AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.430

330iMT-04, någon som känner till exemplaret?

Sida 2 av 3
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ouch. Bra att du delar med dig av denna informationen.
Sen tycker jag faktiskt att din numera f.d. 530 gav ett mycket större ha-begär en denna.
ma
47
marlock
520da -10
apropå 330 Touring M-sport

riktigt bra pris på denna 06:an....galet bra om jag får säga

Länk
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
marlock => Den annonsen känns inte äkta. Bilden är hämtad från Tyskland bl.a.

Mvh/ Niclas
ma
47
marlock
520da -10
ok...vet inte hur du kollade det utan reg.nr, men då gick jag på det.....
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Och nu är annonsen borta.
Även trådens bil, dvs. den svarta E46;an Vimmerby är borta - vet dock inte om det var den du syftade på M.A..?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Marlock: Var det en blå M-sport utan registreringsskylt fram? Den är redan avslöjad som bluff.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Blå med M-sport, ja. Men bilden var tagen snett bakifrån och en vanlig reg.plåt saknades.

Uppenbarligen någon som letar 330 e91 med M-pkt och som inte drar sig för omoraliska metoder.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Nej,jag syftade på den Marlock länkade till.Hade inte koll på att även den svarta var borta.Kan ju vara så att säljaren också fick en överaskning idag.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Johan: konfronterade du säljaren med din information?

___
//Ulf
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Programmer: Yepp, det gjordes varpå han svarade följande i mail:

"Hej

Det var som tusan! Det visste jag inte om. , Jag har i alla fall inte mixtrat med något sånt.
Vore tacksam om du inte sprider ut det
Tack för informationen
Jag förstår dig att du avstår"

Annonsen är borttagen från Blocket sedan några dagar.

Så han hoppas hitta någon annan godtrogen köpare, utan att informera om att bilen är skruvad? Trist för honom att han gått på en blåsning, men för den skull så skall inte någon annan bli lurad.
Det finns nog alltid någon här som kan informera köparen av hans bil att säljaren vet om att bilen är rejält skruvad. Om han missar att göra det själv...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Eftersom säljaren nu vet om att bilen är skruvad gör han sig skyldig till bedrägeri om han inte underrättar nästa köpare. Maila det till honom.

Johan Lundquist
530iA Touring-02
För egen del så lägger jag inte ner mer tid på det exemplaret, då det är fullständigt ointressant för min del.

För tillfället funderar jag i, vad ni säkert tycker är helknasigt, lite annorlunda men ack så känslosamma banor. Iaf en individualistisk bil. och för att ta till ett slitet uttryck, "det är förbannat mycket bil för pengen"!

Länk

Modellen provades igår för första gången och kärlek uppstod!
Detta exemplar, som dock föll p g a dåligt omlackerad vänstersida, provades igår

Länk

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du vill ha info om den silvriga 156an så är det bara att fråga på. Jag är mycket nära vän med bilens ägare.

I kort kan sägas att bilen ser utmärkt ut, är hel och ren, och har ägts av nuvarande person (som är Alfa entusiast) i ungefär 2 år.

Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den röda har gamla inredningen och saknar faceliften som den silvriga har. Tillsammans med omlackerad vänstersida så bör den vara betydligt billigare för att vara intressant.

Johan Lundquist
530iA Touring-02
Det var intressant andreas_lofgren. Mycket intressant!

För tillfället är den het för mig, har mailat med Henrik under förmiddagen och frågat en del saker samt bett honom skicka över lite mer bilder. Så all info du har är jag såklart tacksam för! det här var ett lustig sammanträffande måste jag säga!
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Helt rätt som du säger om den röda, den går bort. Det insåg jag redan igår. och helt riktigt, den silvriga har faceliften som kom 2002, xenon, farthållare, multiratt, Bose stereo etc. Har han fixat till ljusset på den, såg en tråd som han startat om det på, Gud förbjude i dessa kretsar, Alfapower?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
När jag såg bilen i lördags så fungerade ljusen i alla fall.

Jag kan inte svara på hur komplicerat problemet är (ibland fungerar ljuset inte) men kan också konstatera att det finns absolut 0 Alfakompetens bland verkstäderna i Norrköping.

OT: Min bror köpte en 156 V6 som var tvungen att köpas tillbaka till handlaren eftersom ingen verkstad i hela stan kunde laga bilen. Bilen gick in i nödläge någon vecka efter köp och kom knappt framåt. Ingen verkstad i Norrköping kunde hitta felet så bilen köptes tillbaka till handlaren med 0kr avdrag. All heder till Kneippbadens Bil i Norrköping

Vad menar jag med detta, jo problemet behöver inte vara särskilt komplext egentligen. Min gode vän Henrik är dessutom en väldigt sympatisk man, men bilmeck är han inte ;-)

Vad är det för frågor du har?

Ahab
320d Xdrive 2011
Även jag har varit inne på att köpa en likadan som den du refererar till, synnerligen vackra bilar är det och mycket trevliga att köra.
Dock verkar hela ens omgivning tycka att man är född under en sten för att man vill ha en Alfa, tycker inte jag! Tycker att Alfan formligen sprutar ut italiensk yster utstrålning.

Som du utrycker det: mycket bil för pengen!

Hur var det här då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.