|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
TBS - Börja med en M3:a och känn dig för. Sen kan du ju alltid hoppa upp till en M5:a om du känner att du har råd och vill ha en större bil. Men som sagt, ge dig ut och prova alla bilarna du är sugen på så skapar du dig en mycket bättre uppfattning än att en massa andra människor säger till dig vad du ska och inte ska. Det kan du ta ställning till efter du provat alla bilarna. Mvh Markus |
|
|
Kommer på hela tiden att det är mer jag ska skriva i samma inlägg ju =) Efter var 500:e liter bensin ska den in på service. T.ec så här: insp1 - oljeservice - insp2 - oljeservice - insp1 - oljeservice - insp2 o.s.v Mvh Markus |
|
|
Markus_M3: Är det verkligen var 500liter? För på min m5 e39 är det 2500liter mellan service:arna på 500liter kommer man la knappt 300mil om man kör lite aktivt. |
|
|
Bmw89 - Fan nu gjorde du mig osäker ju. Har ett svagt minne av att dem på Bmw sa det till mig sist jag hade min bil inne på service. Men jag glömde kanske höra 2 tusen före 5 hundra =) så det är möjligt. Mvh Markus |
|
|
Fan nu lägtar jag till våren så man får ut och kika på bil. Som jag skrev i mitt första inlägg, är det bättre att köpa en m3a som rullat ett vist antal mil? Tänkt då mest för att slippa köra några mil och sen måste bilen in på en stor dyr service, vill ju helst slippa det när man precis har köpt bilen. Markus_M3 du får gärna höra av dig om du får för dig att sälja bilen i början av sommaren istället :) Föresten har du någon garaget sida eller liknande, skulle vara kul att se bilen. |
|
fredde 7 |
FD Mercafreak: Förtydliga gärna om din försäkring, jag ringde och kollade då skulle det kosta 12000kr++, är 32 och bor mitt i ingenstans...låter som du fått en bra deal;) |
| Ska eventuellt sälja min m3 till våren för köp av en dodge srt 10 men man vet aldrig vad som händer, så fort man satt sig i bilen igen till våren så blir man nyförälskad igen och slutar säkert med att man behåller den en sommar till. :) | |
|
500 liter innan service låter lite klent.. Typ 300-500 mil och de låter rätt osannolikt faktiskt. Nu servar jag min var 500é mil men att de skulle rekomenderas av BMW själva tror jag knappt. |
|
| Markus_M3- jag är absolut intresserad av lite info! | |
|
TBS - Om du går in på min sida här på AP så kan du se bilder på min bil. Daniel N - Du har PM Mvh Markus |
|
| Kom på en till grej ang m3an läste någonstans att man inte skulle köpa en m3a med SMG låda då sen växlar segt. Bör jag undvika den vid ett eventuellt köp eller är det inte märkbart? | |
|
Största problemet med SMG I är nog inte att den växlar segt utan att den har strul med hydraliken vilket är mycket dyrt. Jag personligen skullde absolut inte satsat på en med SMG I. Jag var inne på att köpa en med SMG I först men efter att ha provat den lådan valde jag helt enkelt att avstå just pga att den är "seg" i växlingarna och att det har varit en massa strul med just hydraliken. Men det är ju tycke ock smak som avgör. Mvh Markus |
|
|
köp inte smg:) varit där, gjort de.... |
|
|
Var inte rädd för smg. Helt underbart när det fungerar, men dyrt när det strular. Se bara till att bilen ifråga är välservad och omhändertagen ordentligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.