AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.815

Ny 325dT - vad gillar ni specen?

Sida 6 av 7
Ni har för korta armar pojkar eller så sitter ni alldeles för o-rejsigt långt ifrån ratten! ;-)
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
henel321: Jo, jag har väl inte tokjagat direkt, tog en sväng förbi Net on Net, Elgiganten och Media Markt och fick samma svar på alla ställena; "restat från leverantören". Men tack för tipset om Radars - jag köpte en där, hoppas på leverans i morgon :)

Freske: Låg förbrukning du hade fått till! Jag ligger över 0,7 fortfarande, men jag hinner knappt varmköra bilen på väg till jobbet. Ska dra ut på lite långkörning i dagarna och mjuka upp motorn :) Kommer inte ihåg din spec - kör du manuell eller automat?

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
henel321: Du har nog inte samma bekymmer i din 2,5 liters symaskin, men vi får ju kämpa mot accelerationen haha :)

ElakaKatten: Asgarv!!! Blir ännu värre sen när det blir byte till sumpgas-Passat i maj för min del - fast då är det touchscreen på navin och j*vulskap så det är väl tur att det inte går så snabbt!

Radars har fungerat mycket bra för mig, har köpt lite pryttlar där och har faktiskt alltid kommit dagen efter.

Grattis till en fin bil. Jag ser själv fram emot att tvinga mig till en provtur i matsh:s bil när han får sin och kör upp till Stockholm. :-)
Fr
89
Freske
530d xDrive Touring - 2015 m power kit
Problemet är ju inte längden på armarna... det är längden på benen ;-)

Jag kör ju manuell, lite rejsigare så, men framförallt större valifrihet i att låta 3 liters spisen nå sin fulla potential. utan att ha en klen automatlåda ivägen...

Sen har jag ju sedan och inte touring som du har.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Passaten är en trevlig bil (mycket medveten om att jag skrev _trevlig_) - jag provkörde Passat CC 2.0TFSI eller vad den heter innan jag beställde bumsen och blev imponerad av hur mycket VW har höjt sig de senaste 5 åren. Den var kanske inte så rolig eller rejsig att köra, men har riktigt bra väghållning och rullar väldigt bekvämt. Hur många pållar får man under huven på en ecofuel då? 0-100 på den tid det tar CO2-debatten att dö ut, kanske ;-)
Men miljöbilsklassningen förstår jag är värd mycket i Sthlm!

Lite OT nu, men ändå... 150 hästar är det i den, känns jobbigt att gå från 218 -> 150 faktiskt, men jag var faktiskt impad när jag provkörde den. Kompressor + turbo gjorde att den kändes riktigt rapp tillsammans med 7-stegad DSG, lite dieselaktigt... 0-100 går på ofattbara 9,7 tror jag. :-D

Det viktiga är förmånsvärdet. Den var mer än 2000 kr netto billigare i månaden än en 320DT som var BILLIGARE i inköp än Passaten, så det var ett rent inköp med hjärnan (storlek och kostnad) samt att det faktiskt kändes skittråkigt med en 3:a till, dessutom med "tråkigare" motor.

Bilen efter passaten blir nog nästa generation 5-serie däremot, förhoppningsvis har dieslarna kommit med DKG-låda då. Familjen börjar växa ur 3-serien. :(
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Haha, mitt fel, men det är ju 'min' tråd så...

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
ElakaKatten: Du äger ingen tråd, du bara startar den!

Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Statuskod 190 på 325,an = står och väntar på transport till Halmstad.
Det börjar närma sig.
Fick ett regnr som var en gammal bekant.
EOY, min 525,a -04,a hade UOY, blir lätt att komma ihåg.

\Matsh
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
steaman: Det var VERKLIGEN OT ;-) haha! Tack för att du musklar in mig i piketen och kör mig till fängelsehålan för tio timmars mangling av exjobbande testosteronsilande jättepolismän (och en inkvoterad jättepoliskvinna). Vilken tur att jag skrev 'min' och inte att jag äger tråden. Mina överprisade advokater får nog ut mig om en vecka eller två!

/ElakaKatten

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
:))
Men inte var det mer OT än påståendet den besvarade!
Jag förstår om du får hybris med en 325d som ny bekantskap.
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Kul att fler o fler inser 325d'ns perfektion och "lagom-känsla". Jag är SJUUKT nöjd med min 325d (trots att jag bara kört den 1 mil sedan sista oktober när jag ställde av den :( ) men snart är det påställningsdags igen.... mmmmm lääängtar :D
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Varför ställer du av en ny standardbil?
Är det verkligen ekonomiskt försvarbart att ställa av en diesel halvårsvis...
Där kanske en bensinvariant hade varit på sin plats, men vad vet jag?
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Att köpa en NY standard bil och ställa av under vintern är ologiskt ur ekonomisk synvinkel. Förövrigt förstår jag inte varför man inte använder den på vintern - ger det en känsla av att man har något som är för exklusivt för vinter och därmed stärker egot???

Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
kanske kan vara så , eller så har han bara en enormt fin bil han inte vill skita ner på vintern o låta saltet fräta kanske ... sen är det GANSKA LÅÅG också va ?=)
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Smaken är som baken,det är ett trevligt problem att kunna välja om man vill använda sin bil på vintern :-)

Jag såg att någon tidigare i denna tråd pratade om att köra DVD med musik på. Är det någon som har provat det i en bil utan i-Drive men med Logic 7 stereo? Funkar det så har jag missat något med alla min brända CD's....
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Tobias, vi som vinterförvarat upplever ju lite av nyförvärvskänslan igen när vi backar ut för våren om några veckor. träffade dock en kille vid Autovåx för bara någon timme sedan som utan tvekan kör sin nya M3 året om. Väckte mitt ha-begär igen, V8 ljudet är verkligen något extra.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag själv är väl någonstans mitt emellan, jag ställer inte av bilen på vintern men låter den oftast stå, inte pga vinterföre utan pga ungarna har så skitiga kläder och stövlar att de får klafsa omkring i en PKW från Ingolstadt. Följden blir att 325:an oftast står i garaget och att mätarställningen inte passerat 600 mil ännu.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.