|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Haha, alltså där gick gränsen. Det är nog lite väl långsökt att jämföra Jaguaren och Forden, inte en enda linje är det minsta lik. Förutom foto vinkeln och nästan färg=) Kul att Mondeon har "diffusor" men inte Jaggan haha. Om det är någon som ska få skit så är det Aston Martin för komponentdelning "gone-too-far" med Volvo: Länk // |
|
|
Egentligen är jag inte emot den typen av komponentdelning. Ingen "normal" ägare kommer ju att se det. Sedan att S40/V50s nyckel är världens fulaste är ju en annan sak. I Aston sitter för övrigt exakt samma navigator som i V50/S40, denna är ju nästan mer synlig. Jag bara sett bilder och såvitt jag har sett är till och med typsnittet samma. ______________________________ //Lövet |
|
|
Jag tycker faktiskt att det finns vissa likheter mellan bilarna men då främst framifrån. Men eventuella likheter och gemensamma delar spelar inte mig någon roll sålänge jag gillar bilen... vilket jag inte gör då jag tycker att den är för tung och fläskig. Fast veckans habegär för mig kommer faktiskt från en annan brittisk biltillverkare nämligen Länk Tror nästan att min nästa bil skall väga <1000kg. Vi får se vad jag tycker nästa vecka först bara! =) |
|
|
Visst kan man se likheter mellan XF och Mondeo, men XF ser ut att vara dubbelt så dyr. Jag älskar den tajta inredningen, känns exklusiv och den är skön att åka i - långt fram till nosen och man sitter lågt. Sportigt. Går egentligen inte att jämföra med Mondeo. Varför inte jämföra med bakpartiet på Aston Martin på samma gång... det ligger faktiskt nära till hands. Skulle ta en XFR alla dagar i veckan före alla BMW-modeller. Det finns tyvärr ingen nytillverkad BMW som väcker habegär hos mig... sorry, alla medlemmar här, jag har full respekt för er och era bilar - men mitt hjärta klappar helt för Jaguar och Land Rover numera! BMW pre-Bangle kommer dock alltid att ha en plats i mitt hjärta också. |
|
|
XF eller S80, samma bottenplatta, olika krimskrams utanpå:) Den som kommer först med en prima V12 den vinner mitt hjärta:) Mvh Asken |
|
|
Asken, bakhjulsdrift förändrar dock en hel del även om bottenplatten är den samma. Och är den verkligen det? |
|
| Tycker den liknar lite Volvo S80...särskild instrumenten. | |
|
Jag åkte XF och S80 med ca 10 minuter emellan, och jag tyckte XF var en HELT annan upplevelse i kupén... mycket bättre lyxkänsla, tajtare, och med härlig mittkonsol/armstöd. Tycker dock att fronten på XF liknar S80 för mycket. Om fronten bara såg ut som C-XF så hade jag varit VÄLDIGT nöjd med XF! Länk |
|
|
C-XF, ja vad tänkte jaguar egentligen. låt oss ta denna snygga bilen och göra den ful. SLutprodukten är kanske inte ful men när man sett conceptet så kan man inte annat än undra. Frontljusen på conceptet är designade av en svenska förresten.... |
|
|
Eh, jag byter samtalsämne lite - med hänvisning till trådens ämnesrubrik. Det snurrar kraftiga funderingar i mitt huvud på att nedlåta mig till att försöka dra en rövare och bli "testpilot"... Länk _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Skönt vinterpris! |
|
| Säkert jättelätt att sälja en bil för 2 mille privat... | |
|
Själv blev jag grymt sugen på den här Länk Länk Länk Länk |
|
tornet |
Skulle vilja påstå att den HÄR väcker habegär!! Länk 465hp/600Nm Den har jag kört en hel del och jag kan säga att jaggan får passa sig på rakorna :) mvh tornet |
|
Länk Denna är min våta dröm...ingen "perfekt" tysk vagn kan väga upp detta begär. |
|
|
Denna vecka, och varje vecka, vill jag ha de drömbilar jag såg i Gbg C idag: - Aston Martin DB9 Volante - Maserati Quattroporte Båda i svart. :-) |
|
|
Skriver även jag under på DB9an, så jäkla vacker. Perfekt datebil, och får man inte till det ändå så kör du åtminstone hem med en Aston Martin =) |
|
| Haha, klockren sammanfattning! | |
|
LeoniAquila: Jag var förbi Borgs bil och kikade på uppdaterade XF:s. Sant, på insidan märks det verkligen att Jaguar kostat på materialval och den piffiga inredningen berör. Tiden är väl förbi då det presenteras nya V12or på marknaden helt enkelt, Jaguar har uppdaterat både dieseln(275hk) och den går prima. Mvh Asken |
|
|
Asken: Kul att du väcker tråden efter sju månader. :) Trevligt att höra ang. inredningen. Vad gäller V12; jag kan bara beklaga att Jaguar inte längre bygger några sådana, men all heder åt BMW m.fl. som fortfarande förser en liten grädda med kultiverade motorer som har fler cylindrar än vad de allra flesta hushåll har totalt sett. Just nu har jag f.ö. CLS på näthinnan; joggar förbi en Lorinser-stylad sådan ibland. Ser ut så här ganska exakt såhär (inkl. fälgarna fast kaross i silver): Länk Mitt förstahandsval bland alla nybilar är dock förmodligen Range Rover Vogue. Och såsom mitt inlägg strax ovan pekar på; DB9 och Quattroporte... jag är svag för sedaner. Lite mer praktisk än en ren kupé, men fortfarande väldigt elegant om linjerna är i form av Quattroport eller CLS (m.fl.). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.