AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
40.585

Bensinpiller båg eller funkar de?

Sida 12 av 18
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Jag hoppas några orkar läsa lite i de länkar jag petat in tidigare, och även klicka och läsa i testerna av div. produkter (det finns bränslepiller där med tyckte jag mig se) och sen gärna kommentera det ni läst i tråden. Alltid retar det nån.... :)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
galant skall bli kul att se vad du skriver om dessa piller när du testat dem..I rest my case untill then
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Matte Kvack.

En örfil eller två får också rynkor att försvinna, och ger friskt rosiga kinder, ett tag.....

Billigt är det med.....

V-Power gör nytta, inte alltid eller på alla bilar. Men det kan bekräftas från en hel del motorlabb att det kan ge en hel del på vissa bilar när man kalibrerar för V-Power.

Däremot är ju reklamen för V-Power överdriven, som reklam oftast är.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Galant, du får passa dig så de blå pillerna inte ger blå rök där bak. ;-)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

"Galant, du får passa dig så de blå pillerna inte ger blå rök där bak. ;-) "

Eller konstant stånd! =)

Mvh Patrik
DRT jag dricker gärna whisky eller en flaska gott vin som plåster på såren när galant redovisar sina "Upplevelser" med pillret.Om nu herr galant vågar vara ärlig och inte mörka pga massivt tryck härinne..Eller om du DRT vågar testa pillrena.ring din lokala åf kille och fråga om gratisprov,fråga samtidigt varför han är en lögnare som bara vill tjäna pengar på folks dumhet,samt vilka motiveringar han har om produkten.Och varför har du inte ringt till motormiljö och satt dem på pottan då???de vet ju mer än mig??
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Det finns faktiskt bränsletillsatser som verkligen funkar.

Många nya Dieselmotorer för lastbilar ska faktiskt köras med en bränsletillsats, det har testats fram av tillverkarnas motorlabb att denna tillsats verkligen gör nytta.

Tillsatsen kallas AdBlue och spruts in i grenröret eller avgasröret, vilket i första hand sänker emissionerna så att motorn klarar de nya avgaskraven, men kan även påverka förbrukningen i positiv riktning.

AdBlue är en blandning av Urea och avmineraliserat vatten. Urea är i sin tur i princip kopiss men framställt syntetiskt har jag för mig.

Nåt säger mig att Volvo m fl. hade varit in i helvete intresserade av ett piller om det kunde ha hjälp dem att slippa utveckla och anpassa hårdvara på motorerna för AdBlue injektering...

Här kan ni läsa lite mer.
Länk
Länk
Länk
Länk

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Matte Kvack.

Jag har viktigare saker för mig med bilar och motorer, än att testa produkter som man kan avgöra är oseriösa bluffgrejor redan efter bara några rader i reklamen.

Jag testar å andra sidan gärna saker, som har gedigen dokumentation om deras funktion att stå på. Ja, först ska jag ju alls ha någon nytta av produkten i min bil. Jag testar t ex inte vinterdäck på min 740iL om de så har 150 sidor hyllningar från FOA NASA DOT eller Bröthyttans folkraceklubb. Jag kör helt enkelt inte på vintern med den bilen så jag skiter i vinterdäck till den.

Jag förlitar mig även mer på att mina bilar är välservade friska och så långt det är möjligt är så som fabriken menade att de skulle vara. Det VET jag ger mer än alla bränslepiller i hela världen.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Håller med dig om det.En välservad bil är alltid att föredra,därför överservar jag nästan mina bilar.Men kan jag slänga nått skit i tanken som underlättar allt (utan att jag går - i plånboken) ja då gör jag det.
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

DrT Jag har läst, och sitter och läser nu.

Kvack, iaf har aldrig jag dömt ut alla dessa produkter som rengör osv. Jag har ju snarare förespråkat att det är just där det kan finnas en vinst med tillsatser. Oavsett diesel eller bensin så är spridarna en känslig punkt för smuts och beläggningar. Skitiga spridare ger en sämre sprutbild och därav en sämre atomisering och högre CO-, HC-halt samt högre förbrukning. Men oavsett tillsats så föresätts ju att det är just skitiga spridare som är problemet.

Finns däremot många sätt att tackla det problemet, kör spridarna i ultraljudsrengöring, eller tillsatser från macken som löser det t. ex. Sen vad det gäller sot och beläggningar inne i förbränningsutrymmet finns ett klassiskt trick som faktiskt gör ett underbart jobb. Att spruta in vatten i insuget, kan redogöra för hur för den intresserade.

Håller med DrT om V-Powers egenskaper.

Har kört ca 10 mil med smurfar i tanken nu. Har haft en väldigt jämn förbrukning i 2 månader och jag brukar nolla färddatorn varje vecka. Som det underbara precisionsverktyg färddatorn är (ironi) så har jag noterat en förändring i förbrukningen, ska hålla lite på vad ett tag till ;-)

Jag har provat alla antirynk-krämer och balsam som finns också. Fantastiskt nog så har jag inga rynkor i ansiktet! Håret känns bra och stabilt också, -inga "split ends" -Det finns mirakelprodukter mao!

