|
Sida 8 av 12
|
|
|---|---|
|
Gratulerar till ett otroligt bra klipp! 219k för en fabriksny 325 touring låter för bra för att vara sant. Sålde nyss själv en 330d utan farthållare, den gick hyfsat snabbt gäller bara att prissätta bilen rätt från början. |
|
|
BjörnB// "Nu väntar jag bara på att de med begagnade -05 -06:or inser att de knappast kan få ut mer än 130-140´ för sina vagnar då en ny kostar(kostade) 219' ;)" Hittar du en välutrustad som ink bl.a (Multiratt, PDC, farthållare, kilmat, sportstolar, lysdiod för dörrhandtagen, skinnklädsel, Bi-xenon, angeleyes, professional stereo, avbländningsbar-spegel, regnsensorer etc 325 05-06 under 150.000 nu, köp två. Vänta inte. :) |
|
|
Grodan: Kände du dig trampad på tårna eller varför ska den ha just denna utrustning? Jag vill ha framför allt ha multiratt i skinn, sportstolar i alcantara, drag och gärna M-pkt. Sen skrev jag att jag "väntar på att"... vilket betyder att vi inte är där än, men snart så... Och då klipper jag till, men jag nöjer mig med 1st. |
|
| Undrar just varför BMW sålde dem för just 219´? De kunde ju lätt fått 259´ för dem. | |
|
Kul att det här blev en så livlig tråd :) Jag tror personligen inte att det blir så svårt att sälja bilarna när den dagen kommer. Det stod folk på kö för att få köpa dessa för 219´så visst finns det människor som tycker att utrustningsnivån är lagom. BMW hade kunnat sälja dessa bilar för något 10-tals tusen till, de fick tom bud om högre pris från folk som var sugna ( hörsägen från säljare så jag har endast honom som källa ) För mig personligen är det rätt ointressant med all utrustning som finns, jag har och har haft bil med mkt mer utrustning på men jag jag nyttjar inget utav det i vilket fall :) |
|
|
Jag kan förstå att man kan leva med en sparsamt utrustad bil, däremot skulle jag personligen inte kunna leva med en manuell AC. Kan ärligt talat inte för mitt liv förstå hur bmw ens kan erbjuda den varianten 2008 ! |
|
|
" inte kunna leva med" är ett starkt uttryck, personligen kan jag tänka mig att leva utan en mängd saker som har med lyx att göra :) Men visst, manuell AC känns ju inte direkt framtid.. :) |
|
Terry N |
De verkar fortfarande erbjuda manuell AC i faceliften, så det kommer nog hänga med ett par år till. mrbaretta: Inte sugen på att sälja? ).- Jag är beredd med 220' *ler* |
|
BjörnB// Nej det gjorde jag inte, men att hitta en 325 med den utrustningen + lite till som jag rabblade upp får du allt leta för att "knappast får ut mer än 130, 140.000:-. Just ja, du skrev vänta, men då lär du vänta 2 år till minst. Vissa vill betala för bling-bling eller lyxutrustningen och vissa gör inte det. Och du är väl en av dessa som nöjer dig med att bilen är billig, har hjul och ratt och tar dig från A till B. |
|
| Hehe tänk på att det inte är ACC och ingen multiratt, fordonet är knappt körbart ;) | |
|
Grodan: Du verkar väldigt illa berörd av att alla inte har din inställning till hur pass utrustad en bil "måste" vara. Varför är allt svart eller vitt? BMW producerar bilar med AC, alltså måste de ju anse att dessa bilar är säljbara. BMW producerar även bilar utan skinn, utan lysdioder i sidodörrarna osv, alltså finns det "galningar" som kan tänka sig att köpa dessa bilar. Sen måste det väl inte vara så att man nöjer sig med att bilen har ratt och hjul och tar mig från A till B. Jag tar mig hellre från A till B i en 325:a utan ACC än i en Skoda med skinnklädsel.. |
|
|
Alltid lika roligt att beskåda den sedvanliga faighten mellan funktionellt inriktade bilägare och de som anser att man inte kan leva utan ett rullande tivoli. Finns många såna trådar här på forumet. Själv är jag nog mittemellan, jag bara "måste" ha skinn och M-paket, men klarar mig tex. med klimatautomatik utan utökad funktion. Ofta tror jag det handlar om att man köper en bil lite av en tillfällighet. Sen vill man gärna i efterhand intala sig att ens egen bil såklart är den bästa. |
|
|
En viss bitterhet från personer som betalat flera hundratusen mer för samma modell kanske inte kan undvikas? Visserligen har dessa ofta lite mer utrustning men det tråkiga för dem är att prisnivån sätts till 100% av vad bilen kostar ny i dagsläget, inte vad den gjorde då. Merutrustningen kommer aldrig kunna kompensera för detta. ______________________________ //Lövet |
|
| Hehe ja visst kan man ana lite bitterhet hos vissa ägare 325-ägare... Tog mig frihet att kolla ltie annonser och dessa är väl iaf inte snikutrustade: Länk Länk och Länk så jag tror inte det dröjer några två år innan vi ser välutrustade 325 för 130 000! Visst kan extrautrustning resulterar i ett högre pris när man säljer men inte skiljer det sig särskilt mycket. | |
|
Situationen påminner nu om det som brukar uppstå exempelvis med Volvos Classicmodeller, som när de kommer ut, gör att nypriset på modellen sjunker sisådär 40.000kr. Då kan man ibland se att vissa handlare försöker sälja sina äldre, mindre utrustade bilar för samma pengar! Att de är beställda innan erbjudandet (och därmed har sämre inköpspris) skiter väl kunderna högaktningsfullt i? Vore intressant att tala med en sådan handlare någon gång och försöka fatta vem han tror är villig att göra en så dålig affär? Det som händer i verkligheten är dessa bilar alltid står i lager ett halvår innan handlaren inser vad som hänt och tvingas sänka priset 50.000 spänn på ett bräde. ______________________________ //Lövet |
|
|
Bara för att man har åsikter om fordonet och dess utrustning, är man bitter då? Hade priset varit det viktigaste när man valde bil hade inte ens bmw som bilmärke varit aktuellt för någon tror jag. |
|
|
Har lite svårt att se den slutsatsen också får jag medge. |
|
| Priserna på begagnatmarknaden styrs av tillgång och efterfrågan. Den stora frågan är varför man satte så lågt pris på dessa nya bilar. Sannolikt hade man kunnat få ut mer. Det verkar vara en desperat handling. Om det är en engångshändelse kommer nog inte priserna på begagnat att påverkas i någon större utsträckning. | |
|
En varaktig förändring av nypriset påverkar givetvis begagnatpriset. Kan inte tänka mig att någon inte förstår detta. 5-10st bilar kan inte sägas utgöra en varaktig förändring dock så ägarna av 325 klarar sig antagligen ett tag till. ______________________________ //Lövet |
|
|
Bitterheten kan man ana i ordvalen... Hade man kunnat köpa en 325 idag för 219 så hade priserna fått justeras nedåt men det kan man ju som bekant inte. Just därför denna affär var så bra! Däremot är det ju lättare att få bättre rabatter vid nybilsköp för tillfället (iaf intrycket jag fått bla här på forumet), det kan pressa begagnadspriserna (ytterligare)! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.