|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tror inte det funkar med den lådan, den är från -96 men tack ändå, har hittat en på en skrot för en billig peng med garanti. jag fick ut felkoderna idag o här är dom: P1166, P0720, P0733, samt pending kod: P0732 Vad jag kunde få fram var fel på växel 2 och 3 och någon varvtalssensor, men jag får kolla mer när barnen lagt sig , då ska jag också försöka få igång min carsoft, nu säger den bara att den inte får kontakt med modulen??!! Har kollat koderna med PCMscan MVH Hasse |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är oljan skitigt så är också förmodligen vartalssenorerna skitiga och kan inte läsa in eller utgående varvtal vilket är ett måste, men man är tvungen att plocka ned ventilhuset för att rengöra dom. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Thomas Dahlén har ett allvarligt fel i sin beskrivning av oljebytet; Motorn MÅSTE vara igång när man gör sista påfyllningen/nivåkontrollen annars får man för låg nivå. |
|
|
Hej , jag tror att det är som du säger Hasso, för nu har jag fått igång min carsoft, och felkoderna blev på lådan: 120, 100, 106 på DME: 139 på LCM: 40 på inst. cluster ( vad är det?): 8D, BF. Koderna på växellådan har väl med varvtalssensorer att göra eller mv. Jag blev så glad i morse när jag tog en provtur, jag fick provosera för att nödprogrammet skulle hoppa in, men ju varmare lådan blev ju lättare hoppar nödprogrammet in, det sista så driver den inte alls på driven, man känner att växlen hoppar i men släpper efter bara någon sekund.Lådan ska få en chans till, jag ska plock ner tråget och ohm mäta mv.( någon som vet hur mycket motstånd det ska vara i dom?) och göra rent varvtalssensorerna. Får jag inte ihop lådan,eller det inte funkar efter den operationen så åker den ut, är det bara att byta lådan till en likadan, och starta och köra, eller måste man koda om eller måste man ha med styrboxen till den nya lådan? tack på förhand. Hasse |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hittar du en identisk låda med samma anslutningspluggar så är det bara att skifta låda. 5HP24 A5S440Z heter lådan på BMW och ZF språk. Du kan kika i min blogg från i somras får du se vad du har att förvänta dig när du river en låda. 2008-06. Är en 5Hp-18 till en 528. så här ser en 5HP-24 ut i delar Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.