|
Sida 3 av 12
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt mig en iaf, silver och enligt "erc´s" spec ovan. Var på väg att köpa en sedan och hade bokat den, ringde sen Bilcentralen när jag var på väg upp till Sthlm. De hade bilar kvar då så jag ändrade mig och slog till på en Touring i stället. Ny bil med alla garantier och service vägde in. Sen fick jag råd från en bekant som jobbar som säljare på Bmw och hans råd var glasklart, bara slå till på Touringen..Så det gjorde jag :) |
|
Gemini__ |
Grattis till vad som måste anses som ett kanonköp. =) Dela gärna med dig av lite bilder sen. |
|
Tack så jättemycket för det! Ska absolut ta lite kort när jag får hem den, får hoppas "spontanköpet" blir bra :) |
|
|
Detta är bara en försmak som kommer att hända! De som har kontanter de nästa 2-3 åren kommer att kunna köpa det mesta till rätt pengar, enligt mig! Det är lite surt att har man precis köpt bil, så känns det tråkigt att inte få något för den, men thats life. Det är bara pengar som gäller och 99,9% av alla företag skiter fullständigt i gamla kunder och deras intresse. Jobbar själv som säljare och innan var det kvartalsekonomi och nu är det 1 dagars ekonomi, tyvärr. Samhället har ingen långsiktighet och ordet långsiktiga kundrelationer är helt borta,det är bara ruffel och båg som gäller. Tyvärr , men sant! Det ska bli roligt att se om Leif Johansson Volvo LV plockar ut bonusen i år, jag hoppas inte, för jag tycker han verkar vara en ganska så anständig människa som har den typen av position, Vi får se? |
|
|
Det är väl egentligen som det alltid har varit, har man gott om pengar på fickan har det sällan varit svårt att pruta ordentligt. Nu är det väl lite mer så att man som köpare inte ens behöver fråga längre, de prutar med sig själva för att få sälja. Jämnar ut sig i långa loppet och jag tror inte det behöver bli så illa framöver heller. Fick åtminstone leveransbesked nu, får bilen redan på måndag så det blev snabba ryck! |
|
|
Jag tror faktiskt inte att det tar flera år innan biltillverkarna/generalagenterna/återförsäljarna anpassat tillgången på bilar till kundernas efterfrågan. De överskottslager som nu står och lurar i hamnar eller andra ställen kommer tömmar varvid balansen återställs. Bara att titta på hur enormt snabbt Volvo (personvagnar) anpassade sina produktionsled - redan tidigt i höstas stoppades produktionsbanden och varslen kom snabbt. Detta till trots finns en jättetillgång på V70 från smått otroligt billiga 209000. Men - lagren kommer ta slut och tillverkningstakt/kapacitet kommer i fas. Tittar man på bytbil.se framgår det tydligt att nästan alla märken står med allt för omfattande lager. Toyota tycks vara ett av de få märken som inte radar upp osålda -08'or på långa led. (Vissa handlare har rader av nollsjuor...). Vi kommer se några fantastiska erbjudanden på BMW-kärror under senvintern och våren men sedan gissar jag att verkligheten kommer ikapp. Enligt uppgift finns all anledning att snart hålla ögonen öppna för aggressiva erbjudanden på 5-seriebilar. Gissar också att spekulanter på halvudda 1-seriebilar kan komma att snubbla över riktigt bra erbjudanden. Min kollega missade tyvärr den sista 325'an från Bilcentralen men jag tror att han och många fler kommer göra sig redo för att kunna slå till riktigt, riktigt snabbt framöver. |
|
|
Den som lever får se! Jag hoppas att jag har fel, men jag är sjukt glad att jag gick ut ur aktiemarknaden hösten 2007 och säkrade pengarna i räntefonder. Det tackar jag min Gud för idag, inte roligt att se sina surt förvärvade slantar mer än halveras på kort tid och det är inte slut än. där finns ingen som kan spå hur världen ser ut om 2 år, det är bara vilda spekulationer! Ursäkta att jag har kommit ifrån bilarna! Inte min mening! Skärpning! Mvh Magnus |
|
