|
Sida 13 av 18
|
|
|---|---|
|
Kvack, vart skrev BjörnB att något test var en bluff? Hur resonerade du då? Att du kan läsa innantill börjar jag ju betvivla, hur tolkar du testet egentligen? Jag kan bara gratulera till din omfattande meritlista! :-) *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Kvack, jag har aldrig sagt att testet var en bluff. Jag skrev tidigt i tråden att jag tyckte det var en mycket dålig testrapport som inte sade något av värde och som inte svarade på den självklara frågan "Hur stor är förändringen" och inga värden från BL-körningen redovisades. Efter att Galant förklarat hur det går till tog jag åt mig informationen och ändrade åsikt. För sök att göra det du också någon gång. Alltså återigen, ingen skugga över STT Emtec. Det hela handlar om att motormiljö beställt ett test och en rapport som medvetet missleder folk. BL-värden visade sig finnas men de redovisas inte på hemsidan av uppenbara skäl. Det är ganska smart, man har en rapport från ett seriöst lab som i sammanfattningen säger att bränsleförbrukning och CO2 (eller var det CO?)minskat. De flesta slutar nog läsa där. Allt detta är med största sannorlikhet sant och varken jag eller någon annan i tråden ifrågasätter just det. Du gör då vågen och hävdar att du haft rätt hela tiden. Sen när det visar sig handla om en enda sketen % så får du ursäkta om jag tycker du är dum i huvet som fortsätter försvara pillen. Jag kan bara komma på tre anledningar till att du skriver som du gör. 1. Du är naiv och kan inte ta till dig ny information (dum i huvet) 2. Du säljer pillren (fast det verkar inte särskillt troligt) 3. Du är ett troll driver med oss. Egentligen spelar det ingen roll. Tråden är underhållande och innehåller många intressanta inlägg och jag har lärt mig en hel del nytt om motorer och bränsleförbrukning. Men jag ser ett problem med att tråden blivit så lång. Nämligen att om man funderar på att köpa piller och söker på motormiljö, bensinpiller eller EuroAd så hittar man en så lång tråd att man inte orkar ta sig igenom den. |
|
|
Konstigt om man läser innantill några inlägg upp,så skriver du att "alla är med största sanolikhet övertygade att det handlar om en bluff av testet" Och det värsta med allt,är att du avskriver alla som ansluter sig till kundlistan,åkerier etc som indirekt "dumma i huvudet" också. Jag skulle inte vilja skylta med mitt företagsnamn på en internetsida,när det gällde en så känslig produkt som bensinpiller,om jag inte hade testat den innan,och hade på fötterna.Har alla åkerier bara drömt upp deras bränsleminskningar också då??(med risk för att verka idioter ibland de andra i deras branch) Vore det nått att skylta med som seriöst företag??Titta lite på det från det hållet också.Och vänligen kalla mig inte dum i huvudet mera,då jag har en iq över medel.Tillhört ett av Europas bästa sälj-team.Jag tittar alltid på en produkt från 2 håll.1 kan denna gynna mig 2 kan jag testa så att jag är övertygad.3 bedrar jag mig själv med resultatet av produkten??om jag efter lång tids användning,kommer fram till att resultaten är positiva.Jag då rekomenderar jag den till mina vänner,samt fortsätter använda den..Min tråd var återigen "Bensinpiller bluff eller funkar de"??för att se om några andra haft liknande bra resultat som mig.Inte Dissikera ner på molekylnivå med folk som inte enns slängt (2 smurfar i tanken..heder åt dig galant som vågar testa).. |
|
|
Citera gärna hela meningen. "ALLA andra är med största sannorlikhet sedan länge övertygade om att det handlar om en bluff av det testet visar samt DrT och Galants utmärkta redogörelser för hur förbränningsmotorer och motorprovning fungerar i praktiken." För att undvika missförstånd skriver jag om det lite tydligare så att budskapet blir tydligare: ALLA andra är med största sannorlikhet sedan länge övertygade om att det handlar om en bluff pga testresultatet samt DrT och Galants utmärkta redogörelser... Eller ännu tydligare: Alltså testet tillsammans med DrT och G´s redogörelser visar att PILLRET är en bluff hävdar jag. "Och det värsta med allt,är att du avskriver alla som ansluter sig till kundlistan,åkerier etc som indirekt "dumma i huvudet" också." Ja, dumma eller lurade. Funderar på att granska någon av referenserna lite närmare... |
