AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
7.436

Referenser Transmek i Göteborg?

Sida 1 av 2
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Har tänkt lämna min bil till Transmek i Göteborg för renovering av automatlådan. Någon som har haft sin bil inne hos dem och kan ge referens?
Tjena!

Om det är den firman som ligger på Hisingen inte långt från Hornbach så kan jag bara be dig tänka om, har ett par kompisar som lämnat in sina amerikanska auto lådor där och det verkar bra till en början men efter ett par hundra mil början problemen igen....

Mvh
J
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag rekomenderar i första hand STS i Stenungsund Länk vilka är klockrena

BMW CS #5139
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Transmek ligger på hisingen på ovädersgatan tror jag det hette. I närheten av lundbytunnelns mynning och älvsborgsbron. Var det dem du menade som var dåliga?

Pratade med STS i Stenungsund de verkade bra och hade samma pris som Transmek. Största problemet är att få dit bilen som väger 2,2 ton jag har endast B kort och bil som får dra max 2700kg om man har E kort annars endast 750kg :(

Några tips om hur man ska få dit bilen utan att behöva kör den för egen maskin?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Är det samma pris hos STS är det inget att tveka på, STS är troligen Sveriges mest kompetena automatlåda-renoverare.

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Är bilen inte körbar alls? Om inte är väl de enklaste att släppa främre och bakre kardan och bogsera

BMW CS #5139
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Bilen är körbar men STS rekomenderade att inte köra med den eftersom det är så långt. Där jag har bilen och till Stenungsund är nog minst 8 mil :(

Ingen sträcka man bogserar heller.

På vilken sätt är STS så bra? de är ju inte ens medlemmar i Motormännsens rixförbund..
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Anledning om man inte är medlem i MRF eller liknande gissar jag att man i första hand riktat sig direkt till bilindustri och verkstadskunder och inte så mkt till privatkunder tidigare. Men sedan nu i år verkar man ha även ha nysatsat på det området med STM AB.

Anledningen att jag kan rekomendera STS är att jag själv tidigare arbetat med amerikanska bilar och US-Ford i synnerhet, och vi valde att lämna alla våra automatlåderenoveringar till STS med väldigt gott resultat. Ett väldigt seriöst företag med troligen ett av sveriges största kunnande kring automatlådor.
Sök på forumet så ser du att även kunder med BMW-bilar med automatlådaproblem har goda erfarenhet av STS.

BMW CS #5139
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

sbuddz Var det Sjölandsbilservice du menade? Ligger ju ganska nära hornbasch. De håller ju på med jänkebilar..
hej!
ursäkta att svaret dröjde men jag får inget mail längre när det kommer nya inlägg :(

Nej, Sjölands bilservice vet jag inget om, jag är säker på att det var Transmek som polarna lämnat i sina Cadillac lådor bland annat för att fixa till men det resulterade i katastrof.
Så jag tycker du ska ta bilen till Stenungsund på nåt sätt.

Mvh
J
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Lämnade bilen hos STS och gjorde ett litet besök i verkstaden som såg ren och fräsch ut, precis det jag sökte. Sen visade det sig att STS gör reparationerna för Jernbergs i Sisjön vilka ville ha närmare 35000:- för att göra samma jobb. Alltså tar de ca 10.000:- för att plocka ner lådan och skicka den till STS för renovering.

Så STS verkar ju vara både seriösa och betrodda av märkeshandlarna så det var nog ett bra val :)

Lyckades till slut fixa en trailer som tog åtminstone 1820kg så det var bara 300kg överlast men jag slapp köra bilen med risk för ännu större skador :)
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Anledningen att jag valde bort Transmek var därför han som driver det var lite nonschalant då jag besökte dem.

Telefonen ska aldrig gå före en kund som precis ska göra affär, frågan är hur han tänkte. Personen som ringde frågade bara vilken olja han skulle ha i sin bil. Det förlorade transmek en kund och 23500kr på ;)
An
4
Anders Ivarsson
BMW 520D F11
Hej!
Ni måste mena sjölands bilservice!
Den låg vid hornbach tuvevägen!
Jag har vart kund hos TRANSMEK AB i Göteborg i snart 18 år och har alltid fått bästa behandling på mina BMW bilar hos dem under åren👍 ,då jag prövat andra aktörer med sämre resultat!
Kan rekommendera dom starkt som trogen kund👍
De kunder jag rekommenderat att gå till TRANSMEK har också varit väldigt nöjda med både bemötandet och service👍
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Du letar alltså upp och dammar av en 6 år gammal tråd för att meddela hur nöjd du är med verkstaden med ditt första inlägg?
Kan inte vara så att du jobbar för företaget...?
An
4
Anders Ivarsson
BMW 520D F11
Jag blev medlem först idag och fann denna diskussion!
Jag är dessutom kirurg på Sahlgrenska!
Ngt mer du vill veta om mig?
Vad är du för slags kirurg?
Asså skärp er...Varför skulle Anders Ivarsson INTE kunna vara en kirurg? Alla kirurger är väl knappast hjärnkirurger eller hur? Blir så galet när man håller på så här...
Men visst, det kan te sig konstigt att man pratar "väldigt gott om ett företag i sitt första inlägg"...
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag tvivlar inte på att Anders är en kirurg. Det skulle vara för stört att bara hitta på. Det var bara ett konstigt första inlägg på en sådan gammal tråd. Det måste ha legat så långt bak att man bör ha sökt efter det.

Det är hur som helst kul att att du är nöjd med det bemötande du fått.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

@Amil +1
Dawwe: Var och när har jag sagt att denne Anders Ivarsson INTE är kirurg?

Det var han som skrev det OCH dessutom la han till följande mening "Ngt mer du vill veta om mig?"

Är det då fel att fråga vad för slags kirurg han är, när han själv uppmanar folk att fråga?
Nej men vad förmedlar undertonen i ditt inlägg? Jobbar du själv som tex anestesi-läkare så skriv det kanske genom att skriva: "Kul! Jobbar själv som anestesiläkare på Sahlgrenska, vem vet vi har kanske opererat tillsammans:)". Och, hade han skrivit lokalvårdare, hade du frågat vad för slags lokalvårdare (kontor,hem,grov mm)? Och är frågorna relevanta egentligen? Att Anders I skrev "Något mer du vill veta?" skall inte tolkas ordagrant utan mer som "Jag har inget samröre med Transmek mer än att jag är nöjd med deras (tidigare?) arbeten."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.