst den väger lite, men motorn är ju ändå bara 1.85 liter och det är smått imponerande att folk lyckas skrämma upp en sån till 400+. Måste vara nått i konstruktionen av motorn. |
|
|
Jag såg på en film på youtube där dom jämförde 135i, 335i och M3 e46. Både 135an och 335an var bättre på 0-100, M3an var bara bäst i bankörningstestet. Sedan hade alla bilar likvärdiga bromssträckor på 100-0. Är det verkligen så att 135an och 335an är snabbare i acceleration än gamla M3an?? Känns rätt tufft att äga en 335a då! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.