|
Sida 7 av 12
|
|
|---|---|
|
mrbaretta: Det finns personer på AP som gläds över era val av bil och till det priset så är det helt rätt |
|
| Ja det är jag övertygad om att det gör..Förstod inte riktigt varför folk orkade klaga när de själva har en bil de är nöjda över. | |
| Mag kan inte heller förstå klagomålen. För de allra flesta med ett stort bilintresse är nog väldigt många bilar som säljs ointressanta. Om man har tid kommentera andras köp av bilar man själv finner ointressanta har man nog för lite att göra. | |
|
mrbaretta: Bara att gratulera till en fantastiskt bra affär. Senast en 325i Touring kostade i närheten av 219 000 var 1991, dvs 17 år sedan!!, och då i form av E30! /Rickard |
|
|
"dvs 18 år sedan" skall det stå! /Rickard |
|
|
Vem har klagat? Att ge tips och råd är inte att klaga! Där ligger skillnaden. Som exempel bara... ...här en 525-05 som är välutrustad: Länk Här en 525-05 som är inte lika bra utrustad: Länk Visserligen skiljer några tusen i mil, men gapet i pris är ändå alldeles stor mellan bilarna. |
|
|
Gapet i det begärda priset ja :) Jag tror så här Mr Groda: Det finns folk till allt. En del vill ha fullutrustade bilar, en del känner inget behov av det alls och så finns det en del som sitter på ett Bmw-forum och hackar på folk som har köpt bilar som man själv inte gillar. |
|
|
Va förstår inte hur ni kunde köpa en E91 utan automat, turbo, skinnklädsel, avståndsradar, 22'' fälgar, guldlack, diamantväxelspak. Hur kunde ni? Nej men allvarligt talat, vilket grymt fynd GRATTIS! Jag är lika avundsjuk som många andra tydligen. Ny BMW 325 för 219' eller ny Volvo 2.0F, valet måste varit svårt, eller? |
|
|
"Ja det är jag övertygad om att det gör..Förstod inte riktigt varför folk orkade klaga när de själva har en bil de är nöjda över." Det är väl just det de inte är! Själv vågar jag inte berätta vad jag gav för min E39 för tre år sedan. Skamligt mycket med tanke på vad BMW sålde dessa sprillans nya 325:or för! |
|
|
Hehe.. För mig personligen var valet mycket enkelt. Jag var på jakt efter nyare bil än vad jag hade och så dök tillfället upp att få en helt ny bil för mindre pengar än vad jag var beredd att lägga för en begagnad. Var inne på A4, A6, T5 osv men det här kändes rätt för mig så jag slog till. Jag störs verkligen inte av utrustningsnivån, tvärtom..jag orkar inte ens lära mig det som finns :) |
|
|
Nej jag hackar inte på folk, tvärtom, jag är glad att de hittat en ny BMW till en bra pris. Som sagt, råd och tips ska man väl kunna ge utan att vara en gnäll-kärring! |
|
| Oj då!!, ny 325 för 219K tror ju knappt att det är sant, bara att gratulera till en mycket prisvärd bil :-) | |
| Vem är det som har klagat? | |
|
Grodan: Här har du en till 525a, inte särskilt välutrustad men priset inte långt från ditt välutrustade exemplar: Länk eller denna: Länk Observera att den senare försökte att få 279 från början och har nu sänkt 50000kr! Han kanske är lite optimistisk... Sällan det är en nackdel med mycket utrustning (på relativt sett nya bilar) däremot är det ytterst sällan en god affär! Klart det var ett kanonköp med 219', riktigt snygg färg också 2002tii! |
|
|
Skillnaden på en begagnad bil som är välutrustad eller inte är det är nog inte så mycket slutpriset men att den välutrustade går iväg fortare. Det är vad jag upplevt, det är ju så att den dagen dessa bilar skall säljas så finns det en större marginal att gå ner i pris och ändå göra en mindre nettoförlust trots att man sålt till till ett lite lägre pris. Detta är ett kanonköp, inget snack om den saken! |
|
|
Instämmer i gratulationerna till ett riktigt bra köp! Själv beställde jag nyss en 318i Touring för mer än 100' över detta... Visserligen med en hel del utrustning jag inte velat vara utan, men lull-lull lyx ska ju kosta! :) En 325i oavsett utrustning för nästan samma pengar som en V50 kan omöjligt vara annat en ett kap. |
|
|
Riktigt bra pris, bara att gratulera! |
|
|
Otroligt bra pris, sen om det "fattas" utrustning enlig endel så vad spelar det för roll till de priset. Ex Volvo v70 2.0f snikutrustad 219 eller bmw 325 219. Mitt val är klart;) When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Är man inte van med en massa utrustning så saknar man den inte. Finns massvis med snikutrustade 1-serie bilar exempelvis som BMW Solna bytt in och dom försvann fort dom med. Förmodligen så skrattar dessa 325 ägare hela vägen till banken betydligt mer än vad jag gör den dagen min nya 335:a ska bytas in. |
|
|
Jag har gratulerat tidigare men jag gör det gärna igen. Ni har nog gjort ett mkt bra nybilsköp, visst kunde de varit mer utrustade men den utrustningen blir mycket dyr i slutändan. Ett par snygga 18" till sommaren och en M-ratt med multifunktion så tycker jag ni fått en tillräckligt utrustad bil. Kommer inte alls vara svårtsåld med tanke på att ni kan sälja den för ett relativt attraktivt pris utan att förlora några gigantiska summor. Nu väntar jag bara på att de med begagnade -05 -06:or inser att de knappast kan få ut mer än 130-140´ för sina vagnar då en ny kostar(kostade) 219' ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.