|
Sida 8 av 18
|
|
|---|---|
|
Björn..Tack det var trevlig läsning haha..resultaten var ju tydliga..bränsleminskning som sagt.I REST MY CASE..Men med förbehåll att det inte testats på bensinmotorer,men de resultaten kanske man kan få från usa.Kanske vore kul att dra ihop en testcirkel nu. |
|
|
Nu har jag ännu inte läst denna rapport, och inte vill jag vara en glädjedödare heller. Men, ska vi ta och tänka lite logiskt nu....? Ok, jag har förstått att denna rapport är på något sätt positiv till detta piller, och visar en minskad förbrukning. Ska vi då ta detta som det slutgiltiga och odiskutabla beviset för pillrens förträfflighet och att de håller vad reklamen lovar?? Fundera återigen på varför fortfarande inte en enda biltillverkare tar till sig dessa piller, varför har inte dessa piller erövrat världen i ett nafs om de är så bra? Det labb som testat pillren, är det ett riktigt erkänt motorlabb. Alltså har det väldigt hög trovärdighet kompetens och hela det köret? Hur många andra motorlabb i minst samma kompetensnivå har testat detta piller och nått samma resultat? Som jag ser det så är ett test intressant om det verkligen är ett korrekt test, som är utformat för att visa sanningen, och inte utvisat för att visa det beställaren vill att det ska visa. Vem minns inte alla dessa grejor man ska hälla i oljan så blir det omöjligt att få motorn att skära, vilket nasare demonstrerade med roterande trissor och vikter de hängde på till det stannade. Mycket imponerande demonstration, men vilken relevans har det egentligen för verkligheten i en bilmotor? Jag personligen är rätt säker på att detta test ändå inte säger hela sanningen om dessa piller, för då skulle pillren redan vara grund för ett Nobelpris eller nåt.... Så jag vill ha bättre tester från tyngre instanser, helst att man på bred front testat och kommit fram till samma sak, innan jag tror på nåt. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
BjörnB, har du fått tillåtelse att offentliggöra resultaten. Då kan jag kommentera dom offentligt. Kvack, du är ju för rolig, -du förstod inte va :-) |
|
|
DRT inte för att vi skall käbbla så mycket nu.men kallar du emtec oseriöst?? Cad säger du om det Galant..som jobbar där??Jag skall äta lite nu,sen gå igenom i lugn o ro..Men nu är det fel på test-stället också.Galant förklara gärna för mig,jag vet att det är lite kinkigt att läsa av såna här rapporter.Så jag inte missförstår.VH M |
|
|
Jag skulle vilja veta om Motormiljö har godkänt att både före- och efterkörningens resultat visas upp för allmänheten. Är ju deras uppgifter att göra vad de vill med. Allt kommer att kunna dra sin egen slutsats om jag kan få förklara. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Matte Kvack Nej, jag kallar inte Emtec oseriöst, du lägger ofta ord och påståenden i min mun som jag inte har sagt. Vänligen sluta med det, tack. Jag tror att Galant förstår vad jag är ute efter? Nämligen detta att det händer att saker blir testade av mer eller mindre seriösa eller erkända labb, men att resultaten ändå kan ifrågasättas av olika orsaker. Flera tester gör då ofta, och av olika labb. Resultaten kanske då inte blir helt lika och man kanske kommer fram till olika slutsatser. Saken kan ju vara den att testmodellen inte riktigt lämpar sig för att påvisa hela sanningen, men kanske att visa vad testbeställaren vill att det ska visa. Skulle detta piller vara så fantastiskt att det verkligen håller det reklamen lovar, så skulle det snart vara fler stora drakar som stod i kö för att grundligt testa och utröna. Och fanns det då grund för reklamens löften om pillrena så skulle vi inte kunna undgå att höra det, för nyheterna Vetenskapens Värld och fan vet allt skulle visa detta mer än en gång. Återigen, ett så fantastiskt genombrott för bränslebesparing som går helt emot gängse praxis och kunskap, kan inte vara så anonym som detta piller ändå är, och som alla andra liknande produkter alltid har varit trots lika stora eller ännu större löften. Det finns ofta ett eller ett par tillsynes positiva test, från tillsynes seriösa labb m.m. till alla dessa olika produkter med fantastiska löften. Men det allra vanligaste är att när man börjar syna dessa tester och labben lite i sömarna så brukar det dyka upp märkligheter på löpande band. Här kommer ett blandat utval av vad man kan hitta. Testen är inte alls gjorda av det labbet. Professorn som uttalat sig var professor, men i Biologi kanske... Testresultaten är "frisserade" Referenspersoner existerar inte m.m. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
