|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, Saknaden av en mindre bil, typ min förra 330Ci, har helt enkelt blivit för stor! Så idag lades Touringen ut till försäljning: Länk Känns annonsen vettig och vad tror ni om mina chanser? Motsvarande annons finns också här på Autopower med fler bilder. | |
|
Bra annons,snygg bil.Tycker att det borde inte vara omöjligt att sälja den bilen.Radialeker är grymt snyggt på E39:an. Lycka till. |
|
|
Hade jag haft en så fin E39:a,skulle jag inte sälja den. Men,jag föredrar dom lite större bilarna.Tycker också att E39 kanske är BMW:s bästa bil genom tiderna. |
|
|
Klockren annons och ett vettigt pris. Jag fick 110' för min svensksålda Sedan som visserligen gått lite mindre än din (9700) men inte var lika välutrustad. Den behövde också nya däck och hade inte fått Insp 2. Dock så tog det rejält med tid innan rätt spekulant kom (2 mån). Det finns alltid köpare till fina svensksålda bilar, det gäller bara att vänta ut alla jägare av "billigast på blocket" först. ______________________________ //Lövet |
|
|
Väldigt bra annons - såväl bilder som formatering! Ser fruktansvärt fin ut varför du, precis som Lövet m.fl. säger, säkerligen kommer få ut det du begär. Kanske liiite mindre men det gäller att ha is i magen och vänta in köparen som prioriterar skick före pris. Viel Glück! |
|
|
Håller med ovanstående, såg din annons igår och tyckte spontant den verkade mycket och kändes prisvärd eller egentligen för billig men det är väl för att man är lite partiskt i ärendet...Sitter ju själv med en mycket välhållen och välutrustad 530 och jag kommer nog att behålla den ett tag till för bruksvärdet för mig överstiger det man får ut för dessa bilar. ___ //Ulf |
|
|
Fin bil med rätt utrustning och bra annons. Är det inte konstigt med folk som till skillnad från dig tar en bild på en skitig bil på bensinstationen och skriver ut typ "23.000 mil, går mycket bra. Ring." Tror att ett realistiskt avslutspris ligger på dryga 100.000 kr. |
|
|
Fin annons på en fin bil men är det inte en -01:a? Håller tummarna för att du får den såld för det du begär men tyvärr så tror jag inte den gär för den summan...lycka till!!! Frasse |
|
|
Tillverkad 2001-11 = Modellår 2002. -01or har dessutom en annan ratt. Jag tror också att Johan får betydligt mer än 100k ______________________________ //Lövet |
|
|
Kort uppdatering: 5 samtal och ett mail än så länge. Första tiden för visning är bokad till imorgon kl 16.30, personen kändes seriös och undrade hur jag ville ha betalt, om postväxel var ok? Så hittills känns det som intresset finns, dessutom till utsatt prisnivå. |
|
|
Tillverkad 2001-11 japp, men fordonsåret är likförbannat 2001 även om den togs i bruk först 2002-01-11. Modellår finns det inget som heter vad jag vet iallafall...men det kan väl kvitta egentligen för bilen blir ju varken bättre eller sämre bara för vi tjafsar om det...*asg* Frasse |
|
| Jag tror du får tillbaks det du gav för bilen när du köpte den. :-) Jag läste den tråden och har för mig det var runt 100kkr. | |
|
BMW´s modellår (ja det finns, Modelljahre, MJ) börjar 1:a sept. och bilar tillverkade efter det datum är byggda som nästkommande års modellår. Vägverkets fordonsår innebär väl tillverkningsår. |
|
|
Kikade lite på skoj på bilpriser.se och där begär du kanske lite i överkant men får du sålt den för det du begär så är jag den förste att gratulera. Berätta gärna om du får sålt den och i såfall för hur mycket...fast det är din ensak om du inte vill...*ler* Ha det Frasse |
|
|
Från och med 1/9 byter BMW modellår, vad VV anger som "fordonsår" är helt oväsentligt. Är i bilen i trafik första gången 2002-1 är det garanterat en riktigt 2002a. Annars får jag också hålla med om att det är en väldigt snygg annons med snygga bilder. Jag tror den kommer gå iväg, till bra pris. BMW CS #5139 |
|
|
Frassemannen: går att skriva mycket om årsmodell, fordonsår, modellår, etc men för att vara kortfattad: Fordonsår: ett begrepp som Vägverket (eller vad dom bytt namn till...) hittat på. Verkar oftast vara året då bilen togs i trafik första gången. Modellår: det begrepp som biltillverkarna använder och som i BMW's fall oftast starta 1/9 året innan, dvs modellår 2002 startade 1/9-01. Detta är ju av intresse då de flesta uppdateringar eller förändringar trots allt kommer i och med ett nytta modellår. Årsmodell: ett begrepp som officiellt inte finns längre men som ändå är det vanligaste i folkmun, på begbil-sajter, i bilhandlarannoner och i motortidningar. Detta bruka innebära i princip samma som modellår ovan. Johans bil ovan är helt ok att annonsera som en 02:a. ___ //Ulf |
|
|
märkligt resonemang tycker jag....Transportstyrelsen/väg säger -01, kan ge mig fasicken på att registreringsbeviset med säger -01...sen vete fan vad man mer ska tycka? Oavsett vilket så är den tillverkad -01 och tagen i trafik i Sverige 02....men det blir ingen -02:a för det tyvärr... Modelljahre i Tyskland är detsamma som fordonsår i Sverige vad jag vet iallafall...även om det vid ordagrann översättning blir modellår... Frasse |
|
|
Korrigering: Skrev fel...Fordonsår är tillverkningsår (i de flesta fall verkar det som...) ___ //Ulf |
|
|
Frasse: Ge dig nu. Du har fått 5 svar som noggrant beskriver vad det handlar om. Det handlar om BMWs interna modellår som är -02 i Johans fall. -01or ser annorlunda ut invändigt. ______________________________ //Lövet |
|
|
Jag förstår va du menar Programmer och håller med till viss del,,*ler* Lite hårklyveri från min sida kanske men vill jag sälja så är det en -02:a men hade jag varit spekulant skulle jag nog vilja betala efter -01:ans modell och pris..eller? Frasse |
|
|
Modelljahre i Tyskland är detsamma som i Sverige vilket jag beskrev ovan men det används inte så ofta i annonser. I Tyska annonser så anges alltid EZ istället som är månad och år när bilen togs i trafik och där får man vara uppmärksam när det gäller bilar som stått länge hos handlare då en bil tillverkad 05/2001 kan vara uttagen 01/2003 och då ha EZ 01/2003. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.