|
Sida 11 av 18
|
|
|---|---|
kilroy |
11 sidors argumenterande utmynnade i precis det som stod klart för praktiskt alla redan på sidan 1...nämligen ingenting. Är det någon som är förvånad (förutom trådskaparen)? Vi väntar med spänning på nästa mirakelmedicin från Matte Kvack... Mvh kilroy "Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar". |
|
kilroy, en söndag med dåligt väder kan en sådan här tråd förgylla dagen och man går till sängs med ett leende på läpparna. Det är absolut helt fascinerande hur någon med en druckens envishet kan hävda motsatsen till all logik om orsak och verkan genom att hänvisa till ett mycket tveksamt testresultat och en lika tveksam hemsida. I människokroppen förekommer en salig blandning av kemikalier och är väldigt svår att kopiera, för att inte säga att till dags dato omöjligt. Bilar och dess komponenter är desto enklare att tillverka och få att fungera tillsammans dock uppstår det förslitningar och diverse bieffekter just för att allting inte går att köra tillsammans. T.ex vart tog Slick50 vägen? Det skulle ju fungera sa dom. Jodå, jag vet att det finns kvar men det marknadsförs knappt, lite dekaler på racingbilar kan man se ibland samtidigt som hyllorna hos den lokale drivmedelsprånglaren dignar av diverse tillsatser. Det bästa för mången svensk bil torde vara återinförandet av blyad bensin men då blir barnbarnen deformerade och inte alls glada på sina förfäder. Ursäkta, åter till oordningen. Piller i tanken? Kan fungera om den tanken befinner sig i hjärnan, för ett lyckorus kan alla behöva och alla har det inte medfött utan får söka hjälp av legitimerad apotekare och/eller legitimerad kvacksalvare (som även dom säljer in detsom sponsorerna kräver.). The way we see the problem is the problem. |
|
kilroy |
kaptenlöjtnant* Visst är det så, det går ju inte att förneka att det finns ett visst underhållningsvärde. Dessutom måste man ge lite credit till Dr Tinnitus oändliga tålamod och pedagogiska begåvning...och det är inte ironiskt menat. Mvh kilroy "Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar". |
|
Tänkte ge er lite intressant att läsa om sådant som Matte Kvack sålt sin själ till i nåt öde vägkors... I USA finns det en myndighet som heter FTC, och på FTC kan man hitta mycket intressant att läsa om diverse mirakelprodukter för bilar. T ex så hittade jag denna sida där det förklaras lite om alla dessa bensinspararprodukter. Man listar sen en herrans massa produkter som EPA har testat under olika kategorier, och de med en * kan ge en väldigt liten men mätbar bränslebesparing men samtidigt ökade emissioner vilket kan göra dem olagliga att använda. De med ** kan ge en mycket liten men mätbar bränslebesparing men utan ökade emissioner. Ta nu och läs igenom sidan och se hur många asterisker (*) ni hittar, och på vilka typer av produkter. Ge mig sen era åsikter varför fördelningen är sådan som den är. Länk Sen lite om Slick50 och vad FTC tycker om det. Länk Länk Eller Duralube (om någon minns det?) Länk Länk Likaså finns det alltså en myndighet som heter EPA. Länk och på denna sida nedan så finns en veritabel guldgruva av testrapporter av allehanda "mirakelprodukter" som säljs med fagra löften och påståenden, sannolikt testerna till den tidigare listan med sammanfattningar på FTC-länken, där det ju står att EPA testat dessa. Länk Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Jag blir så förvånad över svenskens naiva inställningar till nya saker.fast jag är svensk själv)Vi bryter nu ner allt en gång för alla OK?? BENSINPILLER BÅG ELLER FUNKAR DE?? Det var min rubrik..Efter att alla läst Motormiljöshemsida och tydligen tolkat allt lite hip som hap,med diverse tekniska utvecklingar värda ingenjörer på Esrange.Med testresultat av Emtecs test,där det står en sänkt förbrukning etc.