AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
40.569

Bensinpiller båg eller funkar de?

Sida 18 av 18
Dr T. som säljare håller jag faktiskt med både dig och Herr Galant nu.
Det bästa som säljer är faktiskt (möjligheten att tjäna in/göra sig pengar)
faktiskt. Därför ser väl jag det lite som ett (hobby-mission) att utvärdera dessa medel så gott som jag kan. Samtidigt som jag under resans gång noterar positiva/negativa effekter. För i slutändan så vill jag ju ha en motor/bil som funkar optimalt, därför sållar jag mig till glatt till de som(prövar) fast inte med en blå-ögd tanke om mirakel. Utan mera för att så gott jag kan göra mina tester. För alltid gör väl skiten nån nytta resonerar jag,och om min plånbok VS motorgång etc inte blir ruinerad, ja då testar jag vidare.
En allvarlig fråga Dr T. STP total systems cleaner för 200kr med trevliga bilder på baksidan. Har du använt den produkten innan??och vad tycker du om den?? Har du nått likvärdigt tips fast kanske billigare för rengöring??(enligt fabrikanten)?? Eller vad skulle funka lika bra?? k-sprit ??
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99

Matte Kvack.

Jo, du är nog sällsynt blåögd, tyvärr...

Ang STP total system cleaner.

Så är det en produkt som "fungerar" i vissa fall ja, om än inte så himla fantastiskt som reklamen vill påstå. Dock är literpriset skyhögt och de väsentligaste ingående ämnena inte särskilt märkvärdiga i sådana rengörande produkter för bränslesystem.

Taget bara rätt ur minnet nu så brukar det vara Xylene, Lacknafta och liknande, som man ofta kan skaffa från t ex färghandeln i tråkiga plastflaskor med simpel etikett, men till löjligt låga priser jämfört med vad STP tar för sina småflaskor.

Ett annat exempel på liknande smarta affärsidé, är de speciella små flaskorna med specialolja till SU-förgasare som ofta satt på gamla Volvo 140/240. Den lilla flaskan med ca 1-2 dl kostade ofta 20-30 kr. Det lustiga är att det är helt vanlig automatlådeolja i dessa flaskor, Dextron, som man då kunde köpa för ca 10-15 kr litern.....

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Då är jag blåögd på 2 sätt:) Tack för tipset om produkterna som "funkar" kul att nått funkar ok på den stora marknaden. Att köpa ingridienserna själv verkar ju betydligt billigare som sagt.
Är det pillerna som spökar månne?

Länk
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Såg det också. Inte kul när någons bil krånglar men detta får nog ändå klassas som humor ;)

Hoppas du får ordning på bilen Matte.

Sen får du nog fundera på om du verkligen ska använda din bil som rullande testbänk för diverse tveksamma preparat i fortsättningen.
Hmm, kanske är det resultatat av ett långvarigt pillermissbruk? :)
Många okända preparat i kombination kan ge oönskade sidoeffekter.
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Hur kan man tro att pillren fungerar, är nog snarare så att man ändrar körsätt efter att man införskaffat pillren. Om man tror på att det skulle fungera då är man rent ut sagt dum, eller helt okunnig, vet inte vilket som är bäst.

Mvh

/C

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.