DRT jag förstår precis vad du menar.Men vi har väl ändå en bättre test-standard i sverigen än tex Kina??Nicaragua etc.Givetvis vore lite flera tester kul att titta på,men man kan ju inte helt avskriva detta test ändå.Vad gäller Att många skulle stå i kö och testa detta piller.Kanske det är just så,att alla utgår från att allt är skit,och bryr sig inte enns om att testa/utvärdera (just pga all skit som erkännt finns på marknaden,jag håller med)Ett sånt här företag får ju inte jobba i uppförsbacke.Det får ju jobba värre än mot mount everest,dock så har det inte enns ABC NBC etc i USA,avslöjat detta företag som hoax.Dvs bluff.Och företaget har funnits i 3 år som jag sett på deras hemsida,om inte 4..Har också för mig att du tidigare i tråden skrev att ett bra test vore ett Euro 3 test,vilket gjorts.Vad gäller offentlighetsprincipen så tror jag inte MM bryr sig.Varför skall man dölja en bra produkt med test. Hade K1mzo en sjysst sida,så alla kan få dra sina egna slutsatser?? |
|
| Är det fortfarande tester gjorda på en diesel? Eller har det kommit fram tester på bensinmotorer. Har svårt att tänka mig nämligen att samma medel skulle fungera på samma sätt i en bensinmotor. | |
|
Olika produkter för diesel och bensin. DrT, jag förstår dej precis. Kvack tror jag inte förstår alls hehe. Du drar ju slutsatser som är helt uppåt väggarna! Euro3 är inte ett test. Motorn det testades på var en Euro3-klassadd motor. Har inget med testet att göra! Jag nämnde att ett relevantare test kanske hade varit en transient körcykel. Jag skrev även att om pillret skulle reducera emissioner i den grad som påstås så skulle en motor kunna klassas i en högre Euroklass, tillverkarna av motorer skulle jubla. Det lyckades du tolka till bara galenskaper :-) Du förvrider och förvränger det vi skriver. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Kimzo, och Galant, "BjörnB, har du fått tillåtelse att offentliggöra resultaten. Då kan jag kommentera dom offentligt." Nej, ska kolla det. |
|
|
Matte Kvack. Den bistra sanningen är den, att OM man kommer fram med ett piller, eller vilken tillsats som helst, som verkligen är så revolutionerande som det i princip alltid påstås om alla dessa mirakelmedel. Då hade man GARANTERAT inte haft några som helst problem att få gehör för sin produkt. Det skulle inte finnas en enda ursäkt för företaget att själva inte ställa upp med medel för att betala de tester som krävs för att utröna och fastställa produktens egenskaper. Skulle inte uppfinnaren eller företaget själva ha dessa medel, så skulle det inte vara några som helst problem att hitta finansiärer till detta. Man skulle bara kunna gå till första bästa biltillverkare och knacka på och säga "Jag har ett piller här som minskar förbrukningen och emissionerna med 20 %. Ni kan ju leka lite med det och testa som ni vill, sen kan ni ringa mig om ni är intresserade..." Nu har detta vad jag vet aldrig hänt med produkter ur kategorin "mirakelmedel" och man kan undra varför.....? Saken är den, att bara för ett företag med sin pillerprodukt eller vad den än är, har överlevt i 4-5 år eller kanske mer, så är det absolut inget bevis för att produkten fungerar som utlovat. Med lite marknadsföring och en produkt som slår an på dagens önskemål hos bilägare så finns det alltid folk nog som köper för att testa, och vissa upplever att produkten fungerar, för de vet inte bättre än så helt enkelt. Det är fullt möjligt att livnära sig och bli miljonär på sådana produkter trots att de inte håller vad som lovas eller är en ren bluff. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Näe det gör andra så bra så haha (blink) och jag får uppenbarligen skriva allt jag tänker och inte anta att folk fattar vad jag menade med tex Euro 3 test rakt av.Jag vet motorklassning både med siffror och romerska siffror ok..Jag skriver luddigt,jag vet,skall bättra mig "smile" | |