(fast inte alla får ta del av rapporten,utan behålls och kommenteras bara av dem som inte vill dela med sig av den)Dock visar rapporten inte de 10-30% bränsleminskning,PGA att testet gjordes på en REN motor(hur vet jag det?? jag utgår från att Emtec utför tester med RENA motorer för att få så bra värden/förutsättningar som möjligt,för alla tester.MAO varför testa med en skitig motor???fattar alla)Om inte fråga herr galant som jobbar på emtec om de gör test åt kunder med skitiga motorer. Så testet visar en bränsleminskning med en REN motor=TOPPEN,SUPER tycker jag.Alltså blir resultaten bättre på orena bränslesystem.(Varför det,frågar sig folk)Jo för att det tar bort beläggningar också,och gör spridare etc renare.Därav bränsleminskning.Jag tror ingen härinne på fullt allvar tror att pillret gav 10-30% bränsöeminskning på en helt NY motor,då vore det verkligen revulitionerande.Tror alla fattar att likasom typ STP fuel injector/andra medel så sänker det bränsleförbrukningen pga avlägsnandet av beläggningar.Ingen har påstått annat.Så åter till rubriken.Bensinpiller bluff eller funkar de?? BLUFF ??NEJ inte detta piller.finns testresultat/oavsett den lilla bränsleminskningen,så är den likaförbannat en minskning (PÅ EN REN MOTOR)Ser inte hur resultatet skulle kunna ändra sig efter att konditionerat motorn i 7 timmar.FUNKAR DE??Ja detta piller tar bort beläggningar,antagligen på ett mera långvarigt sätt vid regelbundet användande(billigare med ett piller än 80skr för en STP FI vid varje tankning) Och självklart så ser ALLA igenom DRT´s trevliga försök att använda sig av den lilla vinst% ten i det RENA MOTOR testet,och överföra det på alla motorer.ALLA fattar att så funkar det ju inte NICE TRY:).Och då mitt herrskap har vi kommit fram till det sista..Företaget heter MOTORMILJÖ,varför? Jo för att man värnar om miljön,sänker förbrukningen samt avgashalterna.Det duger för mig,för att jag utgår från att ALLA i sverige inte är sjyssta mot miljön/avgaser/förbrukning/ekonomin o pyttsar i en STP FI vid varje tankning. Och LOGISKT tänkt så har väl nästan 80-90% av bilparken i Sverige,beläggningar i systemet,vilket betyder att om alla brydde sig mera.Så skulle bilarna gå renare.Så till alla som fortf tvivlar,ni är i er fulla rätt att göra så.Men gör det för att ni tvivlar,inte pga Ingenjörsuträkningar från nån annan.Det finns statistik,mera statistik och förbannade jävla lögn.Allt beroende på hur man ritat upp diagrammet.Vi får hoppas att STT EMTECS diagram är korrekt.Varför skulle det annars få finnas accrediterade test center??Det vet DRT och försöker förminska för er som inte är så insatta i siffror.Jag har all respekt för en så kompetent kille som DRT,hans erfarenhet om motorer slår mig vida.Det köper jag.MEN jag köper inte trångsynthet och förmågan att avskriva nya produkter utan att enns ha TESTAT dem själv.Jag har på fötterna efter flera bilar och lång användning,det utgår jag ifrån.Det är min verklighet,mina resultat.det står jag för..MVH Matte fd Kvack,numera tydligen "Kisen,multilevel-marketing manager,pyramid-byggare,skojare,samt företags del-ägare uppenbarligen,":) ha en riktigt trevlig fre kväll och håll utkik efter nya produkter från MATTE KVACK HOME SHOPPING NETWORK.:) |
|
|
Matte Kvack. Nu tror jag du fått ett spel....? Nästan inget av det du skrev innehåller något vettigt argument, och det borde du förstå om DU är öppen för ny kunskap från de som kan lite mer om detta än du själv. Saken är den, att motorer kan ha en hel del beläggningar i bränslesystemen UTAN att det spelar någon roll över huvud taget för vare sig funktion förbrukning eller emissioner. Det beror alldeles på var beläggningarna finns och om och hur de påverkar. Om det så är en jäkla massa klägg i en bränsleledning eller bränslefilter så spelar det ingen roll så länge det inte stryper så mycket att flödet blir mindre än vad motorn kräver. Och skulle så ske så blir vanligen inte förbrukningen högre därför att motorn stryps och inte kan utveckla det begärda vridmomentet. I princip de enda ställena som beläggningar kan ställa till elände är i injektorernas nålventiler och ev. dysa efter dessa. Sprutbilden kan försämras och droppstorleken kan förändras. Beläggningar i själva förbränningsrummet ink. kolvkronan kan påverka ja, men mätningar där man jämfört nya rena ytor mot de med relativt kraftiga belägningar har inte visat mer än som bäst högst marginella