AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.069

Kommer jag att sälja min 530iAT - 02?

Sida 2 av 3
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Japp, min -01:a heter -01 hos vägverket, men den är ett modellår tidigare än Johans. Har bl.a. ratten med två parallellekrar nedåt.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Jaja...men säg att det är en -02:a då....
Jag bryr mig egentligen inte...fast ändå..*asg*
Ursäkta om ni tar illa upp men jag har vid flera tillfällen tittat på bilar som varit av en annan "årsmodell" än vad säljaren sagt och det retar mig en hel del,,,,

Frasse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Årsmodell är inte samma sak som modellår. Det är modellår som är -02 i Johans fall eftersom årsmodell inte finns längre.

Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Frassemannen, men om vi säger så här...Du ser en 530i -01 annonserad. Den är tillverkad 10/2000 och uttagen samma månad. Enligt ditt resonemang så skulle du som köpare hävda att detta är en 00:a. Du refererar ju till bilpriser.se ovan så testa att gå in där och se om du kan hitta bilmodellen i fråga.

___
//Ulf
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Men det är ju inte alls så att jag inte förstår ert resonemang eller inte fattar vad ni menar men om man läser annonserna på både blocket och här på autopower så står det ju faktiskt ÅRSMODELL:-02 medan det i regbevis/vv/trsp-styrelsen mm står -01...till och med om man sms:ar 71456 kan jag ge mig fan på att det står -01!!!
Men jag tänker inte ställa till mer oreda i denna frågan...ha det bra på er allihopa

Frasse
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
I samma takt som presumtiva spekulanter hör av sig rannsakas den egna skallen på lämpliga "nya" åk! OK, det ska vara mindre, absolut inte långsammare och helst returnera fler mil per liter bränsle. Och kanske, Gud förbjude i dessa kretsar, så vore en vit VW GTI med rätt utrustning och DSG låda ett alternativ till BMW 120d-130i och 3-serien i största allmänhet. Eller kanske ett billigt vinterskott för att slå på den något större trumma ntill våren.

Som sagt, jag funderar...
..och under tiden så säljs förhoppningsvis Touringen!
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Istället för en 130i eller Golf GTi,varför inte köpa en 323 Kompakt som andra-bil?Då kan du glida omkring i din fina 530,när du känner för det.Och ut och gasa med kompakten när det passar.Skulle nog bli billigare än 130i/Golf GTi,om man bortser från dom fasta kostnaderna med att ha en extra-bil.
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Nog för att BMW 130 är rask, men inte brutal. Undrar om inte en GTI ger mer kul för kulorna och mil för pengarna trots felhjulsdrift? Annars kanske en Mazda 3 MPS kan vara ett alternativ för en rimlig peng:

Länk
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Det känns hett nu...

Just innan jag skulle köra från jobbet ringde Roger, som var intresserad och dessutom från stan. Jag körde därför förbi honom på hemvägen och fastnade där eftersom han föll för bilen. Länge satt han och funderade i bilen efter provkörningen som skedde med både fru och barnbarn i baksätet, (barnstolen spändes också fast). Samtycke rådde i familjen och Roger räknade nog sina sparade slantar fram- och baklänges i sitt huvud. Hans egen bil är halverad. då han smällt den, en VW Passat V6 för övrigt. Imorgon ska försäkringsblaget bekräfta det de tydligen redan kommit överens om i ersättning. Om/när så sker ska han köpa min, det hävdar iaf Roger. Frågan är om han hinner före 16.30 imorgon då spekulant nr 2 kommer...

Måhända jag låter väl självsäker nu, men det känns faktiskt förhppningsfullt!
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Finns alltid köpare till velvårdade bilar. Kul att det verkar gå snabbt.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det som gör Mazda 3 MPS intressant är att den har diffbroms i framaxeln - och det behövs!
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
8.30 kom så samtalet från denne Roger som jag visade bilen för igår:

- "Jag lägger handpenning på bilen idag och betalar resten om tre dagar när jag fått pengarna från försäkringsbolaget på min egen bil som blivit halverad i en krock".

Men jag vågar än så länge inte ropa >>Hej!<<, men efter jag mottagit de 10.000 SEK ikväll så känns det iaf väldigt nära. Om det går hela vägen så kan det bara konstateras (igen) att en riktigt bra annons är säljande. Och om sedan bilen backar upp bilderna och texten i verkligheten, ja då är saken klar!
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Johan...det är ju faktiskt inte bara annonsen som gör att du säljer...bilen i fråga verkar ju ganska fin den med...*ler*
Hoppas affären går vägen för dig och att ni båda blir nöjda...

Frasse
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Frassemannen:

Självklart är det så, bilen är fin och det är såklart helt avgörande för ett avslut. Men utan en bra annons är jag övertygad att det gått trögare samt att utdelningen blivit mindre. Alltså är det väl investerad tid att verkligen få till en bra annons. Det är mitt budskap!
Ja, hade det varit aktuellt för mig att åter äga en E39, så vore din bil högintressant!
Jag förstår däremot inte varför du över huvud taget säljer bilen..?!

Det är bara att hoppas att du inte ångrar dig :-)

/Magnus
Bostongurkan: Länk
Kul att det verkar gå igenom - då kan vi, inom kort, gratulera dig till en försäljning om 110 tkr..? (10%...)
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Än så länge pratas inte någon reducering av priset, så för tillfället förs diskussion på utsatt nivå, d v s 119' SEK.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
men det är väl inget absolut måste att lägga just 10%?
Man brukar lägga cirka den summan men jag har ibland tagit emot bara en 4-5000 på bil som varit värd uppemot 120-150000.
Handpenningen säkerställer ju bara köpet....och vem vill lägga typ 5000 och sen hoppa av en affär bara sisådär?
Jag hade iallafall tyckt 5000 spänn är ganska mycket att bara ge bort om ni förstår mig rätt...

Frasse
k1mzo; Helt riktigt - fel av mig. =)

Frassemannen; Nej, det ligger inget absolut i de ovan nämnda 10 % - det följer väl mer av allmän sedvänja...
Visa användare
141
Johan Lundquist
530iA Touring-02
Saken är klar: Handpenningen är erlagd och ett köpekontrakt är skrivit på det pris som jag satte ut, d v s 119' SEK. Jag fick alltså vad jag begärde, och jag bjuder honom på Blocketförsäkringen vilket kostar mig 995 SEK.

En riktigt bra affär för mig, men samtidigt får köparen också en mycket fin bil. Som det ska vara, båda parter nöjda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.