AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.844

Dessa blomlådor som ställs ut på gatan, bara jag som blir irriterad?

Sida 2 av 4
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
<object ><param name="movie" value="Länk name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="Länk type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" ></embed></object>
fredde 7: Först häcklar du andra som kör för fort där det inte är lämpligt sen gör du samma sak själv, dvs står på lite extra där det uppenbarligen inte är lämpligt.
Nu får du allt komma med en bra och logisk förklaring till resonemanget.

FP
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Herr Crille82: Om ni äro vänlig att studerar eder egen profilbild, slå av datorn samt inmundiga den prima dryck såsom det förevisas Ni håller i handen så kan det vara ett vis att gynna Svea Rikes uppbyggnad, bryggerier äro producenter utav kärleksmjöd. Herr Asken haver undvikit profilbild då denna lär bli diskvalificerad såsom ensidig reklam för just prima bryggerikultur:)

Alternativt: Miljön haver inget pris samt den dagen grundvattentäkterna äro förgiftade av det vi alla producerat och konsumerat de sista 50 åren då kanhända människosläktet vaknar upp?

Mvh
Asken
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Man kan då säga att jag lyckades med tråden, att skapa en diskussion.
Förstår att blomlådorna fyller sin funktion men jag tycker ändå att det är irriterande dock så anser jag att det är en väldig överdrift med fartkameror på varenda liten gata så jag antar att man helt enkelt får svälja att dessa lådor är placerade lite vart stanns
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Beträffande subjektet blomlådor i sig äro jag fullt enig dock. Vilka, utav vilket släkte äro de såsom påpekar om blommor och blad samt hur allt skola ordnas i all oändlighet? Knappast män såsom Herr Crille82 samt migsjälv.

Angivna hastigheter i 30, 50 samt 70 områden äro till för att det finnes människor i närheten av just automobiler som äro relativt ohälsosamma för oaktsamma gångtrafikanter att springa på. Såsom man lärde sig redan i grundskolan så trycker man på knappen till ett bevakat övergångsställe samt väntar på grön gubbe, annars kan det lätt inträffa en olycka. Tillika må Svea Rikes lag tillåta mindre intelligenta individer att gå över gatan hur som helst samt göra bilföraren ansvarig vid ett eventuellt olyckstillfälle. Intellgent logik säger att barn äro mjuka, bilar äro dyra att reparera samt att shit happends:)

Mvh
Asken
fredde 7
folke: häcklar.....? Jag har inte förordat att köra för fort(låt det smälta in)
Jag vill inte främja dessa blomsterlådors upprorsmän därför visar jag dem att deras verk i praktiken är bortkastat(det med att jag står på lite extra)
Blomlådorna gör inte vägen bättre eller får folk att bli säkrare.
Jag personligen fungarer så att om det är dessa hinder på vägarna går min
uppmärksamhet ut på att anpassa min hastighet(både uppåt och nedåt) på att inte få möte vid dessa blomlådor så att jag slipper stanna.

qsacage:ja så kan det ju verka, men min hamster kan visst iallafall läsa fast han är död, Hur är det med din? Han verkar varken kunna förstå eller läsa.
översittare
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Ibland är det bättre att vara tyst och låta folk tro att man är dum än öppna munnen och bevisa det :)

gunnare: 10 poäng.

Blomlådelabyrinter i all ära men jag föredrar att den omgivande naturen prunkar i färgprakt, ibland får man helt enkelt kliva ur och ta sig en promenad för att närmare okulärbesiktiga denna fantastiska värld.
Idag får man pulsa...

Blomlådan är väl en skapelse av man och kvinna gemensamt skulle jag tro, då kvinnan av naturen tror männniskan om gott ty hon bär den inom sig.
Mannen ska av naturen vara skapt att krångla till saker och ting, t. ex krig, farthinder och deklarationer. Här kommer en kvinna in med ett vackert öga och dekorerar efter bästa förmåga.

Om kvinnorna skulle styra världen förekom det endast krig i hemmiljö, en gång per månad. Ack så trefligt för jordens befolkning. =)

The way we see the problem is the problem.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Herr kaptenlöjtnant: Edert ljuvliga bruk utaf bokstäfvers kombinering äro såsom intelligentpoesi.se .....