| Tur att Desmo la upp den här tråden.Nu väntar jag på en Karmesinröd :)Inte varje dag man får 120k i rabatt.Är det fler än mrbaretta och jag som slog till i dag? | |
| Då får jag gratulera dig, kul att vi är fler som köpt..Vill ju känna att man inte gjort en helt tokig affär :) | |
| Det är bara att gratulera! Har valt att inte kommentera tråden innan men det är helt klart ett bra pris! Lycka till med era nya bilar! | |
|
Undrar vad jag hade fått i inbyte om jag hade haft min 330 som inbyte. |
|
| Ja det känns ju sådär o läsa sådana här trådar när man vet att man betalade 439 000:- för sin 325 i April 2008. :/ | |
|
Hoppas att ni som köpte bilarna blir nöjda! Många tillverkare har beslutat att dra ner på produktionen under hösten vilket kommer att innebära färre tillverkade bilar framöver årligen för att möta den minskade efterfrågan på nya bilar. Det har inte bara varit en överproduktion av bilar utan även en överetablering av återförsäljare och bilhandlare. Vi lär nog se en och annan gå omkull som inte redan gjort det. Utbudet av begagnade bilar de närmaste åren kommer att förbli stort. Det tar kommer nog även att ta tid innan det åter blir lite balans mellan utbudet begagnade bilar och ny tillverkade. Köparens marknad kommer att råda under tiden. Det är nog många som har förlorat förtroendet på det kortsiktiga beteende som uppvisats under senare tid. Vem vill köpa en ny bil och förlora stora belopp så fort de lämnat bilhandlaren och senare se samma handlare sälja ut bilar med kraftiga rabatter? Ni som hoppar på dessa erbjudanden har all rätt att känna er nöjda. I det långa loppet tror jag dock att handlarna förlorar på detta beteende. Det blir lite som med mellandags rean. Köparna ändrar sitt beteende och det blir en ond spiral. |
|
|
Givetvis nyttjas privata ÅF för tillfälliga partier såsom slumpas. Om detta förekom på HK så vore det ju icke trovärdigt i längden såklart. Sprial och spiral vet jag icke om det äro frågan om denna gången. Snarare en avgrungskant för alla de såsom tror att Dollar eller Euro är räddningen. Pengarna är de facto slut denna gången och samhällets instanser är tvungna att ändra inställning till det mesta, inklusive att välbetalda poltiker blivit 60% fler de sista 20 åren. Försörjda utav alla skattebetalare.... Mvh Asken |
|
| Det dras relativt långtgående slutsatser på ett par sålda bilar till bra pris. Jag tror inte att dessa bilar kommer att haverera prisbilden på E91 :or. | |
|
Man får betänka att en ny rätt utrustade e91 325, hamnar runt 440k och uppåt, ska inte egentligen jämföras med med snålt utrustade e91 325 för 320k ! Andrahandsvärdet på en BMW ligger i rätt utrustningen ! Lätt att glömma ! |
|
Martin E |
Grymt trist för de som köpt en för över 420000:- och så dumpar dom sådär. Ja marknaden styr ............ |
|
Optimal utrustning värdemässigt måste väl vara dom bägge paketen + någon liten pinal till. Då har du livets nödtoft till liten merkostnad. En sådan faceliftad 09 kör du väl iväg för drygt 300 K från handlaren idag skulle jag tro. En E91 325 för 440 k måste väl vara en katastrof i andrahandsvärde. Så mycket betalt får man väl inte för "merutrustning", eller? |
|
|
Tjaa! Inte tänker jag byta min fina bil på många år. Är man varsam med grejorna lär de väl hålla minst 20 år. HN |
|
|
Stort grattis till era nya 325:or! Detta var nog första gången jag funderat på att köpa en ny BMW. Tror ni kan åka ett par år med ganska rimlig värdeminskning. Var och provkörde en begagnad 116i ikväll, undrar om man törs ge mer än 100' för en sån. Snart kommer det väl ett erbjudande på nya 118d för 169' eller liknande. Bilhandlare är just nu MYCKET förhandlingsvilliga. Dom spelar först lite svårflörtade men sen ringer de upp några timmar senare och har räknat och funderat lite mer.... vi kunde visst gå ner 10.000 till ;) Tror också vi kommer få se fler intressanta erbjudanden på nya vagnar framöver. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.