skillnader i förbränning eller emissioner. Dessutom så ändras beläggningarna beroende på typ av körning, där t ex tomgångskörning tenderar att bygga mer beläggningar av sot och annat än körning med mer belastning på högre varvtal. Helt enkelt för att då ökar förbränningstemperaturen i sig och därmed även tempen i materialen som gränsar av förbränningsrummet och en högre grad av renbränning sker. T ex så måste tändstiftet upp i en viss temperatur för att hålla sig rent och fint av sig själv. Matte Kvack, du bör tänka på ditt blodtryck, samt att det är inte bra för din hälsa att gå barfota så här års.... :) Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| hej kvack man kan kanske stoppa piller i autmat lådan åckså??? du rekomenderar ju medicin för den åckså har ja sett. | |
|
Mitt blodtryck är bra..lite sämre med magen tack:) Genom historien så kommer alltid nya produkter,de flesta är alltid skit i början.Men efter hand och med mera forskning/tester så kanske man närmar sig en bättre produkt.Ta tex anti rynk cremer för damer.För 6-8 år sen var de bara skit,nuförtiden finns det produkter som funkar. Varför skulle det inte vara likadant med denna produkt??Att avskriva allt pga andras ruttna produkter är väl ändå att vara naiv.Jag sållar direkt ut all skit jag ser.Kan tyvärr inte gör detta,då jag märkt mina bränsleminskningar. tankade fullt upp 80L i söndags,ikväll hade jag prick 40L kvar och trippen visade 296.Jag kör typ 90% city och resten landväg.Räkna ut vad det bli DRT. Nu skall jag nämligen koka lite TE:)Det är ok siffror för mig,då normala värden city för denna bil uppenbarligen är 1.6-1.8 och då har jag inte mjäk-kört utan raceat lite vid lysen(sporten i etc) kan säker få ner den lite till. |
|
|
Oj vilken urladdning! Skriv gärna med lite styckeindelning Kvack, blir ganska jobbigt att läsa så långa stycken annars. Att ni skall envisas med att dra in emtec-testet hela tiden hehe. Att du utgår från att vi kör med rena motorer bevisar ju bara okunskap igen. Vi kör allt från nya motorer till motorer som gått säkerligen 100 000mil. Beror ju på vad kunden önskar som vanligt. Scanian som kördes är väl från runt 1999-2000 skulle jag tro. Ingen aning om hur länge den gått, men det är allt annat än en ren ny motor. Ännu ett bevis på att du inte fattar vad motorprovning är detta: Citat"jag utgår från att Emtec utför tester med RENA motorer för att få så bra värden/förutsättningar som möjligt,för alla tester.MAO varför testa med en skitig motor???fattar alla" slut citat Vore ju inte seriöst att efterstäva bra värden. I en seriös provning testar man ett objekt med dom förutsättningar som är givna. Är det en gammal skitig motor som ska testas så är det en gammal skitig motor man testar, är det en ny så är det en ny. Man gör ingenting för att påverka resultaten i ett sånt här prov. Då har man ju förstört hela poängen med provningen! Provningen går ju inte ut på att få så BRA resultat som möjligt utan att få fram KORREKT resultat. Kunden väljer den motor dom vill, i vilket skick dom vill. Provningen görs sedan utan att testcentret försöker förbättra eller påverka resultaten. -Det fattar väl alla!? *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Matte Kvack. Du har alltså fortfarande inte förstått nåt om det vi grundligt förklarat om att de mätmetoder du håller dig med har stora brister och därför inte ger siffror som kan vara helt felaktiga. Stadskörning är ju dessutom det allra svåraste att mäta, i synnerhet för oss vanliga killar, därför att det i princip är omöjligt att ens köra bilfan exakt lika två gånger på samma sträcka. Till det kommer dessutom alla andra faktorer jag radat upp tidigare. Nåväl, vill du vandra vidare med vit käpp så får du väl göra det... Här hittade jag en annan "trevlig" sida om div produkter som lovar eller påstår mer än de har på fötterna för. Tycker mig t o m se STP skymta där en bit ned. Läs och lär Matte Kvack. Länk Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Återigen så drar du alla produkter över samma kam dvs,bara för att de andra är skit,så MÅSTE ju denna produkt också vara det.Och jag utgår inte efter 1veckas körning helt.Jag har som sagt använt pillrena länge än så.Jag kör dock nästan samma sträcka varje dag.Och citykörning med rödlysen är alltid citykörning.kör jag mera i city borde ju förbrukningen gå upp??Vi får väl se om ca 3 veckor.skall kolla varje 40l/30L och skriva upp för mitt eget nöjes skull.Då borde jag få lite pejl på ett ungefärligt medelvärde.Frågan är väl dock VAD gör pillret för DIN bil???om min kärra drar 1.6-1.8 utan och 2-3 dl mindre med..tja då funkar det för mig.Då min körstil är densamma.Jag sparar pengar. | |