|
För det första får jag lov att tacka Matte kvack för alla sköna garv och uppvisningar i ren dumhet du har givit mig :-) Sen vill jag tacka Galanten och doktor T för de nya lärdomar och insikter i motorteknologi ni har givit mig här. Man lär så länge man lever. |
|
|
Att kalla någon man inte känner för dum är lite väl mycket.Ung och naiv skulle jag kunna sträcka mig till. Väntar också med stor spänning :) |
|
| Ganska tyst minsann hrmm???? | |
|
Tack Mondeo, alltid kul att göra nån glad "smile",Sen skriver jag inte fullt ut saker som jag antar alla kan.Men det är lätt att missförstå dem då.Då jag är otydlig. Jag har 2 st kopior på testresultaten.Och kommentaren av stt emtec lyder så här. Den specifika bränsleförbrukningen har efter konditioneringen minskat,vilket även bekräftas av en minskning ac CO2 i samma storleksordning,och en sänkning av avgastemperaturen i samtliga belastade steg.En minskning av bränsleförbrukning,CO2 och avgastemperatur indikerar en förhöjd verkningsgrad,dvs motorn går billigare.. SUG PÅ DEN DU MONDEO |
|
|
Matte Kvack skrev... _________________________________ Jag har 2 st kopior på testresultaten.Och kommentaren av stt emtec lyder så här. Den specifika bränsleförbrukningen har efter konditioneringen minskat,vilket även bekräftas av en minskning ac CO2 i samma storleksordning,och en sänkning av avgastemperaturen i samtliga belastade steg.En minskning av bränsleförbrukning,CO2 och avgastemperatur indikerar en förhöjd verkningsgrad,dvs motorn går billigare.. SUG PÅ DEN DU MONDEO ___________________________________ Vill du då vara vänlig att uppge hur stor minskningen var enligt detta test? Har det skett någon ökning av några värden, och i så fall vilka och hur mycket? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Okej, att kalla kvacken "dum" var inte snällt, det medger jag. Men samtidigt kan man ju undra vad man ska lägga för epitet på någon som så okritiskt köper en sån här uppenbar bullshitprodukt?.....eller? Nej, det luktar lurt om det här... pyramidförsäljning ligger ju nära till hands... men å andra sidan... Jag menar, killen blir utargumenterad femtielva gånger,och med fakta dessutom, men framhärdar i att hans färddator är ett oantastligt mätinstrument Troligtvis ligger det ett gäng oupplösta piller och skvalpar i kvackes tank... Sen att hans bilar konstant måste "rensas" tyder ju på långt allvarligare problem än nån dl för hög bränsleförbrukning... Tråden är ju helt klart en humortråd med lärorika inslag serverade av doktorn och galanten. |
|
|
Får jag bara klartecken att de är okej att lägga ut före/efter resultaten så har jag en del kvar att lära ut :-) Jag har för övrigt smält ner två smurfar i tanken idag. Blir nog grymt bra! *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
DRT tråden har aldrig varit om hur stor minskningen var..Utan att det omöjligt kan ha blivit nån sänkt bränsleförbrukning..Det har det enligt testet blivit..Därav har du sagt att jag omöjligt kan ha haft´/sett/upplevt nån minskning i förbrukning.Nu när det står att pillrena ger en minskning av bränslet,då petar du på HUR MYCKET??..ja skitsamma vilken minskning i ett certat test är väl ok oavsett??co2 halterna är bättre,det är väl bra.Du argumenterade för att pillrena inte enns skulle ge NÅN bränsleminskning whatsoever,nu gör dem det.Så sluta säg HUR MYCKET?? sånt beror ju på körstil för vanliga dödliga.Jag tror nog emtec inte lät dieselmotorn stå och PUTTRA på tomgång bara. Mondeo läste du inte innantill????Du envisas med att test-resultaten är skit o båg dem med??Och epitetet på mig är ENVIS tack.för jag köper inte andras snack om saker utan att ha testat dem själva.Nu finns papper från företaget.Ändå undrar du om mina piller ligger o skvalpar i tanken haha.??Och sen drar du upp/försöker leda tråden mot min färd-dator (vilket funkar som mätsätt för andra herrar härinne) JAg skiter i hur andra DRT vrider på fakta för att envisas med saker..man kan hitta hur mycket skit som helst och dumförklara det till ända..Frågan var,kan pillrena ge mindre co2 samt bränsleminskning..Jag hade det..Nu står det så på papper..manövrera dig ut från det om du kan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.