|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk kollade upp bilen lite, avställd sedan 2007-11-01, senaste godkända bes 2007-06-26 då hade den gått 143.1 mil, bilen har haft 3 ägare sen 1998. Iof dom kan ju ha mätarfifflat lite grann hehe. | |
| De milen bilen avlagt är nog bara ren underhållskörning. Personligen tror jag att det hade varit bättre om bilen gått lite mer mil. En bil som antagligen stått avställd större delen av sina 11 år lär behöva en och annan reparation i brist på användning. Paradoxalt nog ligger värdet i den här bilen att den gått så få mil. Frågan är om det finns någon köpare som är villig att betala för det. Om det varit en E30 M3, Urquattro eller någon annan lite mer speciell kultbil eller samlarbil hade saken varit annorlunda. | |
|
Fler bilder: Länk Ser ut att vara en fin bil, synd att smurfblå interiör inte är något vidare snyggt bara. |
|
|
Det låga miltalet är också nackdelen, för börjar man köra den mer normalt så tickar den ner i värde ganska omgående. Den ser faktiskt helrätt ut i M-utförande. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Jag tycker den blå inredningen var riktig snygg.Detta är ju en speciell bil,kul att den sticker ut lite. |
|
|
Kapitalförstöring helt klart. Men gillar man e36 och köper samt kanske har den som sommar bruks bil i många många år så kan det vara rätt okej med det priset. En e46 328 med tio tusen på mätaren och bara kanske två år nyare kostar ju nästan lika mycket. En riktig genomgång av bilen innan man börjar använda den daglig dags kan nog vara att rekomendera men främst ac:n bör väl kollas. Annars är den ju inte alltför gammal så den borde vara okej tror jag. Köp, vårda och njut av en ny e36 med rätta utförandet för ett pris bra mycket mindre än för 150 mil sen ;) En annan sak jag kom på. Säg att man köper den för 150 tusen, har världens otur och får lägga ytterligare 30-40 tusen för att få den att fungera perfekt igen, så har man ändå en otroligt schysst "ny" bil för dom pengarna. Vad får man för nytt för 180 tusen idag? En total basic 116i? En ficus med automat och aluminum fälgar. Värde tappet är väl ungefär samma efter 3 år och åtta tusen mil, men nog har man 100 ggr roligare i en spretans 328 med m-paket!! |
|
|
Det var läääänge sedan en e46 328i kostade 150 000 kr! ;) Mvh/ Niclas |
|
|
Ser mycket trevlig ut, gillar faktiskt inredningen. Att den stått still så länge behöver inte innebära stora problem. Läs om den extremt lågmilare 518i som en kille på forumet köpte. Var inte mycket som gjordes innan bilen kunde börja användas helt problemfritt om jag förstod rätt. En stor service med byte av alla vätskor och nya däck sen är det nog bara att tuta, köra. Men 150´ känns liiite i överkant. 100-120 är nog mer rimligt i mina ögon. Håller med Heden, 150' för en 328i e46 var länge sedan. Idag handlar det snarare om 50-60'. För 150' får man en utan problem en fin 325e90 -05-06. |
|
|
Men 3 ägare på 157 mil som ngn nämnde tidigare verkar vara lite suspekt eller? BMW M-POWER |
|
|
Hade det inte varit automatlåda och smurfblå inredning så hade jag nog starkt övervägt att köpa bilen. Nu blev jag mest bara sugen, ska nog åka förbi och titta på den iaf. Mvh Henrik |
|
|
GINO Tre ägare betyder nog inte tre brukare. Den första ägaren, bilhandlaren, andra ägaren, brukaren och tredje ägaren är också handlare. Alltså bara en brukare. Mvh //Peter |
|
|
Stålmannen: Då har jag inget att klaga på :) BMW M-POWER |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Första ägaren född 1952 i Södertälje from 98/07 till 2009/01/09 då till Bilcentralen BMW i Kungens kurva som ägare till 2009/01/19 -RA bil o motor. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bes 2002 101 mil 2004 127 mil 2005 133 mil 2006 137 mil 2007 143 mil ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jag tror nästan han hade klarat sig med en trampcykel..;) | |
| Hade jag haft 150k som jag inte visste vad jag skulle göra med hade jag slagit till omgående! :-) Härlig kärra... | |
| Skulle aldrig betala 150.000:- för en E36 nu, oavsett mil eller modell. | |
|
150 tkr låter väldigt mkt, men är man en E36 lover så är det bara o slå till. Prutmån finns säkert så som bilmarknaden ser ut i dagsläget. |
|
| Tror hellre jag lade de pengarna på en E30 M3 och en mindre värdeminskning.. | |
| När det kommer till kritan tror jag inte det är så många som är beredda att betala 150 000 kr för den bilen. Det finns nog prutmån. Om man hade lagt till 69 000 kr hade man fått en splitterny 325 Touring -08 hos Bilcentralen för ett par dagar sen. | |
|
Det är kul att se att det finns sådana lågmilare. Synd att det är en automat annars hade det varit intressant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.