AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
40.579

Bensinpiller båg eller funkar de?

Sida 14 av 18
"Och vänligen kalla mig inte dum i huvudet mera,då jag har en iq över medel."

Matte Kvack, vilket piller använder du för att få ett IQ över medel?
kilroy
""Och vänligen kalla mig inte dum i huvudet mera,då jag har en iq över medel."

Matte Kvack, vilket piller använder du för att få ett IQ över medel?"

Den naturliga kommentaren till detta är...det pillret fungerar inte heller.

Låt oss nu låta den här tråden självdö och därigenom falla i glömska så fort som möjligt.

Matte har säkert nått nytt på gång.

Mvh kilroy

"Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar".

Jag såg inte att de sålde phone busters???det skall jag kolla direkt.
DRT vad gäller varför biltilverkarna inte är intresserade av denna produkt,så är det antagligen för att den ger för små resultat på NYA motorer.Men produkten är väl inte avsed främst för NYA motorer utan äldre motorer,misstänker jag.Så resonerar jag.
Och åter igen,jag har inte investerat en sketen krona mer i företaget,annat än priset för de piller jag köpt dvs 375skr.
Vad gäller amerikanska hemsidor,så för dem som vet lite om usa.Så kan jag berätta att de arslena där behöver inte topp-hemsidor.de kan inte ta till sig sån information.De är korkade och går efter bilder bla bla bla.That sells.I europeisk standard så skrattar vi åt såna sidor.Jag tycker också att den kunde varit bättre.Men ni måste sätta er in i varje lands NIVÅ.För dem är hemsidan tillräcklig.Hur faan tror ni hemsidan i Afrika skulle sett ut..3elefanter en jeep och en savann??eller sjyssta motorer i ett testcenter.Vilken nivå ligger man på då??hur säljer man??.Man anpassar nivån efter människors vardag och identifiering i samhället.EX För er som planerar att bli säljare.2 personer kommer mot er,den ena i jeans och t-shirt,med inget i handen..Den andra i kostym med block och penna i handen..VILKEN TROR NI KOMMER GÖRA ER FATTIGARE??Vilken lägger ni automatiskt upp ett försvar emot??Jo kostymnissen..Men är det HAN säger så mycket mera cred pga kostymen??Om ni fattar/sympatiserar med detta,då kanske ni fattar vad försäljning på kund-nivå är.(om man är duktig)
Johan B ..jag skall fixa dina svar nästa vecka..För min egen del också.
Johan B..jag skall ordna den kemiska förklaringen nästa vecka..För min skull också.
Den kemiska förklaringen står på den hemsidan jag gav..samt andra förklaringar..samt att företaget är godkända av EPA environmental protecion agency.Men dom ger ju ut tillstånd lite hur som helst nuförtiden också.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Matte Kvack.

Jag tror du fått det där om att företaget är godkänt av EPA om bakfoten jag, vilket kanske är just företagets avsikt....

Om jag förstår saken rätt så måste alla företag som vill sälja bränsletillsatser registrera produkten (och då även företaget) hos EPA före produkten får släppas på marknaden.

Det har alltså inte ett jota med om produkten funkar eller inte att göra, men det kan ju lätt vinklas som så i reklam och företagens hemsidor, vilket låter bra och lurar folk att produkten/företaget är seriöst. Få lär ju kolla upp saken närmare....

Länk till källa i saken
Länk

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
jaja jag kör på skiten iallafall,works for me.Skall bli kul o se om en vecka eller så om Herr G märkt nån skillnad.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Matte du måste vara den sämsta säljare jag stött på öht.

1. Du har en helt fantastisk produkt du försöker promota.
2. Du besitter en envishet av sällan skådat slag.

Men du lyckas inte övertyga en enda person i tråden.

Galant köpte förvisso ett pack men jag tror knappast det är en nöjd kund som kommer tillbaka.
Björn B Jag säljer inte/promotar denna produkt.jag använder den själv.jag frågade i början av tråden om andra haft bra resultat av likvärdiga piller.
Dessutom,om jag SKULLE sälja/ÖVERVÄGA sälja en sån här produkt,tja då skulle jag gå tillväga på ett HELT annat sätt.Jag skulle tex starta en tråd på ett bilforum,för att se folks reaktioner:)Se naiviteten/marknaden samt anylysera nogrant vad folk har för fördomar mot såna här produkter:)Vilka test/redovisningar/värden/etc etc..allas sk erfarenheter/frågor/utlägg/tror sig veta etc..Hoppas på lite experter som redovisar sina erfarenheter av likv produkter.Dra allt till sin sista hårspets,bara för att få ärliga svar/reaktioner:)
Kalkulera vinst/kontra insatser/arbete/i det fall produkten har på fötterna/ordentlig dokumentation etc:) Sedan analysera den informationen ordentligt för att utforma ett strategiskt sälj-material:)Bättre gratis marknadsundersökning kan man väl knappast få..Men som sagt,det är ju bara ifall jag övervägde att enns börja sälja produkten:)
SÅ Björn..Vem är det som är den sämsta säljare överhuvudtaget??
Och du..It only takes one/if the product really works.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Du får ursäkta Matte, men jag orkar inte läsa och ta till mig allt du skriver.

