AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.529

Volvo S60 vs 328 E36 - Vem vinner?

Sida 1 av 2
j0mpa
Tjena, min polare snackar... han har en s60 -01 2,4t. 200 kusar, lättrycksturbo. Drar han min 328 - 95a? undrar bara :P kul om ni skriver :P // tack
rakt fram tror jag han har chans att ta dig men så fort de svänger e han nog chanslös :P
varför gissa. PROVA :-)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Han kanske har chippat. Då blir det svårt för dig.
Så länge han inte gjort nåt med Bilen vinner 328an alla dagar i veckan 0-100 på 7.3 och ett starkt vrid genom hela registret det kan inte volvon svara emot trots Turbo hade vi snackat T5 hade det vart en annan sak men en vanlig 2.4T har inte mycket att sätta emot förutsatt att den är orginal vill säga så du kan nog vara lugn.

Enligt dessa Länk uppgifter skall Volvo S60 2.4T klara 0-100 på 7.6s.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Du kommer inte ha en chans den första biten, 1:an och 2:an är rent utsagt kass på 328:an,är när du fått i 3:an som bilen får visa sin potential.
Sen beror ju de ju på hur lång sträcka ni ska avgöra detta på?
Lättrycksturbon brukar vara riktigt vassa i mellanregistren,men dör ganska snabbt på högre varv.
Kör ni så långt så ni hinner få i 4:e samt 5:e växel så kommer du nog ha en väldigt bra chans,inte annars..

Hade själv en hel del duster med min fd 328:a och upplevde typ jämt att hur längre man körde, ju större fördel fick man...
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
Vill bara tillägga att det beror mycket på om ni kan köra race.Om man växlar exakt rätt tid etc.Men prova någon gång och medela oss andra, lycka till......
j0mpa
Okej, nej hans volvo är original, ska fan testa mot honom, då kanske han inte är så jävla kaxig sen :P för de är bra vrid i 328an. =) tack för svaren :P
DMZ
Jag tror att Du är helt chanslös mot en turboladdad S60. En värdig utmanare brukar annars vara E46 i M3 utförande, vilken också får stryk av turbon.
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
DMZ,inte alla som förstår ironi här inne.Så avsluta alltid med en "smiley"
DMZ
Ok, ;-))
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag rejsade ett par repor emot en s60 2.4t med min gamla Nissan Sunny [n14] GTi(143hk). Drog han utan problem emellan trafikljusen(0 till 150-160). Den bilen kunde man göra GRYMT snabba växlingar med och det var nog det jag vann på. Men med samma bil rejsade jag med en BMW 325 [e36] och torskade p.g.a att han tog starten med en billängd varje gång.

Så med den matematiken får jag det till att du vinner. Om du ser till att sätta starten och plåga livet ur synkringarna vid varje växling ;)

Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Han har redan förlorat, han har ju en Volvo.
j0mpa
aah okej :P kul dehär :P
ma
91
mattiaskorp
320Da Touring M-Sport 2013
Locka in Volvon på de kurviga vägarna så har du honom i ett järngrepp. Tror för övrigt att du rastar Volvon även på de raka vägarna.

Rock on!

ca
23
cashflow
330i 2001
S60 2,4T aut får du dessvärre ganska svårt mot om du inte väljer en väg med lite kurvor... S60n kanske är en av de sämsta bilarna jag försökt att köra fort med på en härligt kurvig väg. Men rakt fram, då satsar jag mina skor på S60. Hade en S60 2,4T inom familjen nyss.
j0mpa
ja, de är mycke möjligt... men, vafan, vilka drar man då? :P
ca
23
cashflow
330i 2001
Vilka man drar med en E36 328 menar du? troligtvis de flesta bilar som är lite tröttare, eller vill du ha en komplett lista på tillverkare och bilmodeller som troligtvis är slöare än din? =) Jag har en bekant som är helt sjuk i huvet, och han kör ifrån många just pga att han saknar en mekanism i hjärnan, den förhindrar honom från att kalkylera och tolka uppenbara faror i trafiken. Han tror att livet bakom ratten är Gran Turismo live oavsätt vilken bil han kör. Att han kan ta en gammal hink och spöa en vassare bil i stadstrafik handlar inte om något annat än honom som förare... Den som vågar gasa mest vinner, eller som vi brukar säga: Den som har en familj och ett liv att komma hem till förlorar! =)

Ha det gott.
j0mpa
HAHA, de är nog sant de! :)
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
blir nog ett jämnt lopp jag har testat min 328 e46 (är ju i princip samma motor) mot en skoda rs gamla modellen med 180hk. kom upp i cirka 110-120 innan det var dax att bromsa och då hade jag ungefär en billängd tillgodo hela repan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.