AKN, jag lider lite av tvångshandlingar och pillren såg blåbärsaktigt smaskiga ut så jag svalde ett par stycken, hann inte se färgen, men det orsakade en del rök och odör "där bak" :-)

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Inte heller jag dömmer ut precis alla tillsatser, det finns t ex rengörande tillsatser som fungerar eller kan fungera, men en massa mer eller mindre värdelöst skit med. Reklamen är dock oftast överdriven å det grövsta, samt att det sällan är några märkvärdigheter i dessa produkter. Lite Xylene lacknafta och liknande som kan svida i lilla ögat. Grejor man ofta kan köpa via t ex färghandeln till ett mycket lägre literpris.

Lite som förr i tiden när det fanns speciell förgasarolja i rackarns så flaskor på 1-2 dl, och som kostade 20-30 kr eller så. Och så var det alltså helt vanlig jäkla automatlådeolja som du kunde köpa för 40 kr liter eller ännu mindre.

Uppfinningsrikedomen när det gäller att skapa varor och förpackningar som genererar klirr, har alltid varit stor....

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Kvack, du kan vara lugn för att jag är ärlig med mina "upplevelser". Jag har som sagt aldrig bestridit att pillren skulle ha en rengörande förmåga. Jag skulle mer än gärna redovisa en underbar förbättring av både det ena och det andra om jag upplevde det. Jag påverkas absolut inte av något "tryck" jag upplever det inte som att det är ett sånt heller.

Finns en del resonemang från "bådas sidor"som är rimliga även bland doften av tjära och fjädrar.

Kvack, jag tar en Whiskey nu, men inte är det för att fira mina "upplevelser" ;-)

Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Vill bara passa på att tacka DR.T´s magnifika inlägg:
"En örfil eller två får också rynkor att försvinna, och ger friskt rosiga kinder, ett tag....."

PS! Jag skrattar fortfarande!!Underbar humor!
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

DrT, jag skrev ju också tidigare att jag kunde blanda ihop en egen blandning, vart ju mest en lustig grej att prova just dessa piller.

Det som funkar annars är ju som du nämner xylene, även toluene har en liknande effekt, båda höjer oktantalet och finns att köpa billigt på en större färghandel t. ex. Isopropanol kan man köpa på bl. a. apoteket, inte så billigt men tämligen starkt i rengörande syfte.

En annan vanlig ingrediens i rengörande tillsatser är "carosine" d.v.s. fotogen, fotogen är ju i princip lacknafta. Det är även en av tillsatserna i det mytomspunna bränslet från Shell, V-power.

Men som vanligt är ju (som du säger) reklamen överdriven.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Med testresultat av Emtecs test,där det står en sänkt förbrukning etc.(fast inte alla får ta del av rapporten,utan behålls och kommenteras bara av dem som inte vill dela med sig av den)"

Men för f_n Kvack, du är ju en av få som jag mailat rapporten till!
Och det ångrar jag nu då jag lovat att bara skicka rapporten till folk som förstår sig på den.

Först trodde jag Kvack bara var allmänt dum i huvudet och helt enkelt väldigt naiv och gärna ville att pillren skulle funka och lyckades lura sig själv.

Nu är jag övertygad om att vi har att göra med ett sk internet-Troll.
Ingen ide att diskutera mer. ALLA andra är med största sannorlikhet sedan länge övertygade om att det handlar om en bluff av det testet visar samt DrT och Galants utmärkta redogörelser för hur förbränningsmotorer och motorprovning fungerar i praktiken.

Kul tråd men ingen ide att mata trollet mer.

Det vore annars intresant att kontakta några av de referenser som anges på hemsidan och som säger sig spara miljoner mha pillren.
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

DrT, AdBlue, eller Urea kan man inte jämföra med en bränsletillsats på något sätt. Det är ju som du säger också något man tillsätter i grenröret, det hör till ett system för efterbehandling av avgaserna. Mycket effektivt sätt att få en dieselmotor att kliva upp en klass i Euroklassningen. Men ingen bränsletillsats.

Sen är det faktiskt mera ett syntetiskt grispiss än syntetiskt kopiss!

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Galant.

Gissa en gång vad för funktion som forumet saknar.....

Jag var så inne på detta bränsletillsatsbjäbbande att det blev det av bara farten i det inlägget med, skulle ju bara ha varit "tillsats". Kan ju tyvärr inte ändra det nu, men du har helt rätt, vilket säger sig själv om man läser vad jag skrev att det sprutas in i avgasterna.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Björn B ..Tack men dum i huvudet är jag inte bara för att jag står för min åsikt.Och du skrev just att ett test från ett seriöst bolag var en BLUFF?? tja är man inte naiv då,då vet jag inte..Och jag kan läsa innantill gällande värdena.Uppenbarligen skruvade DRT bort dig med sina siffer-redovisningar/relaterat till bla bla bla.etc.
Och jag lägger med stolthet till "titeln" TROLL i min meritlista.
Skål Galant:)
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Det här forumet saknar ju mer än en funktion. Må ju vara ett forum för premiumbilar men ett forumformat som ett Trabantforum skulle skratta åt.

Jag vet att du har koll, men det är ju alltid kul att anmärka lite. Saknar också en redigeringsfunktion och en förhandsgranskningsfunktion.

Jag har kontaktat en av de forumansvariga angående detta en gång och fick svaret på att det skulle kosta miljoner att konvertera till normal forumstandard som vi använder detta årtusende.

Jag kan inte mycket om sånt här men några av mina nära vänner som jobbar med sånt här skrattade bara och sa att det var bull shit. Går tydligen att koda ihop ett program som gör konverteringen som sköter sej själv. Man får stänga ner forumet under tiden, enda nackdelen.

Men nog om det, tillbaka till underhållningen :-)

Troll: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.