AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.558

M3 i krock på E18 utanför Stockholm

Sida 3 av 3
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Så föraren var ute och lekte med sin M3:a alltså?

Länk
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Kanske satt en kamera i bilen? Killen hade säkert full kontroll och skulle dokumentera sin råa m3'a och lägga på youtube...
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Kilroy!
Ordet jag var ute efter i det sammanhanget var frost,ej is.
Saxat från wiklipedia: "Frost är iskristaller som bildats av frusen luftfuktighet på kalla ytor som konkreta föremål."
Och mig veterligen,förekommer även detta på vägarna under höstens kyligare nätter,då det ännu ej är befogat att åka med dubbdäck.

Det som skrämmer mig,är att så många tror att en uppsättning vinterdäck i princip gör en säker från olyckor.
Undrar hur många av de övriga inblandade bilarna i denna seriekrock,som hade sommardäck!?

Jag upprepar mig,tycker verkligen inte att det är befogat att åka sommardäck under vintern,trots om det är + grader och mestadels torrt väglag,men så var inte min diskution heller.

Mvh Patrik
"Det som skrämmer mig,är att så många tror att en uppsättning vinterdäck i princip gör en säker från olyckor.
Undrar hur många av de övriga inblandade bilarna i denna seriekrock,som hade sommardäck!?"

M635 forever:
Vem här i tråden är det som tror att man klarar sig helt från olyckor för att man avänder vinterdäck?

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Sa inte att någon i tråden gör det!
Men det kanske det finns även här!??
Jag syftar på de i bla Stockholmstrafiken främst,tex de som har svårt med att hålla avstånd och anpassa farten till väglaget,som tex några av de övriga 6 bilarna som var inblandade i denna olycka.

Mvh Patrik
Aja, jag som missuppfattade det du skrev då..
En får hoppas att bilen inte var helförsäkrad
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
synd iaf på en gammal fin dakargul 3.0a med originalfälgar! tror ni att bilen går rädda, eller är det skroten?

btw.. tycker att man kommer rätt långt o säkert med bra vinterdäck fram huvudsakligen, då har man bromsförmåga o alltid styrförmåga om man håller sig till efterskriven hastighet. sen äre värsta de som tror att de har nya vinterdäck o fyrhjulsdrift som tror de kan köra hur som helst utan problem. det är fortfarande bara 4 handflator i backen så när det väl släpper så gör det.
Jag tycker också att det verkar vettigt med bra däck fram för styrning och broms men däcktillverkare och däckfirmor är stenhårda med att det är viktigast att ha de bästa däcken bak för trafiksäkerhet.

/Micke

Länk
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
jo jag vet micke..men de har väl insett att de bara är ungefär 10% i trafiken som kan köra bil och vet hur man häver en sladd. de flesta kärringar blir ju livrädda och om de inte släpper gasen eller kopplar bara,.rent av släpper ratten med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.