|
| Fantasisk isf att ALLA bildar sin uppfattning utifrån 2st pers utläggningar gentemot ett accrediterat test-ställe.Tvivlar inte på deras förnämliga kunskap (jag har också lärt mig en del mera,tack DRT/herr G) Dock finns det utrymme åt båda hållen vad gäller testet/samt fortsatta värden/bränsleminskningar.Och testet visade trots allt en minskning.Så att avskriva pillret som BLUFF direkt utan att ha testat själv,utan att ha lyssnat på andra,gör en människa som lever i total "förnekelse" för nya saker.En sån människa skall släppa in folk som ringer på dörren, i lustiga kläder med en bok i handen.De brukar fortsätta att berätta om "den rätta vägen" för (det är ju så) | |
|
Det är ju skillnad på att vara dum i huvudet och ha högt IQ, jag har ett dokumenterat högt IQ men blir trots det kallad just dum i huvudet ganska ofta. Åtminstone en gång i veckan, ibland ironiskt men ofta inte... Om du tittar på det från 2 håll, hur kan du då se det från 3 håll som du redovisar :-) (Skojade där för att förtydliga) Om du nu är en så bra säljare så borde du ju känna till hur marknaden fungerar! Är inga större problem att få företag att ställa upp som referenser för en sån här produkt. Säg t. ex. ett fraktbolag, tror du att deras kundkrets skulle påverkas av att deras namn förekommer på en lista på internet för produkter de använder eller rekomenderar? Finns knappast kunder som bryr sej i det. Knappast någon som kollar upp det innan man beställer sin frakt heller. Ingen vinst och ingen förlust för företaget i referenslistan där. För bolaget som säljer produkten finns det ju bara vinst i att ha en massa företag på sin lista. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
| Haha Bäste Galant visste att du eller DRT skulle trycka till på det (jag bjöd på den):) Och om ett företag säjer tex att de kör miljövänligt,så tror jag att det påverkar folk till en viss del.Och då måste företaget kunna stå för det.Jag skulle testat skiten ur pillret om jag hade ett åkeri.Minst 3-6 månader ibland alla mina bilar,annars skulle jag inte sätta ut mitt f-namn. | |
|
Matte Kvack. Det är stor humor, och väldigt talande, ja avslöjande, att du hela tiden notoriskt undviker att svara på eller ens kommentera varför inte biltillverkarna tar till sig dessa piller? Eller några andra av alla dessa mirakelprodukter som ska minska förbrukning och emmisioner. Kan du vara så vänlig att svara på det nu, jag ställer frågan igen direkt till dig!!! Sen ska du ha klart för dig att de allra flesta åkerier och bussbolag drivs av vanligt folk och sällan har några experter på motorer eller förbränningsteknik. Ofta faller de offer för "nasare" som pratar omkull dem, och de får ofta skaplig rabatt då det är värdefullt i marknadsföringen av produkten att kunna hänvisa till att Tages Buss kör med produkten. Det säger allt som oftast inte ett skit om produkten är bra eller inte, funkar eller är bluff. De flesta större åkerier har börjat upptäcka att betala kurser i ECO-driving är det som verkligen ger synbara sänkningar av förbrukningen. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Jag ger mig för denna gång. Tänker inte testa pillret, får helt enkelt leva med risken att jag går miste om en fantastisk produkt. |
|
|
