|
Sida 6 av 12
|
|
|---|---|
|
2002tii// Men när du väl ska sälja din bil, så är det oftast en person som är BMW-intresserad som kollar in din annons och så fort de ser att du saknar vissa "måste"prylar så dissar de din annons och letar vidare. I alla fall om det är en BMW-kunnig person och de vet vi har höga krav. ;) För mig är det inte bara att köpa en bil, jag tänker redan innan jag köper bilen hur attraktiv den kommer att vara på markanaden gentemot de andra BMW i samma klass när jag väl ska sälja den. Därför satsar jag på en bil som är välutrustad redan från början. Hur som helst, grattis. :) |
|
|
Det är troligtvis i stort sett bara autopower"experter" som dissar bilar utan vissa "måste"prylar. Sanningen är nog snarare så att normala bilköpare är nöjda om det viktigaste finns. Typ elhissar, elspeglar och AC. Utrustning över det är bara ett plus. Dom som dissar bilarna tråden handlar om är nog mest sura för att dom har gjort en sämre affär... |
|
|
På AP är det mycket tjat om att en bil "måste" ha en viss utrustning annars "kommer jag aldrig köpa den". Problemet är bara att när de väl kommer till kritan så går det alldeles utmärkt för dem att handla så länge priset är rätt... Vi blir lätt lite blinda här på AP och tror att vår sanning är den enda som gäller samt att alla som åker BMW är entusiaster ända in i själen. Så är det naturligtvis inte, många som åker BMW vet knappt vad de har för något. ______________________________ //Lövet |
|
| Sanningen är väl att det är precis tvärtom. Bilar med minsta motorn och enklaste utrustningen förlorar minst i värde! Det betyder väl att de har den största målgruppen och blir sålda snabbast, utan stora prisnedsättningar! | |
| steaman där slog du huvudet på spiken.För övrigt så kan den inte ligga så mycket under i inbyte sedan att man hade tjänat på att beställt en ny med komfortpaket osv.Nu kan jag ju göra något annat kul för rabatten jag fick. | |
| Jag vet av egen erfarenhet att det är lätt att sälja en bil utan alla "måste-ha" prylar, bara bilen är i ett bra skick. AP folk tillhör bara en väldigt liten minoritet av befolkningen. Gemene man/kvinna är snarare mest intresserad av vad bilen har för färg. | |
|
Ja, här på forumet är det en mycket hög fixering vid M-Paket och annan utrustning som inte känns lika viktig för merparten av köparna. Gratulerar till köpet. Bra bilder också 2002tii. Det var väl du som fotograferade en hel del på konbanekörningen på Tierps flygfält förra året. Du verkar ha rutin på att hantera en kamera. |
|
|
Tack för berömet:) Jo det blev lite bilder därifrån några ligger här Länk Längtar till våren nu så man kan ta lite bilder på rena bilar och inte bilar som är fulla av salt och skit.Det kanske går att styra upp någon fotosession i vår om det finns intresse för det? |
|
| Verkligen bra foton, du hade ju en fet bild på min bil också :-) | |
|
Jag tror inte alls att relativt basutrustade BMW är svåra att sälja begagnade. Till att börja med finns även i standardutförande det de flesta köpare verkligen _kräver_ på en bil idag - ABS-bromsar, krockkuddar, antispinn/antisladd och AC. Att priset även i begagnat-ledet är lägre på en bil som inte är fullmatad tilltalar naturligtvis många spekulanter, plus det faktum att viss utrustning har en förmåga att krångla när bilen har några år på nacken (i synnerhet elektriska system, men även mekaniska prylar som taklucka, nivåreglering eller diverse aerodynamiska påhäng). Till slut finns det utrustning som gör att en del spekulanter väljer bort en bil - metalliclack, sportchassi och läderklädsel till exempel. Det är som steaman skriver - de bilar som är billigast nya, är de som tappar minst i värde! |
|
|
Vilket klipp! Fina bilar, de liknar de danska 325i som folk tuffar omkring i här. ;-) Såg en 335i Coupe downtown igår utan utökat klima... Trist land :( BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Har ni kollat att det är 3l motorn ni har? |
|
|
Engine N53 Cubical capacity 3.00 power 160kw Typr 325i UL (eur) |
|
|
Personligen kan jag inte förstå hur man kan köpa en bil utan panoramatak! ironi |
|
| Så du menar att det vore värt 150000:- till för att få panoramasoltak? | |
| Så inte tillägget längt ned... | |
|
Håller med dom flesta.Det är bara att gratulera till en mycket bra affär. När dessa bilar ska säljas om några år.Så är dom säkert endast ca. 20.000 billigare än en 325:a som kostat 400.000 ny. |
|
|
Vilken / vilka återförsäljare var det som sålde dessa bilar? . |
|
|
Var det inga advantagepaket på bilarna. Alltså inga dimljus och plastratt?! Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Vad har det här blivit för klagotråd nu då? De ( vi ) som köpt bilarna är säkert nöjda och glada för det. Ni som ej köpte bilarna är lika nöjda och glada för det (eftersom ni inte vill ha dessa undermåliga bilar) varför kasta glåpord över utrustningsnivåer, rattar osv? Alla är vi olika när det kommer till vad som är nödvändigt när man köper en bil. För mig personligen var det viktigare med nybilsgaranti, fri service och känslan över att få äga en helt ny, i mitt tycke, mycket fin bil. Alla ni andra som har de bilar ni vill ha med all utrustning ni kräver..Varför inte glädjas åt det i stället, jag är glad över att ni tycker om era bilar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.