| galant vad trevligt..då borde ju testet få ännu mera cred eftersom motorn inte var preppad för att visa så bra värden som möjligt.Eftersom den uppenbarligen var skitig/använd så borde det ju då realistiskt kunna bli ännu bättre resultat om motorn körts 50 timmar NO??som motormiljö önskat..:) | |
| Och DRT jag vet vad jag skall göra med "käppen" | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Citerar Dr Tinnitus "Varför förnimmer jag en doft av tjära och fjäder......" Har svårt att sluta garva....och jag har nu hållit mig spik nykter i 2 veckor *asg* Den här tråden har redan från första sidan blivit en ren fars,och den börjar på snudd luta åt en patetisk engelsk gammal följetång "Hem till gården" med tanke på hur tjatig den blivit. Matte Kvack! "Och då mitt herrskap har vi kommit fram till det sista..Företaget heter MOTORMILJÖ,varför? Jo för att man värnar om miljön,sänker förbrukningen samt avgashalterna.Det duger för mig" Vad får dig att tro att de värnar om miljön!? Varför då ta betalt för pillrerna,då kan de väl söka spons från staten,och sedan skänka bort pillrerna om de vore så måna om miljön!? Bara för att man namnger ett företag med just ordet"miljö" ,så är det självklart att de skulle värna om den? Inte slagit dig(som är säljare) att namnet faktiskt kan vara en affärside,då väldigt många "smyg" värnar om miljön,och kanske har en gnutta skam i kroppen då de åker med en stor fläskig SUV (eller BMW),att de vill försöka dra sitt strå i stacken och göra sitt för miljön(och dämpa sin egen ångest)....fast de igentligen inte vet ett enda dugg mer om produkten mer än vad företaget "MOTORMILJÖ"själva uppger!? Mvh Patrik |
|
Galant. Precis, och därför ska man heller inte tåfjutta Emtec på smalbenen för att testet verkar tvivelaktigt. Så länge Emtec har ryggen fri och inte bryter några regler och lagar med testförfarandet, så är det alltså deras uppdragsgivare som bestämmer vilket sorts test de vill ha gjort. Emtec kan då föreslå en testprocedur/metod som de kan utföra utan att bryta ev. lagar och regler. Emtec utför efter bästa förmåga (och så långt som lagar och testregler tillåter) bara det kunden önskat och beställt. Testet är seriöst utfört med seriös apparatur, och resultatet exakt sig ink. felmarginaler och allt. Men, testresultatet kan vara oexakt och missvisande om testobjektet eller testförfarandet inte är relevant för verkliga förhållanden, eller alldeles för kort för att man ska få en full bild över ev. påverkan. T ex om man påstår att en produkt sänker HC med 10% på alla bilar. När det sen testas så väljer tillverkaren att testa bara på tomgång och i 5 minuter och får fram en minskning med 1% men i reklamen säger att ett motorlabb testat och bekräftat att HC sänktes (men säger inte att det bara var 1%). När man sen testar produkten ordentligt under normala körförhållanden och laster, och i längre pass så upptäcks att efter 3 minuter på dellast så börjar plötsligt avgastempen stiga oroväckande och HC skenar uppåt. I jämförelse med sista testet så blir då resultatet av det första testet oexakt, inte mätresultatet i sig utan mätförfarandet då det inte har mycket med hur motorn används av folk i verkligheten. Lite svårt att formulera det så det låter bra, men jag tror att ni förstår vad jag menar? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Jag erkänner mig oerhört road av denna tråd, det var som rondelltråden en gång i tiden med varv efter varv, en cirkel utan slut. Som påpekats tidigare är ordet miljö i detta sammanhang av ringa betydelse om man avser att ha nollemission... Jag klimatkompenserar genom att köpa lokalodlat. För övrigt så fungerar INTE antirynkkrämerna, inte reparerar balsamet håret heller. Bara för att en lögn upprepas tillräckligt många gånger i tv av kapitalstarka reklambyråer blir den per automatik inte sanning. Vi har ett talesätt på min arbetsplats som lyder; -Tänk om, tänk rätt. The way we see the problem is the problem. |
