AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
14.255

Vad har hänt med Hasses bilar? "den lilla filuren"

Sida 1 av 2
Förr kunde man alltid få en vinterbil till priset av fyra st vinterdäck,
om inte annat så fick man sig ett gôtt skratt vid besök.
Någon som vet hur företagshistorien slutade?
Hört att kvartersungarna berättar skröner om hans busniss

R.I.P
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Ring o hör om han svarar :)
Om det är samma Hasse vi tänker på..

Länk

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Han kör på som vanligt, fast han verkar ha bytt namn :-)

Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Hasse kör på som vanligt ja, dock fick han inte ha kvar sin butik på blocket, men några bilar finns ändå i lager Länk

Ännu ett av Hasses objekt Länk

BMW CS #5139
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Harald, Johan o Jonas. Olika namn samma mobil...

Vad betyder detta? :p

"En jätte fin bil och elegant som har behållt sitt fina"

Och att en sunkig upopspacklad W124 är värsta lyxbilen har jag också lite svårt att svälja hehe...verkar vara en rolig kille den där Hasse :-D
Visst sjutton! är det "Never Give Up" Hasse

"Hej jag säljer en MB 200, en gammal fin lyx bil som går jätte fint,
medföljer alufälgar + dubbdäck helt nya. Bilen är nybesiktigad och skattad och har 1 tidigare ägare. Årsmodell: 1989, Miltal: 17 000 - 17 999"

Korrekta fakta:
(Ny?)Besiktigad 2008-11-13, 5 Ägare, Årsmodell: 1988, Miltal: 246490 km vid senast beskting 2008-11-13, Han är en rolig kille den där Hasse fast man inte vet om man skall skratta eller gråta. :-D
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Hasse är ärketypen för "Hederliga Harrys Bilar", därför tycker jag av någon märklig anledning att det är kul att följa honom. Av de miljöer som framgår av bilderna så kan man via andra annonser se att han numera har en kompanjon som heter lite allt möjligt han också.

Transocean
Jag sålde min gamla W123 med defekt topp till honom 1995. Hela processen gick väldigt fort och smidigt, det enda han sa att bilen rök och fyra lappar, fyra lappar. Han tittade knappt på bilen, satte sig inte i den och startade den aldrig och efter 2 min hade jag mina fyra lappar i handen. En kul kille helt enkelt.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Känns skönt att höra att finanskrisen inte har dragit med sig Hasse.

Vore ju synd om en så etablerad handlare med kanonfina bilar till rätt priser försvinner...

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Han har väl kvar sina försälning på parkeringen efter högsboleden? Där var jag och provade lite bilar förut, bilarna är efter priset, men priset är rätt ok hos hasse.

BMWn i länken ovan är fotad på den parkeringen

/Christian

Länk
Mera historier om hasse tack! Kikade hann i ratsit för nåt år sedan, han taxerade iaf 500k/år vilket är rätt bra, han drar ju säkert in det dubbla svart.

Han verkar ha några medhjälpare också, någon är tydligen släkt med Millon o kompani...

Var där en gång o köpte en micra med en kompis, han ville dock inte låta oss provköra bilen utan sa att vi kunde med och han provkörde bilen;) nåja.. det blev affär och hasse skickade in papprena efter 3 veckor på bilen som stod på en helt annan person.
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Missa inte ett fantastiskt tillfälle till ny lya hos hemma hos Hasse.
Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Länk

"Styr ljudet från ratten och växla mellan dina favorit program på radion/cd"

Vilket ljud är det man kan styra? Inte är det väl radions i alla fall ;)
"heltsonika" Tror att vi har kommit ifrån ämnet.

Pain is temporary - Pride is forever
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Kul att det rullar på för Hasse, jag tycker dock det verkar som han har färre bilar i lager nu för tiden när jag åker förbi hans parkering i Högsbo.
Ibland är hans bilar inblandade i skumma saker, senast igår kväll jagade polisen en gammal Audi ägd av Hasse där gärningsmännen slängde bilen och spårades med polishund

BMW CS #5139
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Anledningen till att "Hasse" eller vad han nu heter kan överleva är att den finns människor där ute som tyvärr "vill" bli lurade och är så godtrogna och naiva att de inte inser att de blir lurade.

Sen har jag svårt att tro att han skulle skatta för 500 tkr årsinkomst, 0 skulle jag ha gissat på i alla fall, och full sjukpension och A-kassa.

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

t80196; jag skulle gissa skönstaxering!
Iofs stod det inte som inkomst utav tjänst... men ändå 500k är ganska bra, vet att det brukar stå på liknande sätt när man tar aktieutdelning utav egen erfarenhet.
Haha man kunde ju flytta in i lägenheten och göra affärer ihop med hasse:)
Haha ringde nu, han har talat in på svararn att han är ledig hela veckan och är nere i tyskland för att köpa upp bilar... den 15onde juni är man välkommen igen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.