AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.053

Fälg med bred fälgkant. Går bilen snabbare?

Sida 2 av 2
Bimmerbåjj
Här kan du läsa om att sätta i halsen så förstår du säkert att CooperVickis även har koll på anatomin.

Länk
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Jaha där ser man.Ja han verkar ha koll på det mesta,till skillnad från oss andra här inne.

*Duckar mellan pajerna

Ett ja eller nej funkar också bra på min fråga.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Detta är kopierat direkt från vardguiden.se:

"Att sätta i halsen innebär att luftpassagen blockeras av något föremål. Oftast är det en matbit som åkt ner i luftstrupen istället för i matstrupen."

Du kan läsa hela artikeln här så du vet hur du ska gå tillväga nästa gång det händer: Länk

Eftersom du inte fick upp den så antog jag att mackan hamnade i lungorna...

Om du inte vet svaret själv varför skratta åt någon annan?

Svar: Nej, inte direkt.

Mvh
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Oj.. Såg inte att "ryk" redan länkat.

Tänkte bara kolla om jag missuppfattat det hela men ett forum är väl till för att man ska kunna ställa frågor om man inte själv vet?

Tror inte att "vsurapol" eller någon annan kommer ställa några frågor om man blir dumförklarad när man gör det...

Mvh
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Se,det var väl inte så svårt?
Där fick trådskaparen,och även jag svar på frågan.Tänk så enkelt det kan vara ibland att svara på en fråga.

Angående ostmackan som jag satte i halsen,så var det pg.a den något märkliga frågan och hur den var formulerad,och det första svaret som kom,som fick mig att skratta.

(Antog nämligen att det var någon som trollade)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Svaret är Nej, fälgkant finns för antingen praktiska skäl såsom inpassning av fälg eller restriktioner i bredd och dylikt.

Och på andra sidan av skalan, Mode. Då en fälgkant ger intrycket av bredare fälg!

Bredare fälg associerar vi med RACE i våra programmerade hjärnor. Hade naturens lagar varit omvända och STCC bilar hade åkt med 175or på plåtfälgar så hade vi kanske dreglat efter sådana =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.