AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
27.586

BMW 325 i Touring Fabriksny -08 för 219 000:-

Sida 2 av 12
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jörgen;
Om man som kund kan misstänka ett för lågt pris så är man inte bunden till det priset. Dvs sunt förnuft...

M V H
Stephan

Ringde nyss och priserna stämde inte. Ganska enkelt att förstå med tanke på de andra bilarna i hallen.
Tråkigt och riktigt dåligt av dem att inte skriva ut det rätta priset.
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Hmmm, jag ringde också nyss och pratade med en säljare och han sa att priserna stämmer...Vilket gäller?

mvh Jonas
Sa
136
Sanoj_lidatorp
120i -08, M-pkt
Bilarna är beställda och kommer hem om ca 10 dagar sa han. Han trodde bilarna skulle vara uppbokade senast imorgon.

// Jonas
Jag skrev fel, priserna stämmer och bilarna finns.
More! Driver du med oss, eller??

Nej, priserna stämmer.
Men de bilarna saknar advantage paketet, alltså inte ens farthållare, de har enkel ac, och nästan inget utrustningsmässigt i övrigt.
Kanske en bra deal ändå .. vet inte
Är More spekulant kanske och ville ha lite extra tid... ;)
Mycket märkligt utrustade bilar.. Titansilvermetallic med xenonljus, men ingen farthållare och bara vanlig ac.. Dock sportstolar..
Tror det ändå är en riktigt bra deal för den som inte är galen i utrustning..
Värdeminskningen bör bli riktigt acceptabel..

Denna modell kostade 319 000 kr UTAN extrautrustning. 100 000 kr i rabatt är bra även om det är pre facelift. Jag antar att bilfirmorna har det svårt just nu.
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Farthållare går ganska enkelt att eftermontera. Klimatanläggning blir betydligt svårare.

Ringde nyss o kollade.. Slutsålda.. Man hade ett parti man tog över- alla specade på detta "märkliga" sätt. Anledning till utförsäljning: osålda lagerbilar, ej faceliftade, snålt utrustade. och så en liten släng av finans o konjunkturfrossan.. 219.000 take it or leave it. Ingen ytterligare prutmån således.. Dock alla garantier osv, fri service .. Ett kanonköp för de som hann och dessutom inte mår dåligt av frånvaro av schiin, m-paket och farthållare..

er
375
erc
218i Active Tourer -16
Kan bekräfta att det finns en eller två kvar av de ursprungliga fem. Listpris enl Bilcentralen 343000. Enl. BMW's konfigurator 357000. De är utrustade med:

2BW, tillvalsfälg 268
470, isofix
481, sportstolar
493, förvaringspaket
522, xenon

Alltså - inga utrustningspaket alls.

Det är 3-litersmotorn men namnet på klädseln (Fluid Anthracit) indikerar att det är pre-facelift. Numera heter det Vertex Anthracit (enl BMW's konfigurator).

En av dem lär säljas inom (väldigt) kort. Offert ligger här på mitt skrivbord.
Gemini__
erc: Då är det bäst du skriver på snarast möjligt så du inte missar chansen. Håll oss uppdaterade. =)
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Det är tyvärr inte jag som är aktuell som köpare, utan en kollega. Jag och frunskaffade två fabriksnya bilar i höst, och en tredje ryms varken i budgeten eller på uppfarten. :)
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Missade med en hårsmån, får väl hoppas det ramlar lös flera! :( Hustrun hade ju varit värd ett kristligt åk.
Dom hade ju faktiskt klimatanläggning, om än den simplare varianten med vred.
Får väl trösta mig med inkommande tjänste 320dX Touring.

Mats
Får gratulera er som slog till. Då jag ringde fanns den silverfärgade kvar, men jag var tvungen att bestämma mig omgående.. Att impulsköpa en ny bil känns inte helt bra.. hade den haft automatisk klima och farthållare hade jag sagt okay.. Nu ville jag vänta och bilen gled ur händerna..
Tycker egentligen detta REA-erbjudande är ovärdigt BMW.. jag menar, en dylik prisdumpning har jag inte sett maken till. man kan tro att det handlar om FIAT elelr något annat uddamärke som vill ta marknadsandelar.. Skulle vara måttligt nöjd om jag körde en lätt begagnad 325 och snart skulle annonsera ut bilen..

Själv har jag under hösten funderat både på att köpa en sen 330 Touring M-sport eller en sen 525 Touring M-sport. Rostproblemen är något som fått mig att tveka och vänta på att E91 kommer ner i pris. Mycket möjligt att jag gör det när marknaden ser ut som den gör. Någon ljusning ser det inte ut att vara i sikte heller. Helt klart köparens marknad. Ändå verkar säljarna på bilfirmorna som sitter på begagnade bilar inte vilja inse att de måste sänka priserna på sina bilar. Misstänker att de sitter på gamla lager med begagnade bilar. De vill ogärna gå med förlust. En och annan bilhandlare kommer nog att gå omkull.

När man ser att BMW säljer ut nya bilar kraftigt till kraftigt reducerade priser inser man att detta kommer att drabba priserna på andrahandsmarknaden. I slutändan kommer det att skada BMWs varumärke. Detsamma gäller övriga tillverkare som gör likadant. Det är bara att konstatera att världens biltillverkarna har en överproduktion som vida överstiger efterfrågan. Det är inget man kan kan klandra finanskrisen för. De har gått in med blinda ögon och tillverkat så många bilar de bara kan under de gyllene åren. Givetvis kommer det ett bakslag. Biltillverkarna måste bli bättre att bedöma marknaderna och anpassa sin produktion efter det. Det hade antagligen varit bättre både för tillverkarna, men även kunderna som får en större tilltro till varumärket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.