|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Samma problem på min, men det behöver inte kosta varken mycket pengar eller tid! Ge det en timma och en tub Autosol, och du klarar det med handputs. Vill du vara riktigt seriös så plocka av dem och kör med maskin. Jag har gjort det på min och de blev som nya, dock krävdes det ca tre ordentliga poleringar per glas, mes så var de också ruskigt matta. Det verkar som om de yttre och inre glasen kommer från olika tillverkare. Hur var det här då? |
|
| Biltema har en transparent röd sprejfärg för ändamålet. Använde den på mina lucklamphus i somras. Ser fortfarande bra ut. Rekommenderas! | |
| Gick just på med Autosol i 20 minuter och det blev stor skillnad. Alla mina baklampor är stämplade Valeo så att det skulle vara olika tillverkare på bakluckeglas och sidoglas verkar inte stämma. | |
| Tyvärr verkar det inte hålla då det matta kommer åter. Verkar som att det är små sprickor inifrån. | |
|
Kolla nedan tråd, jag våtslipade och fick helt sjukt bra resultat, det svåra verkar vara att "konservera" resultatet av arbetet. En del klarlackar vet jag. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.