Ni skolen beskåda det kungliga drottningholms förtjusande blomsterprakt om våren, få platser äro så unika såsom denna. Herr Asken själv haver där doftat de ljuva blomstren om var vår sedan en liten parvel(förvirrade flummiga 70talet och framåt), genom den gode moderns försorg.

Givetvis så borde BMW se till att en prima kikare funno att tillgå såsom originaltillbehör för att kunnen beskåda alla vackra blommor och blader jämt.

Då man genom livet hava färdats medelst god hastighet så kanhända upptäckes det en vacker dag, då blyfoten icke styr hastigheten, att trädens gröna färg haver olika nyanser, att skapelsetolkningen haver gett träden olika färg och form, att den natur vi alla haver att förfoga bara blir dyrare och dyrare att påbörja reparationsarbetet med för det finnes ack bara en natur.

För att fördjupa sig i ämnet blomlådor studeras lämpligtvis prima SIS-normen.
ISO 9002/4 såsom senare genom ordförsäljares försorg bliva ISO 14000 serien så fyrkantig form = väl utredd ordning utav prima tjänstemän!

Studera uppbyggnationen utav benämningen A1-A8 på pappersstorlek, där ser Ni ordning och reda på grejorna.

En blomlåda kunna hava mången orginell form(Herr Asken haver sin blomlåda i form utav en balkonglåda, givetvis inomhus, i ett radhus för att känna känslan av att bo i en lägenhet:))

Då, på den gamla goda tiden var TJÄNSTemän just såsom ordet avslut antyder. De gjorde givetvis kvinnorna en stor tjänst genom att konstruera och låta fabricera denna låda, en gudomlig skapelse i sig såsom kvinnan, ack denna underbara kreationen kvinna, äro det i förlängningen förklaringen till att kvinnor gillar att shoppa kläder? Kreationer i en aldrig sinande ström ser till att hålla marknadsekonomin igång eller hur?:)

Givetvis utredde de även möjligheten att tillverka en form av blomsterlåda buren såsom en babybjörn bär ett barn( m h t liknelsen att bära blomsterlådan inom sig). De fackliga instanserna motsatte sig all form av överdriven tyngdbelastning så istället uppfanns handväskan samt såsom kompensation för att bära blomsterlådor gjordes handväskan femdimensionell, det vill säga Liten och Nätt utanpå, ur en mans ögon sett, Obegriplig Volym Invärtes. Vid beräkningen utav det genomsnittliga antalet fysiska ting en kvinna bär med sig i en handväska sade Centralbyrån för Statistiks samtlig personal upp sig och blev kärlekskonsulter istället.

Jorden vi alla lever i, medelst de levande varelser vi alla äro, komna utifrån den jord såsom giva växtkraft åt alla de små frön de flinka varelserna planterar( kikar man i rätt vinkel på den vackra kvinnan när hon planterar ser man vaddå för kvalitetsxxxxx?:))

Visst kan Herr Asken både plantera växter, så frön och allt därtill, dock äro jag bättre på att gräva medelst en spade och liknande ting. Samt icke haver man någonsin en chans emot en kvinnas synnerliga effektiva arbetstakt, tjing så var det klart. Det är därför sanningen är enkel, kvinnor gör 14 ting samt även överlägger 4 andra ting på samma mängd tid en man gör en ting. Dock gör mannen en ting rejält därför heter det just skapelseberättelsen. Mannen skriver ett ord, kvinnan förmedlar historien. Säger en ärlig man att en dam har, till exempel, en vacker näsa och att formen äro något som mannen icke sett på ett par år så hur låter det när damen beskriver detta för sina väninnor? Kanhända så att beskrivningen av en näsa i dess grund form nu inkluderar en total analys utan omgivningen, väder, hurivida mannen verkligen menade det han sade, varför han inte positivt kommenterade alla de andra detaljerna kvinnan verkligen lagt tid och möda på att piffa till i sin klädsel och sminkning o.s.v. o.s.v. Kvinnor fungerar så, det är det såsom äro charmen med just varför ordet "kvinnligt väsen" haver en anledning...
Har man suttit och lyssnat på konversationer i hufvudstaden, noterat ett antal, gjort efterforskningar så är det icke så svårt att begripa det Ni tänker..

