AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.294

Varför har ni valt BMW?

Sida 1 av 3
Varför kör ni just BMW. Det finns ju ett antal andra bilmärken att välja bland. För mig är det 50% teknik, 40% design och 10 % ren känsla. De märken jag närmast skulle kunna tänka mig är Audi och Saab.
Smaken är som baken, delad :)

Tycker det är dumt att hänga upp sig på märken.
Att det blev en BMW var bara för att de byggt E30:n. Hade Volvo byggt den så hade jag kört en Volvo just nu.

Jag valde bilmodell och inte bilmärke.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Romeo Olsson: Du är för lustig du..........
För mig var det väl följande ungefär:

1. Bakhjulsdrift
2. Rak sexa
3. Kvalitet
4. Design
bl
143
bloom
325i E36
Jag blev BMW-ägare först i sen-somras.
Kännde att jag ville prova "en BMW" gärna då med lite motorstyrka i och framförallt en 6:a i. Provkörde tidigare en 325:a mest för skojskull och fastnade för kvalitets-känslan i bilen, samt motorn.
Sen tycker jag att dom/vissa är både snygga sportiga samt lite exlusiva i utsendet.

Letade ett bra tag efter mina kriterier och hittade tillslut en Svensksåld Diamantsvart 325:a lagom diskret stylad. Är kanon-nöjd än så länge kan jag säga, det enda negativa som jag kan tänka mig är väl ägarkostnaden som är lite dyrare än andra bilar, dvs alla insp. m.m. samt försäkringarna ligger högre på dessa biltyper. (hk + krock/stöld statistik)

Summa summarum, BMW = kvalitetskänsla, ser bra ut samt bra motorer.

/ bloom
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja det kan man fråga sig.
MB för gubbig
Audi Framhjulsdriven
Ford Mondeo ST2000V6 möjligtvis.
Volvo tråkigt
Japs aldrig.
Amerikansk FORD javisst men då går det åt en vinterbil.
BMW var ett märke som jag inte haft tidigare,och man kan ju inte dö nyfiken.
Steptronicen är den finaste låda jag kört av alla automater jag haft och provat.
Och det var helt en klart trevligare bil än jag förväntat mig.Sedan att jag har service till självkostnadspris är ingen nackdel ska jag väl tillägga.

MVH
Hasso
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
1. German +
2. Sraight six +
3. Rear wheel drive +
4. Quality (assembly and durability) +
5. Compact executive +
6. Not too old ! +
7. Not too expencive (in Denmark !) =

BMW 3. series (E36 - 320i/323i/328i)

V-max
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har utländsk bakgrund, så jag har inte så mycket att välja på.....ev. en MB ;-)

//Marin
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
He he, den var kul Marin.

På det glada sjuttiotalet, när jag var en liten gosse, körde min morbror 3,0 Si och 3,3 Li vilket gav inspirationen.

1991, när det var dags att byta bil, provkörde jag en 318 E30 och sedan dess är jag fast. Kombinationen av hög kvalitet, design, sportiga köregenskaper och överlägsna drivlinor gör att jag har svårt att tänka mig att byta märke. En jagga kanske, eller en Porsche om ekonomin tillåter. Kanske en MB när man blir gammal, men nej...

I början av mitt BMW-ägande spelade statusfaktorn en viktig roll, men det känns inte viktigt i dag. Omgivningens gliringar är möjligen ett bevis för tesen att avundsjuka är det bästa beröm man kan få. Det viktigaste är att jag själv gillar min bil, inte vad andra tycker om den.

My Bimmer is my mistress
För tillfället är jag BMW lös. Men jag har haft ett par BMW och planerar att skaffa en så snart som möjligt. Anledningen är att jag är barnsligt förtjust i bankörning och mig veterligen så finns det få bilar som kan mäta sig med BMW för dessa aktiviteter. Bilarna är billiga, man får mycket gratis orginal (vettiga grundkonstruktioner), hög tillförlitlighet (förutsatt att man sköter sin bil) och körglädje är egenskaper som lockar mig.

BMWCS # 2358
BMWCS Syd
pris/bilens skick.
Som student har man inte så mycket att välja på, var ute efter en bil för 10-15000 kr och det fick inte vara en riskokare.
kvar att välja på: BMW, MB, Saab, Volvo, Opel & ford.
sen ville jag ha nåt som drack mindre soppa än min 745:a och dessutom var lite kul att köra.

Kort sagt, hittade min 518 utsatt för 19, prutade ner den till 10 och sen var det deal innan jag riktigt hajjade vad som hänt.

#232 i E28 registret
Länk

Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Efter jag hade ägt Volvo,opel,Polo,Peugeot= 14 bilar,
så köpte jag min första BMW 320-86 1 ägare, det var ingen speciell utrustning, sollucka och servo, men vilken körglädje det var! en härlig gång på sexan. Jag sänkte den och köpte 16" och ägde den i nästan 3 år, är nu inne på min andra BMW och är hur nöjd som helst. Jag kör BMW för att jag är BMW-lovers helt enkelt :-)

//Palle
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Körglädje i kombination med användbarhet står högst på listan för mig.
Följt av design och kvalitetskänsla.
Hade TT'n funnits med 6 cyl, hade det varit lite svårare att välja, men som det är nu var det inget svårt val.

Zätatreee!

Fredrik M - Z3 2.8
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag är väl dum i huvudet. Något fel har jag...
markus00
Jag är född till BMW-entuast... min far arbetar på BMW så för mig var valet inte svårt.
När jag var viasade pappa mig en bil, kunde då ej nånting om bilar självfallet, men när jag hade sett hans så visste jag att det var nåt speciellt.. Nog för att han krocka den sen vart de inge Bmw mer, men försöker få han att köpa en touring..

Det var förresten en e12 528 han ägde mycket fina bilar men de är väl tänkt jag ska ta över nu så de lär bli lite nyare modell... hehe
e28 var de....
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Mercedes gör inte motorcyklar...

Mvh

/NP
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
NP: *hehe*, SUZUKI gör ju både och åxå :))

Själv gillar jag 4 hjul bättre, gärna med körglädje! Haft MB så jag har lärt mig uppskatta "skrammelfri" bil. Sen att frugan gillar BMW bättre för utseendet "hjälpte" till lite vid valet!

Always Diesel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.