|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ang. importbilar, Själv har jag importerat hälften av mina bilar och då alltid gjort det från en auktoriserad BMW-handlare och de bilarna har alltid varit i bättre skick än motsvarande hemma hos den lokale BMW-handlaren. MEN, det betyder inte att samtliga bilar vilka försäljs av BMW Niederlassung är bättre och finare än motsvarande i Svedala, verkligen inte. En måste se till varje enskilt objekt. Och visst finns det självfallet mycket fusk i- och runt gränsen men att generalisera och påvisa att samtliga importbilar är skruvade, tyder enbart på okunskap och dumhet. |
|
|
Tyvärr har det funnits firmor som har levt på att importera och skruva bilar från Tyskland. Detta har gjort att just uttrycket "importbil" osv har fått väldigt dålig klang eftersom Svensson i allmänhet tänker på denna typ av bilar. Bilar som importerats för eget bruk tror jag är ytterst ovanligt att de är skruvade. ______________________________ //Lövet |
|
|
Frassemannen: Ja och när man kollade bil hos nasarna för ca5-6år sen och ifrågasatte varför det inte fanns bok till den fick man svaret att boken inte spelade roll och att han kunde fixa originalbok till vilken bil som helst för 1500spänn.! Vissa av dessa vimpelhandlare är bara för sköna, kan även allt och vet bäst. |
|
|
Hepp! Här en kandidat som jag misstänker starkt! Unikt låga mil till det priset. Visst är det så att ingen skall dömas utan rättegång, men... Länk |
|
|
Dorfmeister & Ahab// Man får väl hoppas att ni inte åkte till Tyskland och köpte bilar där det står "Endast för Export". Det är folk som inte har "koll" som kommer hem med lik, sne, dassig, sunkig, krockad, milmanipulerade whatever bilar från Tyskland. Vi andra som har "koll" råkar aldrig ut för sånt, därför så förknippar jag sällan lik med tyska bilar. |
|
|
tvesovla// Tummen upp! :) |
|
|
Vad gör mig den äran att bli nedvärderad till okunnig bilköpare av dig "Groda" och vad har du i ditt bagage som gör dig till en okrönt mästare av att importera bilar att yppersta rang. Du verkar iallafall inte förärat Malmö ett besök de senaste 5-6 åren då det rullar mycket "snea lik " här, och det är fakta! Det är även Malmö jag refererar till i mitt svar även om det inte framgår tydligt nog för dig! Jag har heller inget emot importerade bilar och har ägt ett flertal fina sådana. |
|
|
Ahab// Du behöver inte ta det personligt, det var inte meningen, att inte ha koll på vissa grejer behöver inte vara nedvärderande. Ber om ursäkt i så fall. Går du fram till varje ägare till en sunkig bil i Malmö och frågar om deras bil är importerad eftersom du verkar så säker på din sak? Vad som gör mig en mästare är att jag alltid gjort bra affärer när jag köpt bilar i Tyskland just pga jag tog hem fina bilar. De svenksålda bilarna jag haft, har däremot oftast varit i sämre skick. BMW som jag har nu är däremot svensksåld och verkar i toppskick, men man vet aldrig. |
|
|
Det finns verkligen många här i Malmö som jag sa! Att se om en bil är importerad kan man ju de flesta gånger göra genom reg.nr, det fanns ett par år då många handlare och även privat personer såg en chans att göra sig en hacka genom att ta in dåligt lagade bilar med tveksam historik och jag kan ge exempel på detta (handlare) tänker inte namnge ngn nu dock. Många ggr kan man snabbt utröna det genom att titta på lacken struktur, det är som sagt inte lika vanligt nu då folk fick upp ögonen på detta förfarande. Ett sätt att se det är ju när priserna på importerade bilar var mindre här hemma än vad bilarna kostade i tyskland. Jag har inget emot import som jag sa men när parti och minuthandlare säljer dessa bilar skall man vara på sin vakt. För så länge de kan mjölka ur några tusenlappar till..... Från början var det ju menat som ett skämt, enligt mig själv ett ganska kul sådant, hehe! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.