Kvack, du förstår ju fortfarande inte vad testet visade när allt kommer omkring. Du säger att 2 pers. antar att du menar DrT och jag sätter oss emot testets resultat. Det gör vi ju inte, tvärt om. Tror de flesta som förstår innebörden av testet håller med om att det är riktigt i sej och likaså resultatet. Att du sedan inte kan läsa mer än vad du vill tyder ju på en mental blockering eller något annat fel. Det givna testet visar på en lägre förbrukning, lägre CO2-halt samt en lägre avgastemperatur som kan visa på en bättre verkningsgrad. Det ackrediterade testcentret redovisar siffrorna från det begärda testet. Siffrorna är siffror och visar en förändring på förbrukningen med ca 1%. Det som inte framgår som jag och bl. a. DrT har försökt förklara är att testets resultat är sådant att de skillnader som redovisas är inom en feltolerans som är lika eller större än den påvisade skillnaden. Om det är det du menar med att " testet visade trots allt en minskning" så har du en dålig verkningsgrad på din IQ. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Nej, det är fel att tolka testet som att "det visade trots allt en minskning" Då testet egna felmarginal är ungefär lika stor eller större än testresultatet, samt att sättet man testade på inte var särskilt relevant eller ens gjordes länge nog eller repeterades många gånger nog för att få en statistik med vetenskaplig signifikans. Så kan man inte dra slutsatsen att testet visade en minskning. Det kan ju lika gärna ha varit en ökning. EDIT: Galant hann före ser jag, forumet krånglade när jag skulle posta. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Nu har jag börjat kolla några referenser som enligt uppgift ska ha testat och beslutat använda EuroAd. Ser med spänning fram mot svaren... |
|
|
Intressant att en sådan stjärnsäljare tycks blunda för klassiska knep i marknadsföringssyfte. Det inger tyvärr mer trovärdighet om åkeriet "Miljö & Trafik AB" figurerar i annonser och på hemsidor än om "Byfåneföreninges Bilpool" skulle säga att dom 11 gånger av tio fyller tanken med "treo comp". Eller att "tandläkare" ( för det vet man ju inte med säkerhet att dom är ) gör reklam för tandkrämen med köttbullesmaken x. Och den senaste Always reklamen bevisar ännu en gång att det är män som hittar på efter eget huvud med en slogan som lyder " have a happy period", ni som någon gång haft en flickvän, mamma, fru eller syster vet själva hur det förhåller sig med den saken... Det känns verkligen som en envägs-kommunikation gällande detta ämne, att DrT överhuvudtaget orkar förklara gång efter annan är värt en eloge och även herr galant med ett (som det verkar genom andra forum) har en förkärlek till motorer, konstruktioner och innovativa lösningar värda en mensa-medlem. Om det sen från trådkskaparen sida är ren ovilja, brist på livserfarenhet eller bara dumskalle attityd är svårt att utröna eftersom det oavbrutet hänvisas till ett test som i lekmanna ögon ter sig ganska intetsägande, inte så väldigt övertygande för egen del. The way we see the problem is the problem. |
|
|
Intressant och roande diskussion! Min reflektion är enkel: Pillrena är bluff! Anledning: 1. OM de hade gett de utlovade effekterna, skulle uppfinnaren fått Nobelpriset i Kemi! 2. Att luta sig mot ett test som för det första inte görs i rätt typ av motor, endast görs under en väldigt kort tid och inte ens tar upp reflektionen kring felmarginaler i testet, SAMT bara visar 1% förändring (ligger garanterat inom testets felmarginal!), blir bara löjligt! 3. OM pillrena nu fungerade, varför säljs de bara genom små obetydliga försäljare i stället för större kedjor eller bensinbolag? 4. Att göra ett seriöst test för några hundra tusen är en piss i Nilen i förhållande till de försäljningsframgångar ett sådant test hade renderat i.......under förutsättning att pillrena ger utlovad effekt förståss! ;)) Det är alltid samma visa när bluffprodukter lanseras: Man citerar "nöjda kunder" i stället, vilka (om de ens existerar) med största sannolikhet upplever rena placeboeffekter i sitt lyckorus över produktens förträfflighet! Denna typ av bluffprodukter kommer med ganska god regelbundenhet. Tidsintervallet är lagom stort för att merparten av bilisterna skall ha hunnit glömma tidigare bluffar i kombination med att en ny generation naiva konsumenter har etablerat sig på marknaden.... Om man angriper bluffprodukternas marknadsföring ur ett vetenskapligt och nyktert perspektiv, förstår man att är bluff! Denne förståelse förstärks om man lägger till lite historik