|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Hoppas att chauffören har klarat sig undan ! | |
| Klarat sig undan vadå? | |
behrozosogh |
GE du hängde ju med rätt bra.. nån här i forumet som känner sig träffad? Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
tror säkert att bmw som orsakat olyckan. Takluckan öppen på vinter nice Jonas M-power |
|
|
En gissning från min sida är att de inte va bmwns fel. Hade det varit de så hade rubriken varit i stil med "VANSINNESFÄRD MED BMW ORSAKADE SERIEKROCK" Har ni aldrig lagt märke till att så fort en bmw krockar så skriver alltid aftonbladet att det just är en bmw. Är det någon annan bil så är det sällan de står att det är tex en saab. |
|
|
Jag förstår knappt att folk läser aftonbladet.. värre skit är svårt att finna i Sverige. Mvh Johan |
|
| tänkte precis skriva ett inlägg om olyckan | |
|
Det kan inte vara BMWn som orsakade olyckan den är ju intryckt både fram och bak, det syns ju på bilden. |
|
| om man läste komentaren aså vekar det varit en avtagsväg innan och då skulle jag gissat på att aningen skulle någon svänga och kom på det försent och bromsar. bli på körd bakifrån för att dom inte håller avstånd och blir intryckt i räcket om det var bmw eller inte kan man bara gissa detta är en spekulation av vad jag skulle gissa på om man kolla på bilden och då är det inte bara en som har gjort fel. | |
pg_ice |
mailade fotografen och frågade efter lite fler bilder :) måste ju se om det var en M3a eller en stylad 318. sen om man kan se om det kördes med sommarsulor eller inte. |
pg_ice |
jaha ni grabbar här kommer dommen fick svar från fotografen då jag tog en rövare och mailade och frågade om bilder och även hur det hade gått till saxat "alla bilder från samma håll i stort sett 7bilar. Gul BMW med sommardäck fått sladd." sesongen verkar ha börjat FÖR tidigt ;) |
|
Såg pg_ice svar, men innan detta varför gissade nu på att just bmwn orsakade olyckan. Och varför gissar man direkt på M3 när man inte vet, större chans att man får rätt om man säger 320 ju... //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Hur kan man va så puckad att man kör med sommardäck mitt i vintern, hoppas han lärde sig nått.... | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Med tanke på avsaknad av snö och att det var underkylt,så kvittar det om han hade sommardäck eller vinterdäck. Mvh Patrik |
|
Nej det kvittar inte! Både dubb och friktionsdäck gräppar bättre vid blixthalka begriper du väl! Jag pendlar på en väg som ofta har varit underkyld denna vinter och i höstas var det SJUKT halt de gånger jag fortfarande hade sommardäcken på! |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
mr.ozz! Har helt och hållet med vilka däck du har,nya eller gamla samt lågprofil eller ballong. Använder själv dubbade bridgestone vinterdäck på min 535:a (andra säsongen nu och ca 600 mil) och dessa är halare att åka med än bra sommardäck (ej lågprofil) då det är underkylt. Mvh Patrik |
| M635: Kan inte vara mycket till dubb i dina vinterdäck isf. Finns inte en chans att det skulle vara bättre grepp med sommardäck än ett par fina dubbdäck.. | |
| Enda sättet jag skulle kunna tänka mig att sommardäcken skulle vara bättre på underkylt underlag är om de är smalare och är mer "ballong"däck än vinterdäcken vilket man inte brukar ha. För vinterdäcken brukar vara gjorda av en annan gummiblandning än sommardäcken för att de skall tåla mer kyla utan att bli stenhårda. | |
|
Har en gammal ford från 85 med dubbdäck av märket Trelleborg också från 85, dom greppar bättre än nya odubbade vinterdäck på ren isgata. |
|
|
Borde vara lag på obligatorium förarkurs för så hkstarka bilar med unga körkortsinnehavare. Det tar tid att bli erfaren förare vet jag själv. Det var förvisso tur att ingen skadades utan enbart en bil. Däremot någons val att köra på sommardäck drabba försäkringskollektivets alltmera höjda försäkringskostnader och 6 bilar ytterligare står på verkstad vilket är lite tragiskt. Ang vinterdäck så finnes det något som heter friktionsdäck som är effektiva och intelligensen är såsom alltid anpassa farten efter väglaget... Mvh Asken |
|
Saken är den,att på denna sträcka just under olyckstillfället, var det +3 grader,men fläckvis underkylt,solen stod lågt och det var molnfritt hela dagen. Oavsett bra vinterdäck eller sommardäck,så spelar saken ingen roll,då sladd vid en panikbromsning i dessa farter är ofrånkommlig. Felet i denna situation,var ju självklart att farten ej var anpassad för väglaget och att avståndet från framförvarande bil var för kort. Mvh Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.