|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Började annonsera ut min Alpina B3 3,3 -99 i höstas utan resultat, då var det dock ingen panik att få den såld. Nu kommer jag få tjänstebil om en månad och skulle behöva garageplatsen... Tror ni det finns någon chans att få den såld fel årstid och under lågkonjuktur utan att behöva ge bort bilen? Annonsen: Länk /// Nicke | |
|
Betänk att bilen är 10 år nästan och har gått över 15 000 mil. I kombination med finanskris så är det svårt att få ut 140 000:-. December, Januari månad är heller inga bra månader att sälja bil. Prova sänk priset 20% så bör det bli lite mer fart i telefonen. (Dock inte så mkt som man kan tro). Ta gärna lite fler bilder även interiört. Det kan locka fler köpare. Lycka till. |
|
|
Ingenting är omöjligt! Denna bil hade potentiellt varit intressant för mig men följande gör att åtminstone jag "ryggar tillbaks": * Miltal som förvisso är lågt för en bruksbil men högt för en entusiastbil. * Bild på skitigt motorrum, inte för att man behöver ha tokputs under huven, men det tar max 5 minuter att torka rent det värsta. * Originalfälgarna saknas. BBS CH är förvisso bland mina favoriter, men jag anser ändå att en Alpina ska vara original och dessa är inte helt lätta att få tag på. * Kromspeglar och tonade rutor känns helt fel * Saknas bild på interiören. Bilden på ratten och instrumenthuset säger inte så mycket. Vissa av synpunkterna är ju högste personliga medan andra är mer generella. Lycka till med försäljningen! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Tack för snabba svar! Håller med dig Kalle om att det är lite synd att jag inte har orginalfälgarna kvar, dock passar BBS fälgarna grymt bra på bilen, även M3 fälgarna som vinterdäcken ligger på ser fräsha ut monterat. Kromspeglarna är något jag aldrig riktigt kunnat bestämma mig för om jag gillar eller inte gillar. Har för mig att jag har orginalspeglarna kvar nånstans oxå. Toningen på rutorna är plexitoning och kan tas ur på några minuter. Ska kanske prova att sänka priset lite yttligare, får jag den ändå inte såld får tjänstebilen nöja sig med att stå utomhus=) /// Nicke |
|
|
Alpina tilltalar mestadels en viss typ av entusiaster och där är det original som gäller. Ta bort toningen och speglarna och ta nya bilder i en fräsch omgivning så ökar du chansen att rätt person får upp ögonen. ______________________________ //Lövet |
|
|
Hade bilen stått på en firma så man kunde finansiera via dom så hade jag inte tvekat en sekund, bilen känns fräsch och har precis det stuket jag önskar på en bmw, saknar min 330..... Men som alla säger så är det svårt nu i finanskrisens tider, få vill väl röra sina sparpengar i madrassen.... Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
| RonnyN - Finans kan nog ordnas via firma om intresse finns | |
|
Jag gjorde mig själv av med min B3 i höstas (bytte in den) så jag vet hur svåra de är att sälja. Mitt tips är bara att sänka priset. Personligen så skulle jag aldrig ge över 100k för en B3 - 99 med över 10k mil på mätaren idag........ |
|
| Lizzardo: du verkar bitter över att du själv gjorde en dålig affär när du bytte in din :-) | |
|
Robert Lundberg: Nejdå inte alls. Självklart så gör man aldrig en bra affär när man byter in en bil men jag värderade en ny bil högre än några tusingar extra på banken. Bitter, det är set sista jag är ;) |
|
|
Niklas: maila mig på ronnys_racing@hotmail.com /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
| RonnyN - du har mail! | |
| Tror ni inte det skyhöga försäkringspremierna skrämmer bort många? Själv ryggade jag då tillbaka rejält när jag fick veta vad en B3 skulle kosta mig i försäkring... | |
| Mycket möjligt, men går ju faktiskt att entusiastförsäkra om man har vettigt garage samt inte kör allt för mycket med den. Har jag den kvar till våren/sommaren kommer jag absolut göra de. Strax under 1300kr/år. | |
|
Begränsningarna i en sådan försäkring är ganska omfattande: "Alpinan skall uteslutande användas vid uppvisningsarrangemang, klubbträffar och enstaka privata nöjesturer. Bilen skall vara i originalskick eller så nära originalskick som möjligt. Ytterligare krav som ställs är max 500mil och att den förvaras i låst enskilt garage då den inte används och att den inte får användas som bruksbil samt att den huvudsakligen framförs under gynnsamma förhållande." Går det ens att få in nämnda B3 i försäkringen? ______________________________ //Lövet |
|
|
Jatte fin bil. Fasen att jag inte sag din annons innan :) Har precis skaffgat en B3 2001, visserligen coupe, i original toppskick men den har gatt lika mycket som. Original falgar, inga vinterdack, lader navi osv, tiptronic. Gav 143K for den... hmm kanske overpris? vad tror ni ? Fin ar den i alla fall och gar som en klocka, kommer att fa basta mojliga servicen och behandlig4n av mig :) |
|
|
MrPK, en B3 coupe från -01 i original toppskick är helt klart dyrare än en -99:a sedan som avviker något från originalspecen (framför allt fälgarna som kostar flis). Tycker nog du ska vara nöjd med priset på din bil, tror inte man kan tala om överpris. En kompis tittade på en B3S touring men ryggade tillbaka för priset. Dyrare än en M3e46. Men entusiastförsäkring är ju klart intressant om bilen ska användas på det sättet. En M3e46 eller 330 är ju i princip omöjligt entusiastförsäkra. Vill du sälja snabbt och inte vänta till våren är det nog bara att sänka priset. Prova 129' kanske? Att du skulle behöva krypa neråt 100' tror jag absolut inte om bilen är fin. |
|
|
BMW originalförsäkring gav bra premie på min alpina, jag tror den kassades som ursprungsmodellen. /Mats J |
|
|
inte kassades.. klassades. /Mats J |
|
|
Då jag aldrig använt den som bruksbil passar entusiastförsäkring utmärkt åt mig, det som det föll på förra året var att jag inte hade ett enskilt garage åt den. Mats J - Samma här, BMW orginalförsäkring var överlägt billigast när det gäller en "vanlig" helförsäkring. |
|
|
Har också min hos orginal, det är inte så farligt, de vet antagligen vilken bilmodell som den baseras på tillskillnad från fristående försäkringsbolag. /Christian Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.