AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
27.591

BMW 325 i Touring Fabriksny -08 för 219 000:-

Sida 4 av 12
mr
143
mrbaretta
325i T -08 Titansilvermetallic
Ja det var en bra chans att få köra helt ny bil. Bäst att passa på, vem vet när man får den möjligheten igen :) Förhoppningsvis håller bilen värdet bra nu och när det är dags att byta om ett par år så har man en bra grundplåt inför nästa köp.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Angående värde minskningen så kommer den bli låg om det blir som med lågkonjukturen 92/93/94 då det såldes väldigt lite bilar.Det gjorde att utbudet av nyare begagnade bilar var lågt och fick till följd att dom hade omotiverat högt andrahansvärde under en långtid.Dock så behöver det inte bli likadant nu.Men om man räknar 50% värdeminskning på 340k på tre år så är då värdet ca 170k.Det tror jag ligger ganska nära sanningen.Om det blir så så har bilen kostat ca 50k på tre år vilket är ganska hyfsat:)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tror det absolut det blir en bra affär jämfört med de flesta nybilsköp.

Men jag är tveksam till att man får ut 170' om tre år snarare 150-160' med tanke på utrustningsnivå. Sen förtjänar bilen nya vinterhjul för 8-10'.

Alltså runt 70' är min gissning och ungefär så jag snabbt kalkylerade när jag lite löst funderade på att slå till.

För mig är 70' lite för mycket att tappa men vill man åka ny kvalitetesvagn så är det rena fyndet man har trots allt fri service, garantier och vagnsskadeförsäkring.. Många tappar 2-3ggr så mycket på sin nya bil under tre år.
Terry N
Priset är kanon, verkligen jag säger inget annat. Jag var även jag nära att slå till. I min kalkyl så var det att fixa farthållare + multiratt i skinn (+ v-däck)Dvs enl. mina uppgifter sitter det inte ens skinratt orginal. ca + 10' för farthållare och multiratt. Vinterdäck måste du ha vad du än köper, jag hade slängt över 16 tummarna som sitter orignal på v-däck vid köpet och skaffat 17 fälgar till sommaren... Men,men jag var för sen tyvärr. Grattis ni som hann fram!
mr
143
mrbaretta
Vad tänkte du, be att få bilen levererad på v-däck med originalfälgarna?

Tänkte det också men har inte kollat om det går, kanske är möjligt?
Lär väl ändå bli 17 tummare till sommardäcken och då har man ju båda sen..
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Lite off topic, men BMW verkar ha höjt priserna på 3-serien i dagarna.

Några ex:

325I +6000
330I +7000
335I +8000

Dessutom har de höjt priserna på i princip all extrautrustning.

Bara att gratulera de som fick tag i de billiga 325:orna! Nu blev affären än bättre.
Terry N
Ja precis, har släkt och vänner som gjort så ibland (har tyvärr aldrig köpt fabriksny bil än själv någongång) när de handlat bilar där 15 eller 16 tum varit std. Be säljaren kolla upp om det går att skifta över 16 tummarna till v-däck (och om den kostnaden är rimlig förstås). De vill nog ha en liten peng för det. Men det kan vara en bra affär för dig om du ändå hade tänkt fixa 17 tum till sommaren. Är det en hyfsat stor handlare så får de användning av de sommarsulor som blir över till ngt annat ganska snabbt, (16 tum är ju en mkt vanlig dimension)
mr
143
mrbaretta
Drog ett mail till säljaren, får se vad han säger..

Nån som har koll på vad som passar bäst på 325i T, 17 tum och vilken sänkning i så fall?
Terry N
blir ännu mer trött på mig själv att jag inte högg direkt och högg till på en bil. För när jag kom hem igår efter jobbet och min fru säger när jag berättar om dagen SÄGER HON:

Det hade varit en utmärkt ide och ett bra tillfälle att köpa fabriksny bil!! Varför agerade du inte?

(Jag hade inget bra svar på det) :)-
Det går kanske att förhandla sig till bra rabatter på Bilcentralens övriga sortiment av nytt och begagnat.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
DLC: BMW höjde priserna 1,5% rätt över programmet strax innan jul, sedan tog det någon månad innan online-konfiguratorn blev uppdaterad.

Terry N: Jag råkar känna till en _nästan_ ny BMW 325iT som är till salu... Pedantskött, en ägare, bra utrustningsnivå... ;-) Kommer ut på Blocket i helgen... :)

/ElakaKatten

If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep.
För att vara väldigt exakt så höjde BMW priserna med 1.5% den 3:e december!
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Någon av de lyckliga köparna som fått leverans än?

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
mr
143
mrbaretta
Ja jag fick hem min igår, vet inte om jag är den förste här inne? :)
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Du får avlägga en rapport om hur det känns att ha gjort 2000-talets bästa BMW-klipp :)

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
mr
143
mrbaretta
Det ska jag absolut göra, ska bara hinna köra bilen först :) Min sambo la beslag på den i dag men hon är nöjd än så länge iaf :)
Gärna bilder!
mr
143
mrbaretta
Ska försöka fixa några bilder till helgen..
Bilen har nu gått 55 mil och hittills känns allt jättefint. Tycker bilen går
riktigt skönt, man sitter bra i stolarna och jag måste säga att det inte stör mig
nämnvärt att det inte sitter multiratt i..
Men till helgen kommer någon bild om det är någon som är intresserad, får skriva lite mer om mitt intryck av bilen då.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Hämtade min röda nyss och den går som en dröm.Ska försöka ta lite bilder och lägga upp.Mätarn slår om till 12mil snart:)
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Mrbaretta är du nöjd med din 325a?

Här är några bilder på bilen.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.