Du får skriva lite mer strukturerat och med ett någorlunda korrekt språk. Då kommer du också bli en bättre säljare.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Matte Kvack skrev...
Dessutom,om jag SKULLE sälja/ÖVERVÄGA sälja en sån här produkt,tja då skulle jag gå tillväga på ett HELT annat sätt.Jag skulle tex starta en tråd på ett bilforum,för att se folks reaktioner:)Se naiviteten/marknaden samt anylysera nogrant vad folk har för fördomar mot såna här produkter:)Vilka test/redovisningar/värden/etc etc..allas sk erfarenheter/frågor/utlägg/tror sig veta etc..Hoppas på lite experter som redovisar sina erfarenheter av likv produkter.Dra allt till sin sista hårspets,bara för att få ärliga svar/reaktioner:)
Kalkulera vinst/kontra insatser/arbete/i det fall produkten har på fötterna/ordentlig dokumentation etc:) Sedan analysera den informationen ordentligt för att utforma ett strategiskt sälj-material:)Bättre gratis marknadsundersökning kan man väl knappast få..Men som sagt,det är ju bara ifall jag övervägde att enns börja sälja produkten:)
SÅ Björn..Vem är det som är den sämsta säljare överhuvudtaget??
Och du..It only takes one/if the product really works.

Tja, är det så väldigt olikt det du gjort i denna tråd....?

Sen vet jag inte om du är rätt man att hantera ordet "naivitet" som du gjorde ovan....

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Ordet "Naiv" har du fått helt om bakfoten.Ordet du tänker på är nog snarast "Cynisk".Naiv är man om man t.ex tror gott om allt och alla,och därmed lättlurad :)
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Kvack skriver:

"Hur faan tror ni hemsidan i Afrika skulle sett ut..3elefanter en jeep och en savann??eller sjyssta motorer i ett testcenter.Vilken nivå ligger man på då??hur säljer man??.Man anpassar nivån efter människors vardag och identifiering i samhället.

För er som planerar att bli säljare.2 personer kommer mot er,den ena i jeans och t-shirt,med inget i handen..Den andra i kostym med block och penna i handen..VILKEN TROR NI KOMMER GÖRA ER FATTIGARE??Vilken lägger ni automatiskt upp ett försvar emot??Jo kostymnissen..Men är det HAN säger så mycket mera cred pga kostymen??Om ni fattar/sympatiserar med detta,då kanske ni fattar vad försäljning på kund-nivå är.(om man är duktig) "

Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta... Ditt språkbruk är ju som en 10-årings. Dina åsikter är av samma kaliber. Att man marknadsanpassar reklam med mera är ju självklart. Men vad är det du skriver egentligen om Afrika? Sällsynt stört och någon ironi går inte att tolka heller så jag antar att du är allvarlig.

Dravlet om kostymnissen är ju intressant också. Med det så erkänner du ju att försäljnngssnacket är viktigare än produktens egenskaper. För det är ju just det det handlar om, -allt går att sälja med reklam/marknadsföring som kreti och pleti luras av. Visst kanske dom som är lättlurade (och det är många) sväljer en kostymnisses argument lättare än snubben i jeans, och där finns det pengar att tjäna.

Men det funkar ju bara på folk som är helt okunniga i det aktuella ämnet och inte har kompetens att ifrågasätta. Kolla vilken ON OFF, SIBA, Elgiganten -säljare som helst så ser man det systemsatt. Den "förtroendeingivande" säljaren prackar på oförstående kunder både det ena och det andra....

Inser du inte själv att det är det som förekommer i denna branch med?

Själv är jag lyckligt lottad så jag har inte den mänskliga egenskapen att lita på försäljarsnack. Jag går på kunskap och fakta i stället.

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Men Matte. Nu börjar du säga mot dig själv. Nu säger du att det inte fungerar på nya motorer, men tidigare fungerade det lika bra på dem, eftersom det "rensar ur riktigt bra"?
Hur ska du ha det?

Personligen anser jag att din marknadundersökning nog har givit resultat i form av att det kommer bli stört omöjligt att sälja denna produkt i ngn större omfattning i Sverige. (Åtminstone till bmw-ägare...)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Dessutom var det ju bundet syre i pillren som även rena motorer (nya som gamla) borde ha nytta av, eller?
Läser man säkerhetsbladet verkar det vara något av en tvålbit?

The way we see the problem is the problem.
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Någon nämnde ordet internet-troll,jag är numera benägen att hålla med.Att TS skulle vara 39 anser jag vara totalt orimligt också!(Men det hör väl inte hit)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
K1mzo, nej inget svar ännu.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Har på kul gjort egna studier enligt samma sätt som M-K´s mätningsförfarande (färddator och liknande körcykel).
Anledningen var diskussionerna om de olika bränslenas (95/98) energiinnehåll pga etanolen.
Körde först en tank på 95 med nollad färddator och får 8,8l/100km, när den var näst intill tom så fylldes det på med 98 och nu när den börjar sina så visar faktiskt färddatorn 8,4l/100km alltså en sänkning gott och väl i paritet med dessa piller, dessutom billigare.
Använder i räkneexemplet 80L för att jämförelsen ska likna M.K´s riktvärden.
80L/0,88 ger 90,9mil på 95
80L/0,84 ger 95,2mil på 98 alltså 4,3 mil extra. Räknat i kronor så är det c:a 39,70kr och det kostar 24kr mer att tanka 98oktan.
En vinst på c:a 16kr. Inga pengar jag kommer märka, men långt över vinsterna med pillret och då behöver jag inte ens serva bilen en extra gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.