kring denna typ av produkter... Tyvärr finns det dock alltid en liten skara "lättlurade" personer som går på marknadsföringen och kastar bort sina pengar på den typen av produkter. Man bör också tänka på att det troligen är ganska stora pengar som tillverkarna lurar av konsumenterna i slutändan. Gör man en liten koppling till hur stor världsmarknaden är för diverse oljetillsatser (typ Slick 50), inser man att det finns mycket pengar att hämta hos godtrogna konsumenter - oljetillsatserna omsätter gigantiska belopp, trots att alla seriösa tester och merparten av alla oljebolag unisont anser att de gör mer skada än nytta i oljan! Historiskt sett har det alltid funnits kvacksalvare och bluffare inom nästan alla produktområden och alla dessa bluffmakare verkar agera efter ett klassiskt ordspråk: Än är inte sista idioten född! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
kilroy |
"Och vänligen kalla mig inte dum i huvudet mera,då jag har en iq över medel." Den medlemmen som skrivit detta har sänkt sig själv i Nybroviken med ett 10-tons blyankare fastsatt vid ena foten...speciellt eftersom samma medlem har lyckats författa ett antal inlägg som bevisar motsatsen. Varför inte avsluta den här imbecilla tråden och därmed förpassa både tråden och dess upphovsmakare till glömskans mest avlägsna skymsle där den hör hemma. Mvh kilroy "Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar". |
|
Endast naiva personer uttalar sig om produkter de inte ens själva testat.Dessa personer följer "jantelagen" Och är personer som "köper" allt direkt..testa själva och se om nått händer med eran förbrukning,uttala er sen. Jag fattar DRT uträkningar,samt resonemang.Jag köper dem absolut,dock ser jag större bränsleminskningar på mina fd bilar/nuvarande än de sketna 1% som ett test uppenbarligen visade.Pillret funkar uppenbarligen bättre på motorer med mera mil.Skall man då bara blunda för de fakta,bara för ett test (kort tid)visade 1% NEJ TACK.Håller dock med om att ett utförligare /långvarigare test skulle klargöra MYCKET gällade detta piller. VAd gäller min envishet,kan jag bara säga att jag alltid gör som jag vill.Har gjort det hela mitt liv.Skiter i vad andra säger utan testar allt själv.Och i min bok har jag inte fått tillräckligt på fötterna för att avspisa detta piller.Skall dock gå till botten med detta ordentligt.Sen om jag ser att det verkligen inte håller måttet både test-mässigt/resultatmässingt.Ja då Står jag för det.Men än så länge övertygas jag inte av andras uträkningar(fast jag förstår dem teoretiskt,men det är ju teoretiskt på små värden under ett kort test)Då mina egna erfarenheter /bränsleminskningar är större. |
|
| Till alla skeptiker vänligen gå in på den Canadensiska sidan www.officialfuelbusters.com och för de normalbegåvade ink Kilroy,hitta de oberoende testresultaten.DVS de där 12st bilar BENSIN använts..SEN tycker jag att DRT kan förklara de siffrorna, samt att vi kan disskutera de testerna officiella och icke officiella..FÖR alla där är ju ändå lögnare också. | |
|
Nu har jag inte orkat läsa igenom allt på länken du angav Matte,men när jag såg att dom även säljer "PhoneBuster" med slogan "Save $$$$$" så fick jag en krypning upp längs ryggraden.Detta är alltså ett mångsidigt företag som satsat på både bensin/emission OCH telefonräknings-besparande medel.Gomiddag säger jag bara! Matte,du har målat in dig i ett hörn.Vi som funnits här ett tag har varit med om detta tidigare,Trådskaparen griper efter varje halmstrå för att rädda sin heder,och kommer ALDRIG att ändra sig officiellt oavsätt motbevisningar.Om det beror på mental blockering som Galant så bra beskrev det eller ren och skär idioti får andra bedömma.Jag har min bedömmning,och den tänker jag inte göra officiell. Tack för ordet! |
|
|