Sant att krig=miljöförstöring en masse. Lika sant är det att oförstånd och språkförbistring oftast har startat krig. Vad är nästa trend då? Kanhända att kramas lite mera(se huru det hälsades på varandra på tiden för USSR)?= Vanlig enkel kroppskontakt läker det mesta, så svårt var det:)

Mvh
Asken

Bäste fredde 7. Läs nu igenom tråden lugnt och noga. Finner du att du har speciellt mycket stöd i ditt sätt att försöka eliminera blomlådor?
Det blir liiite krystat när du i sista inlägget lägger till att du anpassar hastigheten "både uppåt och nedåt".
Blomlådorna gör inte vägen bättre (?) eller får folk att bli säkrare menar du, men de kan säkert sänka hastigheten temporärt (utom för dig då kanske) så att hela trafiksituationen och platsen runt omkring blir säkrare för t.ex barn eller hur?
Eller analogt med dina synpunkter: Gör vägen slätare, bredare osv och höj hastigheten så blir det säkrare för barnen att vistas där menar du?

FP
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag skulle såå gärna kolla in Youtube-snuttarna som gunnare länkar till men jag får dem aldrig att funka, help please?

Mvh
Sök på; speed bump. Det torde bli den översta.

The way we see the problem is the problem.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den första oktober 1967 var det de facto fri fart medelst släpvagn påkopplad i detta landet. Free Fart blir väl en synnerligen annorlunda översättning av biogas såsom drivmedel?
Mvh
Asken
st
3.456
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
"Genom att jag kör lite fort förbi "blomlådorna"
så bevisar ju detta för vederbörande att dennes blomodling har till föga hjälpt."

Botemedlet mot personer med den inställningen är att byta ut blomlådorna mot vägbulor med stor amplitud.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Det verkar som fredde 7 fick slut på "argument".
fredde 7
coldex:Nej då...en del måste ju jobba samt praktisera sina teser och påståenden också;) då har man inte tid att sitta framför burken så mycket.

Käre Folke:Instämmer i att jag inte har så mycket medhåll i mitt sätt att se det, det är ju det jag argumenter för. Men diskussionen blir allt annat än saklig när man tok tolkar mina inlägg, exempel när någon skrev att JAG körde för fort när jag kom en bit hemifrån men inte hemmavid, men dårar finns ju överallt så...
Så käre Folke läs nu detta:
Jag tycker ALLTID man ska köra med omdöme samt lämplig hastighet.
Jag tycker blomlådorna försämrar vägen(sätter fokus på vad dem istället för de uppenbara farorna som barn,djur mm)
Blomlådorna medför säkert en viss fartsänkning(men det finns mer sofistikerade sätt som inte har så mycket negativa bieffekter.
Jag rättfärdigar INTE mitt beteende att stå på lite extra vid dessa blomlådor, men det är så jag gör som den omogna människa jag är.
Förstod alla vad jag skrev? inte? isåfall behöver ni inte felcetera igen, utan ställ en adekvat fråga så ska jag svara på den.

steaman:finns ju suvar............
fredde 7: Det finns inga lagliga alternativ till blomlådor.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

folke 7: för att du inte skall tycka att man felciterar har jag klippt och klistrat så att det är citerat rakt av.

"Jag tycker ALLTID man ska köra med omdöme samt lämplig hastighet."

Är då nedanstående ditt omdöme, så skall du nog lämna tillbaka ditt körkort omgående?!

"Personligen fungerar jag som så att när ngn dåre bemödat sig med att sabotera en fin väg vill jag gärna visa honom/henne hur fel detta slagit ut, så jag brukar stå på lite extra vid sådana omständigheter."

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
t80196, Citaten må vara korrekta, men du menar fredde 7 misstänker jag?
fredde 7
t80176:ok tack för tipset, kan jag låna din bil om jag lämnar tillbaka mitt körkort?
Har hört att man får köra den med moppekort;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.