|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
Hej Doc T! Jag ordinerar dig trim för egna kärran så ska du se att suget minskar! Jag har beställt cattade DP's nu samt nytt luftintag, snart blir det en uppgraderad IC också. Om nödvändigt får jag bjuda på en tur för att övertyga :-) Det är som natt o dag, orginal mot trimmad. Ingen som vet om DVD med mp3 fungerar utan i-Drive men med stora stereon? |
|
|
Om du ställer frågan i rätt tråd eller startar en ny, så är det större chans att någon med kunskap om ämnet ser den! |
|
|
Oj vad många som störde sig på att jag ställt av min pärla på vintern?? Jodå jag anser mig ha bra anledningar:::: *Slipper salt, slask och "flygrost" som alltid sätter sig på lacken annars. *Bilen är lägre än era orginal-XCe92or som ni åker i ;) ;) och skulle således köra fast lätt, och dessutom skada fronten mot is-kockor på vägen. *Det sitter även en Kolfiber frontläpp på bilen som skulle bli sjukt ful att alla is och snö-kockor man kör på vägen. *Det är extremt mycket grus och sten längs vägarna - vilket ökar risken för stenskott med ungefär 700% vintertid. bunf: Ja som du skrev själv "Vad vet jag om det". Du vet tydligen inte ett skit - så varför orkar du skriva alls? Diesel åker jag för att jag köper diesel billigt. Och för att jag gillar vridet som dieselbilen bjuder på. Att jag dessutom har en bil som är likvärdigt snabb med en 335i eller s5 coupe fast min drar runt 0,6 liter milen - ptja det är ännu en anledning. Sen så är det för att folk ALLTID klankar ner på "slöa dieselbilar" - fast nu när dom möter min på 280 kusar och 600 NM så lämnas 90% av alla bilarn i backspegeln. Kul? YOU BET !!!! Tobias1980: Ologiskt ur ekonomisk synvinkel? Är det så smart att köpa en ny bil överhuvud taget? ;) Det känns jävligt ologiskt överhuvud taget. Lustigt att folk har svårt att förstå att man är rädd om sin nyinköpta bil. Jag har inte köpt en bil för en knapp halv miljon för att förstöra den och få den så ful som möjligt iallafall. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| WORD ! | |
|
Håller helt med dig NiKeMan: Bilar som man är rädd om bör man inte köra med på vintern. PS Inget ont om din pärla men det svårt att hänga med S5:an upp till 100. Att den sen drar lika mycket som en Ålandsfärja är en annan femma. Sen som du själv säger, det är kul att kunna hänga av betydligt mer potenta bilar med en slö dieselbrännarkombi. Ska bli grymt kul att se dina fälgar. //Stefan |
|
| StefanL: Ja 0-100 har jag nog ingen större chans.... Men 70-250 bjuder jag på motstånd :) | |
|
NikeMan: Ursäkta om jag klev på dina små känsliga fötter det var absolut inte min mening, mitt påstående var dock mera åt det generella hållet. Din bil är förmodligen en av dom bättre och snabbaste bilarna här på AP så jag ber än en gång så mycket om ursäkt för mitt vansinniga påhopp. Vad tänkte jag på egentligen, ifrågasätta ekonomin på en vrålsnabb 325d. Jag måste verkligen ha fått en blackout... |
|
|
Det är väl inte så konstigt att man ifrågasätter logiken i att ställa av en ny standardbil på vintern då det absolut största kostnaden är värdeminskningen som tickar på nästan lika mycket om bilen står stilla som om den rullade dagligen! Att du skulle köra fast mer med bilen kan jag inte första. Hur många dagar per säsong han det vara ett problem i Motala? Om du nu satt på en snöplog framför bilen så ska den väl användas! |
|
|
aha ajdå förlåt. Ja det är bättre om vi ALLA kör helt orginal beemers och inte ändrar något på våra bilar. Då får vi ett AutoPower precis såsom "steaman" och "bunf" vill ha det.! Great work guys! |
|
|
Nikeman: Jag tar en kvalificerad gissning på att du antingen är bonde eller kör taxi - jag tycker du gör helt rätt som kör trimmad diesel på fritiden.. :-) (Sällan man ser så fruktansvärt otrevliga inlägg som skrevs här förut - skönt att vi har snabba moderatorer som städar upp...) |
|
|
NikeMan, du verkar tyvärr helt ha fått något om bakfoten. Varken jag eller Steaman har påstått att alla ska köra original. Som sagt tidigare i tråden var frågan beträffande avställning mer generell utan mening att vara otrevlig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.