|
|
Matte Kvack. Åk till Volvo eller SAAB och upplys dem om pillrens förträfflighet. Tvivlar de så visa dem dina samlade testresultat, då blir de säkert mäkta imponerade och vill ta del av dina stabila testmetoder. Antagligen kommer de att bli stora kunder och du kommer att få både kram på kinden och klapp på axeln av ÅF för din oerhörda framsynthet och hjälp i marknadsföringen. För att inte tala om fria piller och kanske en slant i kommission för ditt oerhörda slit för att världen ska få upp ögonen för dessa makalösa piller. Undrar om du kanske inte t o m kan få ditt porträtt uppsatt bredvid Gyllenhammars eller Per Gillbrand, beroende ven som hugger på produkten och tar hem ensamrätten. Gå till SAAB först, dessa piller kanske är det som behövs för att rädda märket..... Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Ett visst mått av objektivism är alltid hälsosamt. Matte kvack, du säger i princip att man är naiv om man ifrågasätter, hur rimmar det? Fråga motormiljö viken miljöpåverkan tillverkningen av pillerna åstadkommer. Väger den lilla om ens mätbara skillnaden upp tillverkningens miljöpåverkan? |
|
|
Kvack skriver: "Med testresultat av Emtecs test,där det står en sänkt förbrukning etc.(fast inte alla får ta del av rapporten,utan behålls och kommenteras bara av dem som inte vill dela med sig av den)" Resultaten från före och efter är ju utlagda här av någon. Där framgår ju klart och tydligt att skillnaderna som pillren gjorde är inom de toleranser som finns på mätning och repeterbarhet. Rent ut sagt så visar testet ingenting av vetenskapligt värde. Tror det går att räkna på en hand vilka som förstår något av hela rapporten, finns ju för övrigt på deras hemsida för "efter" körningen. Kvack skriver: "Vi får hoppas att STT EMTECS diagram är korrekt.Varför skulle det annars få finnas accrediterade test center??" Det är det, och ja precis, varför skulle det annars finnas sådana. Kvack skriver: "galant vad trevligt..då borde ju testet få ännu mera cred eftersom motorn inte var preppad för att visa så bra värden som möjligt.Eftersom den uppenbarligen var skitig/använd så borde det ju då realistiskt kunna bli ännu bättre resultat om motorn körts 50 timmar NO??som motormiljö önskat..:) " Det är väl snarare så att eftersom motorn var begagnad och väl använd borde skillnaden blivit större, eftersom den fick gå sju timmar med piller som Motormiljö önskade. Men datan från provningen är Motormiljös och dom får ju använda den precis som dom vill. Att säga att testet visar på en lägre förbrukning är ju inte lögn alls. Men för alla som förstår motorprovning så vet man att det inte går att dra en vetenskaplig slutsats av ett prov utfört på detta sätt. Skillnaderna kan ha blivit större eller mindre vid annan form av provning, men det vet vi helt enkelt inte! Underbart fredagsnöje detta :-) Utgången av detta är given också, men lika kul för det! *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Jag tycker alla lobyar för ett totalförbud för ALLA produkter som renar spridare,de är uppenbarligen skit och ren o skär lögn.Vi skiter i V power,gör ingen nytta åt nått håll ändå:)Tycker vi bevakar alla som säljer dessa produkter och avslöjar dem som falska (fast de kanske kör en helt vanlig liten bil) och ingen Cayenne/BMW..Jag skall genast på mondag ringa mina tjej polare som utbildare dermatologer och säga att deras produkter är skit.ta en megafon och poängtera det på Öst-malmstorg för de rika kärringjävlarna.Samt ringa Alla hårvårdsbolag och kalla dem lögnare skratt. Vissa rynkcremere ger resultat boots no7,fråga nån brud.Samt viisa balsam stärker håret JA. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.