AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.422

330iMT-04, någon som känner till exemplaret?

Sida 1 av 3
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Nu när min 530iAT är såld så är åter jakten igång, många typer av bilar gästspelar i huvudet!

Tyckte spontant att denna verkade lite intressant Länk
Är det någon vet något om just detta exemplar?
Min magkänsla säger Linus bil men det kan vara helt fel. Be om regnr och kolla upp bilen.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Jag hade hellre tittat på den som lades upp för försäljning idag...330 touring cab...betydligt mer utr.....pris:180.....lite dyrare men de bör finnas prutmån..
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Om allting är schyst med bilen (historik osv.) så är den prisvärd i mina ögon! Säljaren verkar ju vara villig att gå ned lite i pris, så det kanske går att få ned den till 130´kr utan större problem, kanske ännu lägre :)

Mvh/ Niclas
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Som Heden säger...130 är ett bra pris...mkt bil för pengarna
Aha, så du ska satsa på en touring trots allt..? :)

Angående det exet, vet jag bara att säljaren är seriös och hur trevlig som helst.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Priset är riktigt bra så om bilen efter kontroller fortfarande är intressant så är det bara att slå till. Risken är nog stor att denna bil försvinner fort så det gäller nog att inte fundera för länge...

___
//Ulf
Programmer; Bli bara inte lurad av att annonsen lades in 21 januari då han enbart har förnyat annonsen, den har legat ute på fsg för 147`alt. 149` i MINST en månad - om inte längre... Och hur länge han saluförde den för 160, vet jag inte...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

tvesolva: jag gissade att den legat ute längre än sedan i går men jag tycker i alla fall priset på 138' för en 04:a med 7000 mil är ett väldigt bra pris om bilen är ok. Hade det varit en automatatare så hade jag själv tagit mig en funderare...

Jämför t ex med bilen Johan precis sålde relativt snabbt för 119'...två år äldre, mer mil samt en 530iT som brukar ligga lägre i pris än 330it. Nu var ju denna väldigt fin (enligt bilderna) samt svensksåld men jag tycker ändå 138' borde vara ett pris som gör att denna 330 försvinner relativt fort.

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
3 år i Tyskland och två år här med 7000 mil på mätaren känns inte speciellt klockrent. Finns det nått regnummer nånstans ??

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Programmer; Jag hittade en mailkonversation med ägaren ifråga - daterat den 23 november. Men det är klart, den "verkar" vara prisvärd sedan är det svårt att säga då jag aldrig varit och kollat på bilen.
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
tvesovla:

Tänkte ringa ägaren nu, har du förresten någon information som kan vara av intresse för mig i mailkonversationen?
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Nyss lagt på luren och fått lite info om bilen, t ex regnr: BCP978. Tillverkad under 2003 men efter september så därför är den av modellår 2004 enligt BMWs klassificering.

Importerad till Sverige 2007 av Hammars Bil utanför Kristianstad. Köpt av dem av nuvarande ägare i dec 2007.

Kan någon suga ut mer info genom bilnumret så tar jag tacksamt emot det.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Helt fläckfria har inte Hammars Bil varit

Länk

Verkar dock inte vara någon jättefara. Finns inte så värst mycket skvaller på Google.

Johan Lundquist
530iA Touring-02
Nu när jag har regnumret, hur kollar jag bäst upp bilens historik samt att mätarställningen förefaller korrekt?

Vilka möjligheter har en auktoriserad BMW-handlare t ex?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ganska små. Det går att upptäcka klantiga skruvningar via avläsning av vissa moduler hos BMW. Duktiga skruvare kan dock gå förbi detta.

Ett mer säkert sätt har varit att kolla upp bilen hos den centrala garantireparationsdatabasen. Detta verkar dock BMW ha slutat med för andra än bilens ägare :-(

Johan Lundquist
530iA Touring-02
Svängde inom BMW i morse och bad de kolla upp historiken i Tyskland för bilen. har bra kontakt med dem på Paulssons så de checkar vad de kan utifrån chassinr och regnr och återkommer sedan.

Jag väntar med spänning och under tiden granskar jag bilderna som säljaren skickat... bådar gott än så länge!
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Här kommer en uppdatering som får effekt på fortsättningen:

Efter återkoppling från min kontakt på BMW Paulssons Bil blir det definitivt inget köp för min del. Bilen som vi diskuterar i denna tråd Länk med regnr BCP 978 är mätarskruvad. Vid service i Tyskland 2006-06-20 hade den gått 10600 mil. Så att verklig mätarställning nu mycket väl skulle kunna vara 17000 mil håller jag inte för osannolikt!

Så VARNING utfärdas för detta exemplar!
Visa användare
183
tånni
3.0 CS-73
325i touring -89
Rackarns!
Måste kännas bra att du kollade upp den ordentligt och inte spontanköpte...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Strike Two! för Hammars då

Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.