Menar du de tolv bilarna som är uppradade i en tabell? Inget sägs om vem som gjort testerna (är det bilägarna?), när de är gjorda, under vilka omständigheter eller hur de är gjorda = säger ingenting om verkligheten! Hemsidan är en "hallelujasida" i mina ögon. Full av påståenden som inte underbyggs vetenskapligt, men full av "frälsta" kunder... Ju mer man läser på den hemsidan med kritiska ögon, desto mer skrattretande framstår produkterna och inte minst "Uppfinnaren".... Matte Kvack, jag förstår att du måste försvara denna produkt med näbbar och klor, för du har säkerligen lagt ner en ansenlig summa pengar i det pyramidliknande försäljningssättet (läs multi level-försäljning, som t ex Herbalife säljs med). Ofta är "inträdesbiljetten" dyr, men om man lurar på tillräckligt många produkten och lyckas värva ett antal undersäljare kan man få igen pengarna... om man har tur med vinst. De "verksamma" beståndsdelarna, som anges i produktsäkerhetsbladet, är inget annat än fettsyraestrar (med kolkedjelängder på 23, respektive 34 kolatomer), som brukar användas som rengörande innehåll (detergenter) i t ex biltvättmedel...så visst om systemet är smutsigt kan det säkert göra det renare och effektivare, men när det väl är "rent" ser jag ingen kemisk/teknisk förklaring till hur dessa piller skulle förbättra förbränningen i en motor! Dock misstänker jag att Macke Kvack kommer med någon tvistad förklaring om att det ändå fungerar... Det enda som kan övertyga mig är: 1. En VETENSKAPLIGT framlagd förklaring (eller åtminstone en trovärdig teori) kring EXAKT vad det är som sker rent kemiskt/tekniskt i förbränningen, som leder till påstådda förbättringar med rpodukten i bränslet. 2. VETENSKAPLIGT framlagda mätningar som visar på påstådda effekter. I ordet vetenskapligt ligger enligt mitt sätt att se det: En tydligt redovisad och allmänt accepterad metodologi i testerna. En tydligt redovisad förankrad teoretisk förklaring som man problematiserar sin undersökning kring. En fullständig redovisning av teorier, metoder, reflektioner kring problem med valda metoder, medvetna och omedveten manipulering av resultaten, felmarginaler i mätningar etc., samt givetvis resultat i form av både rådata och slutsatser i undersökningen. Inte nödvändigt, men önskvärt är också att undersökningen görs av en part som inte har några ekonomiska intressen i produkten. Meningen är att man skall kunna göra om testerna flera gånger med ledning av den informationen som framläggs, i syfte att kunna verifiera eller falsifiera resultaten... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Matte Kvack. Det spelar ingen roll vad man lägger fram och skryter om på sin hemsida, så länge det inte kan styrkas med seriösa verifierbara tester som följer vetenskaplig standard och är relevanta för att utröna om produkten fungerar eller inte. Sen vill jag väldigt gärna att du grundligt förklarar ditt eviga tjat om att man måste testa själv innan man kan uttala sig. Vad är det för imbecillt jäkla trams från din sida? Om jag så testar arslet av mig själv, så väger resultaten av mina primitiva mätningar inte ett skit jämfört med vad seriösa motorlabb fått fram med relevant och vedertagen testmetodik. Fattar du inte det? Du har ju tidigare själv erkänt att du förstod att dina mätnin gar inte kan vara så exakta och har många stora och svåröverskådliga felkällor och påverkande faktorer. Nu låter det plötsligt som dina tester är exakta och kan användas som referens? Så dum kan du väl inte vara utan att ha tränat på det? Förklara varför i princip bara de som tror på produkten upplever eller får positiva resultat? Du diskuterar lika fanatiskt och korkat som en kreationisstolle, helt utan acceptabla verifierbara bevis för dina påståenden eller tro. Saken är den, att extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis. Levereras dessa så blir pillret världsberömt på kort tid och biltillverkarna m fl kommer att slåss om att få köpa. Du har fortfarande inte vågat svara på varför inte biltillverkarna är intresserade av denna produkt. Du undviker avsiktligt frågan för du har inga vettiga svar på det, vilket är mycket avslöjande för att du bara tramsar om en bluffprodukt. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.