AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.820

Ny 325dT - vad gillar ni specen?

Sida 2 av 7
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Hur ser rabatten ut för comfort + dynamic?

Såg att bara comfort fås för 4900 kr

Riktigt schysst att de även bjuder på touringtillägg. Du lär ha fått ett riktigt bra pris! Fin spec för övrigt.
De
52
Desmo
E91 Touring
ElakaKatten: Precis så har jag uppfattat det det så använder man en så kallade Y-Sladd, se länk för bild: Länk

Product Information USB:
MP3 Players and USB Sticks

Through the USB audio interface (option 6FL),
applicable MP3 players, such as Apple iPod, can be
connected with the vehicle through a USB interface
as well as operated through the vehicle's control
elements. In addition to MP3 players, USB sticks can
also be connected with the USB audio interface (option
6FL), and audio files, which have been saved on it, can
be played.

The playing of audio files through mobile
phones, equipped with a USB interface is not
recommended through the USB audio interface. The
receiving or placing of phone calls can not be
guaranteed because some mobile phone models
exclude Bluetooth functionality in parallel to USB
connection.

It is possible to access all stored audio data
directly through a play list, as well as searching for
genre, artist, album or title. However the sorting and
displaying of audio files in the vehicle can only be
carried out correctly, if all the data info stored with the
MP3 player (e.g. ID3 tags) contains Latin characters
exclusively. Play lists need to contain absolute path
indications if the audio file is not located in the same
directory as the play list itself. Only audio files are
played. Accessing other files (such as videos) is not
possible.

Due to the variety of MP3 players and USB sticks
on the market and their technical differences the
flawless operation with the USB audio interface
(option 6FL) can not be guaranteed for all devices.
All devices tested and classified as compatible by the
BMW Group are therefore communicated on a regular

Premises
The following categories of devices are supported
in terms of interaction with the USB audio interface
(option 6FL); kindly refer to details in notes and
tables as follows:
• Apple iPod from 4th generation onwards,
iPod nano, iPod mini.
• MP3 players und USB sticks (USB mass storage
according to specification „USB Mass Storage
Class“).

The message "Incompatible Device" inside the vehicle
is indicating the usage of an inapt type of device.

Här Kommer svaret:
Apple iPod devices are connected to the vehicle
through the provided cable adapter for Apple iPod
(Y cable from 30-pin-connector to USB and AUX In).
It enables speedy access to the iPod’s audio files and
also charges the iPod. In addition copy protected music
files can be also played back.

Other MP3 player and respectively USB sticks are
connected with the vehicle through a USB cable.
Furthermore the external device will be also charged;
the direct connection with the vehicle's 12 volt outlet
must be avoided. Copy protected music files are not
supported.

The USB audio interface (option 6FL) supports
current compressed formats such as MP3 (mp3),
AAC (aac, m4a, m4b), WAV/PCM (wav) as well as
WMA (wma, asf) and play lists in M3U format.
However wav files are not supported in play

Länk
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Desmo: Tack för ett svar i världsklass :) Märkligt att den andra varianten du nämner, den i handskfacket, inte finns med i prislistan. Jag frågade på eftermontage av den varianten på min nuvarande BMW för något år sedan och då skulle man har minst 4500 kr (kollade på flera ställen) för eftermontage. Tyckte det var för dyrt... :$

Jag ska kolla med ÅF om den varianten finns tillgänglig och vad den kostar.

DLC: Tack, jag tycker att jag har fått med lagom mycket godis :) Panoramaglastak hade varit fint också, men då blir det för dyrt... Alternativt gå över till en 325i istället men jag är svårt sålt på 3-liters dieseln...
Har inte koll på rabatten per paket. Ska släppa bomben nu: Över 17% på hela köpet. Får nästan med en Peugeot 107... ;-)

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Privat eller Leasing?

Desmo
E91 Touring
ElakaKatten: Tyckte också att eftermonteringen i handskfacket var för dyr, samt att jag hade fått koppla ur CD-växlaren. Rimligt vis borde den gå att fabriksmontera till E91, då den finns till BMW 1-serie !!!!

Saxat: Sidan 14 från BMW Originaltillbehör för BMW 1-serien (2008).

65 41 0 412 881
För anslutning av Apple iPod (Photo, mini, nano, classic, touch) till
bilens högtalarsystem med ljudåtergivning via radion, hantering via
multifunktionsratt eller radio, samt batteriladdning
3 iPod-anslutning
Bilar med radio Professional (kod 663), navigation Business (kod
606) eller navigation Professional (kod 609)
För bilar med CD-växlare (kod672) måste denna avlägsnas före montering av iPodgränssnitt.

javascript:download(buildValidServerRelativeUrl('/se/sv/_teaserpool/download/newvehicles/pdf/1-serien_originaltillbehor.pdf'))
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Lövet: Förmånsbil via firman, inte leasad av BMW.

/ElakaKatten

De
52
Desmo
E91 Touring
E91 325xi IPOD CONNECTION RETROFIT KIT

Länk
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
ElakaKatten: Okay, men då är det trots allt inte ett privatköp vi pratar om, vilket förklarar rabattsatsen en aning.

ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Lövet: Visst, utgången är ett par procentenheter högre, det håller jag med om. Men det öppnar väl för 14-15% vid privatköp om man beställer direkt ur prislistan och inte kampanjbilar.

