AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.877

20" på ett-serien nån?

Sida 1 av 2
Visa användare
401
seastream
118d -08
Nån som åker det? vilka dimensioner isf? Bild?

är ju snart vår, fälgbest pg;)

www.seastreamsgarage.com
Woow, 20 tum på en 1 serie..
Tycker personlinen att 18 är det perfekta valet! =)

Visa användare
401
seastream
118d -08
Nu är dom beställda, dom ska dit om jag så ska bli tvungen att ta tilll tigersågen;)

www.seastreamsgarage.com
vad blev det för fälgar???? är 1:an ditt nya projekt??
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag tvivlar starkt på att det kommer att funka om du inte våldför dig på skärmarna. Killarna på 1addicts.com älskar ju stora fälgar, och hittills har jag inte läst om nån som har lyckats klämma dit 19" utan att valsa skärmkanterna - inget jag skulle ge mig på i saltslaskiga sverige!

Men om det funkar är jag väldigt nyfiken på hur det blir, återkom när du har testat! Personligen tror jag at det kommer se lite bizzart ut med så stora hjul, men smaken är som baken.
cy
42
cyprus
Bmw 530d GT
Porsche 964 Turbo -91
@seastream Med rätt ET kommer det säkert att funka.

Att ingen skulle ha fått på 19" utan att valsa kanterna är bara drabbel.. jag körde själv 19" på min 120d-08 i över 800-mil utan några som helst problem. Finns flera här på forumet som åker på 19".

Lycka till med projektet!
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
@cyprus
Jag sa inte att ingen skulle ha fått på 19" utan att valsa, men jag har hitills inte läst om någon som inte har skrapat i med 19" utan modifieringar. Jag är själv väldigt sugen på ett par 19" CSL-replikor, så om du vet vilka ET/däckdimensioner som funkar problemfritt så får du mer än gärna dela med dig!
cy
42
cyprus
Bmw 530d GT
Porsche 964 Turbo -91
Ok, joxgbg jag hajjar vad du menar.

Problemet uppkommer väl när man försöker trycka in alltför breda fälgar/däck. Jag körde med smala 225:or runt om på 8" fälg et 40. Bak hade det definitivt gått på bredare.

Jag har haft 19" CSL på min 120d -07. Funkar perfekt!
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
@cyprus

Ok, med 225:or kan jag tänka mig att det funkar, jag skulle dock vilja ha lite mer gummi mot marken än så. Jag kör nog hellre med 18" och lite bredare däck än 19" och 225:or.

@More

Var köpte du och vilka dimensioner hade du? (ET/fälgbredd/däck) Jag skulle vilja ha minst 245-255 bak, och det verkar tight. Alla tips uppskattas!
Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Original till M-paket finns tillval 18" 215/40 och 245/35.

Om det hjälper joxgbg.
Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Glömde skriva bredden på fälgarna 7,5" och 8,5".
Ang CSL 19" så hade jag dessa dimensioner på min 120d M -07.

Fram: 8.5x19 ET40 225/35/19
Bak: 9.5x19 ET45 255/30/19

Det funkar perfekt när du kör på normala vägar, det tar dock i lite lite grann om du t ex kör fort över en väg som är något vågig dvs att bilen fjädrar mycket och trycks hårt mot marken. En annan grej är att bilen känns lite smått tung styrd. inte mycket men du märker en skillnad mellan 17" och 19". Det är en av anledningarna till varför jag valde att köpa 18" nu.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
@Snuttis

Tack, men jag var nog lite otydlig. Jag har 18" på idag och kör med den dimensionen, jag syftade på dimensioner på 19".

@More

Du bekräftade just det jag trodde, det funkar NÄSTAN om man kör med 255:or bak. Synd, det hade varit snyggt med 19" csl!

Jag lägger ner mina planer på 19" tills vidare och kör vidare med mina Performance 18", dom ser inte så tråkiga ut dom heller...
Jag har 19" och 235 runtom, det fungerar utan valsade kanter och tar inte i någonstans. Dock är det inte mycket utrymme till övers.
Visa användare
401
seastream
118d -08
Nej ettan är lite bruksåk bara;), Jag beställde 8x20" med 225-30-20, räknar man på det mot orginalets 205-55-16 som ligger på nu blir däcket totalt 1cm högre, rullomkretsen 3cm, provade innan med en 8x19 m 225-35, och det funkade ju klockrent, det här däcket är nån millimeter större bara, så det ska nog gå:), som sagt , annars är det väl bara att skärmbredda:), svetsa är ju kul;)

www.seastreamsgarage.com
More det gick ju inte alls bra för dig med 19", hela din inredning började ju knarra det har ju bmw sagt ;)
Interiören knarrade innan 19". Komforten skiljde sig inte anmärkningsvärt, även med 17" så måste däcktrycket vara högt för att DCS inte ska blinka i rondellen.
Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
seastream: Har du monterat 20" hjulen än? Hur blev resultatet? Upp med bilder! =)

---
Stolt ägare av två alpinvita beemers.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Seastream, du har hajat det här! En del andra tror att hjulen blir större bara för att fälgen har större diameter. Men eftersom man kompenserar det med mindre gummi, blir hjulet lika stort, dvs har samma diameter och omkrets (ja, mer eller mindre). Anledningen till att "större" hjul tar i skärmkanter är snarare att hjulen är bredare och/eller har fel et eller att bilen sänks.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
401
seastream
118d -08
Lyfter tråden lite, provmonterade 20"arna igår+ en xenonsats för canbus på halvljus, men nu varnar den för däckkontroll, punktering, och nästa vända jag starta stod det dtc ur funktion och lös varningslampor hela tiden, ååååå va less jag är på nya bilar m all elektronik!
Hur får man bort alla varningar?? Nån som har några tips? Har inte hunnit sänka den än så hur sjutton känner den av att jag bytt däck???
Sen märkte jag nu att efter allt skruvande när jag ska blinka med bilen, så slår inte blinkersen av av sig sj längre när man vridit ratten rak? Kan det vara nåt m canbus grejorna i xenon som stör el nån givare i chassiet??

Tacksam för bra tips:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.