AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
21.425

Påhängd av en Volvo S40! Det är väl snopet?

Sida 2 av 4
Le
129
Leonid
135i Coupe
Fullkomligt urlöjligt att jämföra bilar på det sättet!
Det går ju t o m att toktrimma en gammal Waz Lada som drar en Veyron i acc! Och sen då säga "bye bye" och hävda att det är en Waz Lada!
Fånigt!

BMW-320I E36, M50 B20
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Men fick jag välja mellan en toktrimmad s40 och en 335:a så finns ju ingen tvekan om vilken jag skulle välja.
Gillade V40'in men det är inte samma körkänsla.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Samtidigt som han körde om dig så drömde han att han hade en 335a!

Det är ju inte bara toppfarten som räknas utan resan dit!!
Därför föredrar jag Bmw trots att det inte är den snabbaste bilen i alla lägen.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Länk

Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Det var nog inte bara pysventilen som var bytt på den "kanelbullen"!

Hur får dom ner den kraften i marken?
Undrar hur mycket det har kostat och hur länge det håller om det är org motorn?

When batman takes a vacation he does the Gumball
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
angående det här att backspeglarna ramlar av s40 så är det inte de enda som ramlar av, har en har en polare som körde ett race mot nya v40 t5 med sin saab och när dom passera 230 lossnade hela fronten på volvon och flög över bilen! nog för att volvo är krocksäkra men dom ska väl hålla hela vägen fram till kollisionen också!?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ja, man blir imponerad av alla dessa projekt oavsett bilmärke måste jag säga.
Någon som vet effekten på bilen i klippet. Jag tror Volvon skulle få stryk 0-100 om han nu inte har en super effektiv diff och riktigt bra däck för strippkörning.

//Stefan
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
"har en har en polare som körde ett race mot nya v40 t5 med sin saab och när dom passera 230 lossnade hela fronten på volvon"

Imponerande att köra race mot en bil som inte finns. Alltid bra för trovärdigheten i uttalandet. :-/

Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
lofgren,gå nu inte händelserna i förväg.Saab finns fortfarande kvar! ;)
Han syfta på v40, det tillverkas inga nya v40 och den har aldrig funnits som t5 heller för den delen.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
han syftade nog på v50, era petimetrar...
Men jag har svårt att tro på storyn, nog måste de fullfarttestat modellen... Eller så har den varit på verkstad och de har felat vid återmontering.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hårig s40 btw.
Gallardoföraren om ngn var nog snopen... Och uppdateringen av s40:in kostade nog inte ens ett års värdeminskning på gallardon...
T4:orna går grymt bra sett till sitt effektuttag och det har delvis att göra med att bilarna väger relativt lite (min vägde 1300kg med 25 bensin i tanken, exkl förare) men också att de har rätt hög effekt tillgängligt på mellanvarv, vilket gör det rätt tacksamt vid spontanrejs eftersom det inte är riktigt lika noga med att ligga i rätt växel som med mer högvarviga motorer.

Det finns väldigt många s/v40 som rullar på vägarna med relativt enkla trimkoncept som ger betydligt mer de ca 250hk som steg3 ger.

Kan nämna att mina backspeglar höll i +250 men jag vet en kille där det påstås att backspeglarna slog ihop. Men han körde i närmare 300...

T5 -05
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
sry vart fel, skulle faktiskt vara nya s40=)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag blev duktigt rastad av en c70 cab när jag hade min 335 Coupé. Vi kom ut från en rondell, tror vi höll en fart på ca 60-70 innan vi gasade. Han tog mig med ca 2 billängder innan vi var tvungna att bromsa och då var farten ca 170 km/h. Det är säkert lite extra kul att kunna käka BMW till frukost! För min del så spelar det ingen som helst roll bara kul att kunna bjuda upp till dans när det behagas.

//Stefan
ma
91
mattiaskorp
320Da Touring M-Sport 2013
Jag håller med dig, Stefan. Det finns ju något som heter körkänsla också och där är våra 335:or svårslagna :-)

Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
Ojojoj.. här får man verkligen passa sig vad man skriver. Verkar tydligen som en del absolut inte kan ta d som skrivs på d sätt som va menat, nämligen som ETT SKÄMT.Har väl aldrig påstått att d skulle va på nå vis fysiskt omöjligt för en Volvo att köra ifrån en BMW. Verkar vara otroligt känsligt att skojja om just den bil modellen. Man vet ju aldrig,en vacker dag kanske jag åxå når nirvana genom att bli ägare av just en sån...
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Ja den volvon gick bra hehe

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Luftmotståndet gör MASSAOR, dvs alla som tycker att bakomvarande bilar hänger på borde tänka om lite. Som exempel kan jag nämna att mina kompisar körde ett litet race, han med M3 3,2an låg först och killen med SAAB 9000CS Aero låg bakom från ca 30km/h på 2ans växel upp till 150km/h....killen i Aeron tappade knappt en meter och både var 100% original just vid det tillfället. Här diffar det nära 100hk mellan 2st bilar med liknande vikt.

Hade man kört jämsides hade det slutat annorlunda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.