Desmo: Tack, bra hjälp när jag ska förklara för ÅF vad jag menar.

/ElakaKatten

ElakaKatten:
Under inkörningsperioden så har jag ju tid att använda dylika finesser..!
Assistenten kostar ju bara 1700 kr så det är ju inte hela världen om den inte skulle leva upp till förväntningarna. Dom jag pratat med tyckte att det var en bra finess.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Vad jag vet används inte bilens interna D/A när ipod är ansluten, utan för detta "krävs" att man använder en portabel HDD (upp till 2,5") alt. ett USB-minne.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Clubsport: Sant... då är du väl begränsad till 200 magra kusar tills du kan varva över 4000... som en 325d ungefär :D Stackars dig, haha ;-)

HFR: Men var det inte precis det Desmo skrev? Att iPod:ens ljud går via AUX, dvs analogt. Då används inte bilens D/A. Intressant tanke att pilla dit en HDD på några hundra GB... men vilket bläddrande i den tvåradiga displayen =P Funkar säkert klockrent om man har Idriven annars.

/ElakaKatten

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
I så fall missuppfattade jag honom, trodde ni diskuterade den eftermonteringsbara versionen av ipod-anslutningen.

Min poäng är att även den fabriksmonterade anslutningen (6FL) använder analog överföring för ljudbiten. Intressant eftersom just ipod inte direkt är kända för världens bästa inbyggda D/A / ljuddel.

Använder man däremot en mini-HDD eller USB-minne så används bilens interna D/A, vilket många anser ger bättre ljud.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Ang specen ser den mycket trevlig ut!
Jag hade övervägt shadowline, men det är mest för att jag inte är någon krom-fanatiker :)
Ljusa lacker kan funka med chromeline, men svart tycker jag bryter av för häftigt mot kromlisterna.

fast det är 5k till å andra sidan..
Be
216
Betioveåtta
MB C63 - 2010
Är det 19" 2S1 286or?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
286 som man får med i Dynamic-paketet är 17" med 255mm breda bakdäck.

Mvh Johan
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
ElakaKatten:

Får jag fråga vilken ÅF du var hos? Själv var jag inne på BMW Group i Mölndal idag och bad om en offert på en bil idag och blev bemött med samma ointresse som vanligt. Detta är den tredje bilen som jag är i stånd att köpa av dom och det har varit samma visa varje gång, dom verkar fan inte vilja sälja bilar där! Säljarna ger dessutom intryck av att inte veta ett skit om vad dom säljer, trist är bara förnamnet.

Blev erbjuden ramavtalsrabatten (förmånsbil, ej via bmw-finans), dom kunde inte göra en spänn till. Då snackar vi ändå om en spec på beställningsbil för 450000:-

Är det nån som kan rekommendera någon annan ÅF i Göteborgstrakten där man kan få ett trevligt bemötande? Jag är så jävla less på att köpa bilar av säljare som bara verkar vilja att man ska gå så att dom kan fortsätta surfa aftonbladet...
Terry N
Åk till Kneippbaden i norrköping, det är några mil men värt det... ca 30 mil. De är bra att göra med, + bra rabatter. Har tyvärr inget tips närmare, finns det ngn säljare i borås tex?
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Hej,

Nu är bilen beställd! :D Leverans i början av mars. Jag har övervägt lite alternativ fram och tillbaka efter era tips & råd, men det blev till slut enligt specen i början av tråden. Tack för alla idéer på vägen!
Slängde med vinterdäck på 159-fälg också. Ska bara försöka bli av med gammelbilen nu... och så börjar väntan...

joxgbg: Ja, det är BMW Group i Mölndal. Jag har fått riktigt bra bemötande där, men det beror väl helt på vem man pratar med. Eller vilken dag det är... Det har hänt att jag har gått därifrån och muttrat surt, men övervägande brukar säljarna vara trevliga och tillmötesgående. Märkligt att du fick ett så dåligt bemötande i dessa tider... Tycker att säljarna på de flesta ställen är ganska hungriga nu - utom på S**b där de var ganska omotiverade.

Som alternativ kan du åka till Auto 7H i Borås. De är lite mindre och har inte lika brett utbud av demobilar, men jag får oftast bra bemötande där. Verkstaden där är kanske inte så mycket att skryta med, det känns som att det finns en del att göra på kompetensen... Men försök jaga på ÅF med att hämta in offerter på båda ställen och börja pruta! Buss på!

/ElakaKatten

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Japp, jag åkte till Auto7H i lördags och fick ett riktigt bra bemötande. Vet inte om dom kan göra så mycket mer på priset än här i Göteborg, men det var milsvid skillnad på attityd. Blir förmodligen affär med dom istället. Ska ringa runt lite mer och höra mig för, men det verkar lite trögt att få mer rabatt än vårt ramavtal (11%) på en ny 135:a. Tyvärr gäller bmw's nuvarande kampanjer på 1-serien inte 135:an.

Ang. BMW Göteborg så kan jag bara säga att dom har varit konsekvent snorkiga/ointreserade sen jag började handla bilar där 2003, oavsett vem jag pratar med. Jag kan ju ha haft otur varje gång, men jag betvivlar det starkt....

Trevlig spec på din bil! Det får bli något sånt för mig nästa gång när det är dags att vara vuxen... :)

/jox
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.