|
Sida 1 av 12
|
|
|---|---|
|
Vad kan man säga ! Helt sjukt bra pris på en Ny e91 325 i Touring ! Länk Länk | |
|
Det är så skönt att inte längre vara E91 ägare. Alla dessa specialerbjudanden fördärvar verkligen bilarnas andrahandsvärde. __ Min bil: Länk |
|
| Jag tycker fan de är sjukt med alla dessa erbjudande. Bilfirmorna verkar vara så desperata. Tycker de förtstört hela marknaden. Iallafall för de som ska sälja sina bilar. Det är verkligen köparens marknad. Folk har förlorat så mycket på sina bilar de senaste 3 månaderna. Undra hur marknaden hade sett ut om det ej va lågkonjektur. | |
|
Såg också den annonsen. Undrar om den verkligen stämmer? 319.000 är nog ett troligare pris, annars är det ett riktigt fynd! |
|
|
I vissa fall säljs sannolikt bilarna med förlust bara för att öka likviditeten. Varför skulle utförsäljningarna minska framöver? Mitt råd är att köpa en bil för max 2-3 månadslöner. Många kommer att inse klokheten i detta snart. Mkt snart. |
|
|
Ja med tanke på att dom även har denna annons ute så kan det ju inte vara något annat än en felskrivning... Länk |
|
|
Tillverkade i Augusti 08, så den nya 6an på 2996 cm3 sitter i !!! Bara att gratulera till dom som handlar !!!! |
|
|
Den finansiella styrkan hos diverse privata återförsäljare gynnar kundens läge att definera korrekt pris för en adekvat vara ifrån bästa biltillverkaren:) Mvh Asken |
|
| Felskrivning, tveksamt dom har haft hela dagen på sig att korrigera annonserna. Den första lades ut 07:35 ytterligare en till kl 10:55 och den sista kl 18:39.... | |
|
Kanske kan Gunnars inlägg, pigga upp !!!! Sann skadeglädje !!!! Alla E90 med Xenon har Bi-Xenon, men det finns två varianter på den- E90 (och E91=Touring) 'pre-facelift' har Bi-Xenon, alltså mekanisk växling till helljus, i den yttre reflektorn och en H7-lampa i den inre reflektorn - helljuset består alltså av både Xenon-ljus och halogen-ljus. Ger ganska hyggligt helljus. E90/E91 efter 'facelift' (hösten -08) och samtliga E92/E93 (Coupé/Cabrio) har enbart Xenon-heljuset i de yttre reflektorerna - i de inre sitter det varselljus (och eventuellt adaptivt kurvljus). Uselt helljus på de bilarna, dessvärre |
|
|
Samma annonser finns fö på bytbil.com Länk! |
|
|
Vi får väl se vem som blir först att slå till, hade jag haft sålt min 320D så hade jag hängt på låset hos dem! OM nu priset stämmer.... ¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤ |
|
|
Verkar saknas farth (nämns inget om det iallafall), riktigt surt enligt mig. |
|
| Dessutom har den bilen som Jonas länkar till en hel del utrustning som t.ex. skinn. De första verkar väldigt sparsamt utrustade. Även priset ex. moms är ju rätt i förhållande till det satta priset. | |
| Ingen som pratat med ÅF? Jag fick ej tag på dem..Stämmer det så är det väl i princip bara köpa? | |
|
Ja, riktigt bra pris om det nu stämmer. Vad jag kan se står inget om comfort eller advantage pkt, utan bara ac osv, kanske är det 2 bilar med hopplös osäljbar spec? och därav pris. Sedan är det ju pre-facelift och 1 årsmodell gammal redan, men 219 är på gränsen för bra för att vara sant ändå... Även denna är ju kraftigt rabatterad Länk men av 2007 års modell. SJälv hoppade jag till när jag hittade denna Länk för 214.900 kr häromdagen, men visade sig vara ett skrivfel, några timmar senare var priset 314.900.... Annars är det ju farligt när man börjar "hora ut" bilar på detta viset, andrahandsvärdet blir ju minst sagt lidande och på sikt även förtroendet för märket. Ofta är det ju utgående modeller, föregående årsmodeller mm. som rabatteras så kraftigt (tex. MB E-klass för 249.000) men ändå.. Bättre att börja rabattera tidigare och mindre och på så sätt bli av med stora partier ist för att vänta och sedan dumpa... BMW CS #5139 |
|
|
Vad är grundspecen på en sån bil annars? Är på kraftig jakt efter en 325, antingen T eller sedan. Har tittat på ett par 325 sedan -06 också och på dem är det ju lite trevligare utrustning skulle jag tippa på? Kanske är roligare att lägga lite mindre pengar men samtidigt får man ju en äldre bil med åtminstone ett par tusen mil på mätaren..Svårt val.. |
|
|
Undrar jag.... kan det vara så att det är bilar från de två BMW-handlare som nyligen blivit av med sin ÅF-status (Automax i Kalmar och Rudvihuset i Karlskrona), som snurrar runt till 'reapriser' hos de kvarvarande återförsäljarna? Fast 219.000 för en flång ny 325iT -08 tror jag är felskrivning, det stämmer liksom inte med övriga reapriser. |
|
|
Jag noterar också att de aktuella bilarna står registrerade på BMW Sverige AB Solna och inte Bilcentralen i Stockholm. Därav borde "den finansiella styrkan hos privata återförsäljare" som tidigare antytts i tråden knappast vara orsak till ngn prisdumpning. Enligt uppgift från en bekant och BMW-anställd stod det iaf för några månader sedan enorma lager med osålda pre-facelift E90 bilar i importhamnen i Halmstad och troligen är väl detta några av dessa. Ett annat exempel är BMW Group Göteborg som sålde tidigare i höstas nya 318d-08 med comfort + advantagepkt för 249.000 men de såldes slut ganska fort. 219.000 för 325 touring låter ju som sagt lite för bra för att vara sant så jag tror det kan finnas ytterliggare någon hake. BMW CS #5139 |
|
|
ja det låter ju för bra för att vara sant, dock så har de ju haft god tid på sig att korrigera priset under dagen. Det första jag tänkte på var att någon skrivit i fel ruta och fyllt i 219´ i fältet där exkl. moms ska stå. Men så verkar det ju inte vara. Det är bara för alla spekulanter att kontakta dem, även om de är klent utrustade så verkar det ju som en flång ny 325iT till ett riktigt bra pris! München |
|
| Frågan är om inte Bilcentralen är bunden av sitt erbjudande. Det är ju inte uppenbart att det är en felskrivning (om det nu är det). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.