|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Clubsport: Vilken är sparkling graphite menar du? gunnare: Lite googling gav mig lite frågetecken om Tisnar bil, blir till att skippa dem. |
|
| Den mörkgråa bilen. | |
|
När jag googlar Tisnar bil får jag tre negativa omdömen. Ett som jag dömer ut som bullshit ("jag har hört att de ställer om mätarna"), ett om otrevligt bemötande och ett om en trasig glasruta som de tyckte man skulle ta på försäkringen. Inget alarmerande direkt. Googla BMW Solna så får du 50 negativa omdömen direkt - innebär det att de är oseriösa för det? ______________________________ //Lövet |
|
|
Dumt att skriva farthållare i annonsen när ingen av dom har det, leta vidare. Farthållare är ett måste. |
|
| Farthållare känns som sagt viktigt. Blir till att leta mera. | |
|
andreas_lofgren: Hur var skicket på den silvrige hos Mats Eriksson bil? Tänkte mest allmänskick, repor, skrapade fälgar och sånt? Är ju inga nya bilar men man vill ju ha en fin. |
|
|
Uttryckte mig slarvigt. Jag har bara "tittat på den" via nätet när jag själv letade bil. Jag har alltså inte sett bilen i verkligheten så jag kan dessvärre inte säga någonting om den. När jag tittade låg priset högre så då var den inte intressant av den anledningen. Nu såg jag också att bilen saknar farthållare så jag hade nog inte gått vidare ändå. ______________________________ //Lövet |
|
|
Beträffande utrustning tycker jag man klara sig med 'manuell' AC, även om klimaautomatiken är bekväm att ha - däremot är det ett bra 'prutargument'. Farthållare är något jag själv inte vill vara utan, men det beror ju på hur och var man kör. Sportstolarna i 3-serien är jag kluven till - de är bekväma vid första 'provsittningen', men om man som jag är lite bred om ryggen och kör mycket långsträckor är de jobbiga - man blir stel i kroppen av att inte kunna ändra sittställning, eftersom de är så 'tighta'. En bra utrustningsdetalj som ett fåtal E90 saknar är fällbart baksäte - kolla att det finns om det är viktigt! En annan bra grej är PDC (backvarnare), i alla fall bak, eftersom närsikten bakåt är ganska begränsad. Skillnaden mellan Business- och Professional-radio är noll vad gäller ljudet, det är samma prylar. Skillnaden är att Professional-radion har tvåraders display, och att det går att spela MP3-låtar från 'brända' CD på den vilket inte går på Business. Tisnar Bil har varit på tapeten hos ARN ett par gånger, och ägnar sig åt 'bilförmedling' vilket signalerar vaksamhet....... |
|
|
Tackar för genomgången gunnare, var lite sånt jag var ute efter. Tackar för övriga svar också. Det är ju svårt det här med att leta beggad bil, man hittar ju alltid något man anmärker på. Den här silvriga bilen i sthlm, där står det i annonsen att den ska ha farthållare. Men ni kanske ser på bilderna att det saknas? |
|
|
Om bilen har farthållare så ska den ha två spakar på vänster sida av ratten. Den undre, kortare, är till farthållare. Titta på annonsen på den röda 1-serien så ser du hur det ser ut. ______________________________ //Lövet |
|
|
Om du väntar till efter helgen så kommer det finnas en 325i till på blocket på grund av att jag snart får min nya 325d. Jag ska lägga ut min E90 Sedan -05. Lite om utrustningen: - AdvantagePlus-paketet (Multifunktionsratt, Larm, 156-fälgar) - Comfortpaketet (Automatiskt avbländbar innerbackspegel, Fällbart baksäte, Justerbart mittarmstöd fram, PDC, Regnsensor till torkare, Klimatautomatik ACC, Farthållare med bromsfunktion) - Navigator Professional - Bi-xenon - Adaptiv kurvbelysning - Förvaringspakete - Aluminiumlist Kenneth |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.